{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.600 visninger | Oprettet:

Sænkning - Hvilke fjedre? {{forumTopicSubject}}

Skal have nye fjedre i bilen..
Har anskaffet mig nogle monroe gas støddæmpere, og der skal jeg have fjedrene på.

Men hvilke af disse vil i anbefale?
(Alle sænker 35-40 mm. Og priserne er næsten ens).

FK High Tec fjedre.
V-maxx fjedre.
Cobra fjedre.
Terra - Mac Johns fjedre.

Begrund lige svaret smiley
(Hårdhed, holdbarhed, fordele/ulemper osv..).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sænkning - Hvilke fjedre?
  • #1   15. apr 2008 Alle de mærker er noget billigt møj, produceret i østen.

Hvis du vil bruge lidt penge på nogle ordentlige så køb Eibach, H&R, Koni eller Vogtland

• #3   15. apr 2008 Cobra og Terra har jeg kun hørt godt om, de andre 2 kender jeg ikke så meget til. Men efter min erfaring er billigere fjedre ikke dårlige en de dyrere fjedre til daglig kørsel, på bane osv, hvor sekunder tæller, bør man satse på dyrere...

• #4   15. apr 2008 Problemet er bare at det sæt H&R der laves til denne model, sænker 45-15, og er ikke TÜV godkendte.

Men hvilket at ovennævnte sæt ville i anbefale hvis det skulle være?

Nogen der kan sige noget om holdbarheden, hårdheden osv?

• Brian V
    Brian V Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Svar: 88
    #5   15. apr 2008 Hvorfor ikke få en justerbar undervogn på?

de fås også med tuv

• #6   15. apr 2008 Brian V -> Genialt.. Så kunne jeg samtidig købe mig en Audi den kunne passe på? Find du en justerbar til en Skoda Felicia Mk2.

Ingen der kan sige noget om disse mærker? - Hvilket ville i vælge, og hvorfor?

• #8   15. apr 2008 H&R sættet hedder 45-15 smiley
    Og med 15/50/195-205 dæk, kan man ikke køre med inderskærmene og H&R sættet samtidig. (Nej, jeg piller ikke mine inderskærme ud).

Der er ingen forskel på undervognen på felicia modellerne.

Ang. TÜV godkendelsen, så kan du ikke "lovligt" få synet den med 45mm. sænkning. 40mm. er max. Men du kan da være heldig at finde en der "overser" det smiley

Gevind.. Ja, HP Sporting laver gevind der til.. Der kan også købes luftundervogn. - Men ejg vil bare ikke ofre så meget på en så gammel bil, har den egentlig kun for at køre lidt billig forsikring ind smiley

Noget andet er, at når du sænker 45mm. i front, og 15mm. bag, så hæver du faktisk bagenden en smule, og jeg syntes bestemt den er høj nok i forvejen smiley

Men igen..
    Hvilken af de 4 nævnte producenter ville i vælge?

• #10   15. apr 2008 Har dog overvejet at tilpasse inderskærmene, da det jo bare er at tage en varmepistol, og et par gode tykke handsker smiley

Kan bare ikke rigtig se hvorfor det skal hedde 45-15? smiley

Havde kraftigt overvejet det Terra sæt, men er ikke glad for du mener det er meget hård, da det jo ikke ligefrem bliver blødere med gas dæmpere smiley

• #11   15. apr 2008 Cobra fjedre, hvordan er hårdheden på dem?

Vil ikke have den for hård, men alligevel hellere for hård end for blød smiley

• #12   15. apr 2008 Kører med Cobra på min Leon... De sku fine!

• #14   15. apr 2008 Hvis du ikke vil have hårde fjedre, så drop sænkningen! Uanset hvad, så mister du din komfort!!!

Kommentér på:
Sænkning - Hvilke fjedre?

Annonce