Til Celica T16 kendere! {{forumTopicSubject}}
Hej..
Jeg har bestilt et sæt sænkningsfjedre til min T16, men jeg er altså meget i tvivl om den er sænket som den står nu.. Jeg synes undervognen er ret stram, men alligevel er den altså også noget højbundet..
Det er et 40mm sænkningssæt jeg har bestilt..
Kan i se om bilen er sænket som den står nu, og eventuelt hvor meget? Det skal siges at hjulene er lidt størrere end de plejer at være (størrere profilhøjde), så det kan i ikke sammenligne med..
http://knallert-tuning.dk/jezperr/Celica/cel-1/
Jeg synes nemlig det er dumt at sætte de nye fjedre i den, hvis det giver samme resultat..
Er der eventuelt en der kan give mig et mål på en std-celica, fra jorden til et bestemt punkt?
Og ja, jeg ved godt den er møg besidt.. Går ud og vasker den nu
På forhånd tak, Jesper!
apr 2004
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 98
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 43 Svar: 765
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Flot svar.. Det er et seriøst spørgsmål, så har du ikke nogt fornuftigt at sige, så lad vær med at skriv!
feb 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 776
Når du for dine nye fjedre kan du jo lige måle tykkelsen (diameteren) på den nye og på den gamle. Hvis de nye er tykkere, tyder det på at de sænker mere en de gamle.
Håber du forstår!!
Men der er jo også den mulighed at måle de fjedre der sidder på nu (diameteren) og så lige køre ned til F.eks høyer auto dele og måle nogle standard fjedre.
Hvis det er det samme, så er det formentlig nok ikke sænknings fjedre der sidder på nu.
Men hey, der er ingen garanti for at mine metoder virker, så gør ikke mig ansvarlig.
På den anden side, kan du også bare montere dem. Så for du helt nye fjedre på, og det er jo altid godt.
Mvh Jack
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
Hehe, det er selvfølgelig rigtigt nok
Men de ser godt rustne og tynde ud, så håber da at det er standart.. Det vil vise sig i morgen efter fyraften
sep 2004
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 4
Til Celica T16 kendere!