{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
458 visninger | Oprettet:

Jakob L
Jakob L
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 30

Matering af fælge {{forumTopicSubject}}

Har siddet og læst alt igennem jeg kunne finde af guides og lignene om maling af fælge.

Jeg har købt 4 nye fælge og skal have dem malet sorte. De er alufarvet med noget der minder om klarlak over nu. Spørgsmålet er så om jeg skal bruge lakfjerner først og derefter materer dem eller jeg "bare" kan slibe lidt med noget korn 1200 så den nye maling kan side fast?

Og vil så gerne lige have en forklaring på hvad det vil sige at matere et par fælge, da jeg ikke kan se grunden til at lave dem matte, hvis de skal males sorte...har jeg misforstået noget smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Matering af fælge
  • #1   25. maj 2008 jeg kan glas-sandblæse dem for dig....kommer fra århus

• Jakob L
    Jakob L Tilmeldt:
    apr 2007

#2   25. maj 2008 Tak for tilbudet, men kommer fra Nordsjælland og vil gerne selv prøve. Det er altid rart med et godt resultat, men det sjove er at prøve at gøre det selv smiley

• #3   25. maj 2008 ok, du tager noget BUMS, og smørre ud over fælgen, lader det trække i 10 min ind til den klarlak bobbler op, det fjerner du. ALT klarlak skal af, for at fået godt resultat.

Slipper du bare fint på det, og så grunder derefter maling og så slut af med klarlak igen...

• Jakob L
    Jakob L Tilmeldt:
    apr 2007

#4   25. maj 2008 Ok...tak for hjælpen. Hvad tror du passer bedst på en hvid corolla...mat sort eller blank?

• #5   25. maj 2008 det er et spørgsmål om smag, synes selv at blank er flot..

Men hvilket maling vil du bruge?.... dette og også meget at sige om udseende.

• #6   25. maj 2008 Spice Hecker er super god kvalitites maling, kan jeg varmet anbefale...

• Jakob L
    Jakob L Tilmeldt:
    apr 2007

#7   25. maj 2008 Regner også med at bruge en blank. Ville købe noget fælgmaling og klarlak hos mekonomen. Det skal være en billig løsning. Indtil videre står fælgende mig kun i 500kr så vil ikke bruge så mange penge på det, men vil gerne prøve...også for at lære det...

• #8   26. maj 2008 Andreas V, hvad tager du for at glasblæse 4 fælge

Kommentér på:
Matering af fælge

Annonce