{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Glasfiber og spartel {{forumTopicSubject}}

Hvis der er nogle, som har forstand på glasfiber og spartling, så må I godt kommentere det jeg skriver nu, da jeg er i tvivl, om det jeg vil gøre er rigtigt, og jeg ville ikke begive mig i gang med noget inden jeg er 100% sikker.

Hvis man f.eks. vil bygge baskasse/dørsider i bil.

Man laver formen i MDF, og belægger det med noget stræk fleece. Så kommer man et lag polyester på, og lader det hærde så det bliver nemmere at arbejde med.
Så ligger man glasfibermåtter på (Hvordan gøres dette), og sliber en masse.
Derefter spartler man ujævnheder ud med finspartel, og derefter sliber man en masse.

Så er den klar til maling.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glasfiber og spartel
  • #1   7. jun 2008 hvad er det du skal bygge?

• #2   7. jun 2008 Bo prøv at læs det skriver han jo faktisk..

• #3   7. jun 2008 Som sagt vil jeg bygge dørsider, og måske bagagerum

• #4   7. jun 2008 Glasfibermåtten lægges på og gennemvædes med polyester og så ruller man luftbobler ud af det med et special værktøj. Sådan en lille rulle nærmest en rekke små skiver med lidt afstand i mellem.
    Lader det tørre og spartler sliber spartler sliber og maler til sidst

• #5   7. jun 2008 smiley ved ikke lige hvorfor jeg ikke ige havde fået den linie med hvis du f.eks vil lave dør sider, så laver du ringene til højtalerne, og så stræk fleece på. man kan købe noget i carsound ved jeg og det behøver man vidst ikke komme glasfiber måtter på da det skulle være så stærkt i sig selv hvis det er vædet ordenliget med polyester. Men pas på med at smøre for meget polyester på i kanten af dør beklædningen for så kan døren altså ikke lukke bagefter er det hele døren der skal lakeres??

• #6   7. jun 2008 Brug alm polyester/zink spartel efterfølgende til at jævne ud efter glasfibermåttene er slebet. Finspartel synker mere end polyester spartel.

• #7   7. jun 2008 Okay smiley

Jeg skal bare lige høre for en sikkerhedsskyld:

Jeg ligger bare glasfibermåtterne på uden at have gjort noget ved dem eller den overflade jeg ligger det på, og når de så er lagt på, så pensler jeg polyester på???

• #8   7. jun 2008 Hvis der er stof vædet i polyester (og efterfølgende hærdet op) behøves der ikke det store arbejde før ny fiber lægges på, det går fint i forbindelse med hinanden. Du kan evt væde stykker af fibermåtten i polyesteren så den har optaget masser af polyester, så er trådene bløde og nemmere at forme efter underlaget

• #9   7. jun 2008 Så jeg skal nærmest dybbe dem i polyesteren inden jeg ligger dem på, så de er blødere?

• #10   7. jun 2008 Så er du sikker på fuld hæfteevne, da polyester er inde i alle fibre, og så skal de rulles med metalrulle som nævnt længere oppe for at mindske risiko for luftbobler. Til nøds kan de duppes med en bred pensel, men når det så er hærdet op, skal du skære hul i luftbobler så de kan spartles, ellers synker det dér.

Kommentér på:
Glasfiber og spartel

Annonce