{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Glasfiber VS. Håndværk = DFB Næste år {{forumTopicSubject}}

Er det bare mig eller skal vi ikke have nogle lidt mindre opspartlede biler med til dfb næste år...?? det er jo på grænsen til at men snart begynder at tænke på miljøet med alt det epoxy der efterhånden kører rundt på vejene... ej, spøg til side, Pointen er at jeg syntes det er ved at være til grin at de biler der stiller op slet ikke er lavet til at køre i, og så burde det jo snart hedde DF(udstillings)B.
Jeg vil personligt gøre min indsats for at der kommer til af stå Håndværk og brugbarhed højere på listen næste år, og forsøge at få konkurrancearrengørene(kan ikke stave) til også at bedømme mere efter dette, og ikke hvem der spartler bedst... Misforstå mig nu ikke, for jeg kan godt li vilde ombygninger, men jeg syntes bare ikke det er fedt når det er ubrugeligt og dårligt håndværk....

Undskyld til alle dem jeg trådte over tærerne, men sådan er jeg....

Kom med jeres ærlige mening og snak pænt, på forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glasfiber VS. Håndværk = DFB Næste år
  • #1   9. jun 2008 er sku enig.. det er ikke fedt med en bil der aldrig kører men bare er lavet for at vinde priser og holde stille..

  • #2   9. jun 2008 Jeps...Styling man kan kører i.



  • #3   9. jun 2008 Helt enig, der er gået for meget plastic-fantasic i den.

  • #4   9. jun 2008 det er jeg sku også enig i. det kan godt være at feks min golf ikke er i samme klasse som mange af bilerne i dfb. men den bliver brugt til hver dag

  • #5   9. jun 2008 Du har måske lidt ret...men så vil det måske gå hen og blive for kedeligt...jeg synes f.eks. gamblers corsa var noget så flot ombygget...selvfølgelig skønhedsfejl...havde de fleste af bilerne...men alligevel syg ombygning...

    Kan dog godt forstå hvad du mener...ikk fedt hvis de skal transporteres på trailer allesammen


  • #6   9. jun 2008 C.C. ( Misskatten!! )
    Kan sku ikke være mere enig. Sad og tænkte det samme for nogle dage siden.

    Men om det er muligt at lave om på DFB, så det bliver en anden bedømmelse, ved jeg ikke om er muligt.


  • #7   9. jun 2008 de fleste af bilerne er bare trailer queens efterhånden ;s
    Er da super neder !
    Efter min mening så er de ikk en skid værd så...

    De skal sq kunne køre, til daglig...


  • #8   9. jun 2008 man kunne jo også lave en gruppe mere.. smiley så der var en klasse til udstillingsmodeller og en til dem der faktisk kan indregistereres smiley

  • #9   9. jun 2008 Jeg vil da gerne bevise at en brugbar bil kan være ligeså fed som deres "PLASTIKQUEENS" men jeg har desværre ikke pengene, kun ideerne og hænderne....

  • #12   9. jun 2008 hmm hvor ved i så lige hvilke biler der bliver brugt hver dag og hvilke der bare er trailerqueens?

    men altså på den anden side der skal jo være noget at kigge på jeg gider personlig ikke se på et par slæder hvor der lige er smidt et bodykit, fælge og lidt anlæg i til dfb


  • #13   9. jun 2008 er golfen færdig inden til næste år kunne man da godt fristes til og stille op bare for og få noget anden og kigge på en plastik biler

  • #14   9. jun 2008 hæhæ tror du man køber noget spartl også kommer det bare af sig selv `? hvis det er lavet så det kan holde er det da lige fedt om det er lavet i det ene eller det andet... bare min indstilling

  • #15   9. jun 2008 JEg bruger min calibra hver dag nu.. På arbejde, handle ind, kører ture og hvad man nu ellers skal... Og det er der ikke nogen problemer i.. I mit projekt er det lige så meget håndværk som det ville være hvis man banker en skærm ud i hånden.. Der er intet der er købt færdiglavet og monteret uden det er ændret helt..

  • #16   9. jun 2008 kim R: nu kan du vel selv lave lidt efterforskningsarbejde og så kigge og læse lidt i min profil, og så bagefter gætte på og jeg "TROR" noget som helst om styling og håndværk...

  • #17   9. jun 2008 Kenny P * Tjek calibra part 2 .: Ikke for at genere dig eller nogen andre, men så vil jeg gerne se bilen til dfb 09 uden at der er blevet malet noget om inden da.... for hvis den står ligeså pænt næste år uden en flænge, så er vi enige om at det er håndværk, ellers ikke

  • #18   9. jun 2008 tviler ikke på du kan dit kram.. og jern er vejen frem men ikke ret mange kan lave en"vild" bil i jern..... man kan jo heller ikke lave alt i jern, , , , er selv pladesmed så ved også lidt om det..

  • #19   9. jun 2008 nej okay.. jeg kan godt se hvor du vil hen.. men altså sætte nogen andre krav.. så der kommer to klasser.. det burde da kunne lade sig gøre..

  • #20   10. jun 2008 jeg syntes ikke om 2 forskellige klasser, da det vliie blive noget rod, og nej, jeg siger heller ikke at alt skal være lavet af jern for det er jo umuligt, jeg mener bare at man måske burde få nogle andre aspekter ind når der gives point samt få de "professionelle stylingsfirmaer" til at tænke lidt længere end til den dag hvor bilen skal udstilles....

  • #21   10. jun 2008 Nu er deet jo lidt sådan at dfb er et show.. og til et show hører der showbiler til,.. det er jo ikke et håndværk konkurrence, synes det biler der vandt havde fortjent pladserne og har da set den grønne mx5 i by billedet mange gange så den bliver da også brugt sikkert til daglig,..


  • #22   10. jun 2008 JEg blev nr. 2 til DFB og nr. til DCA.... Min Getz kører hver dag.... Også i regnvejr!

    Så det er altså ikke alle der stå stille! smiley


  • #23   10. jun 2008 Klaus Gejl : Ja, så den godt til dfb i år, og den er rigtig fin, ingen tvivl om det, men den var jo revnet i spartlen på forkofangeren...


  • #25   10. jun 2008 Ordentligt håndværk er når bilen ikke revner hist og pist så snart man rammer en perlesten på vejen.... og noget sam man kan køre i i flere år uden at skulle være urolig.... Og der kan sagtens laves andet end rullede skærme og badboy i metal...!!

  • #28   10. jun 2008 C.C. ( Misskatten!! ):
    Ja revner er ikke godt, Det er også derfor at jeg er ved at lave afstøbninger af kofangerne så de ikke revner igen. Nåede det bare ikke til dette show, men bilen er klar til GTI MAG i Frankrig om en måned! smiley


  • #29   10. jun 2008 er enig med kris H: der er jo en grund til at hele bilen ikke er bygget i glasfiber fra fabrikken, så hvorfor bygge halvdelen i glasfiber selv??

    Christian m: så du tror at det er prisforskellen der gør at folk vælger den dårlige løsning som ikke holder i længden...?? hvis jeg skal bruge tid og penge på at lave noget, vil jeg da hellere bruge lidt mere tid fra starten og så lave det ordentligt end at jeg ville bruge tiden og flere penge på lak osv. når det revner bagefter....


  • #30   10. jun 2008 Christian M: du kan lave alt den styling i originalmaterialerne du vil, det er kun et spørgsmål om at lave det ordentligt, så går det sgu ikke ud over nogen fodgængersikkerhed....

  • #31   10. jun 2008 Klaus Gejl: det er nemlig også håndværk når man støber en hel kofanger selv!!! så er det den rigtige måde at bruge glasfiberen!!!


  • #33   10. jun 2008 Christian M: siger heller ikke at glasfiber pr. definition er dårligt håndværk, for det kan sagtens laves ordentligt, men jeg er bare ved at være træt af at se på biler der ligner en stor glasfibermåtte med chromfælge.... Jeg tager hatten af for claus idet at han selv bygger en hel glasfiberkofanger, og stadig holder lidt modifiseret originallook, og idet at han stadig holder linjerne på bilen!! Hvad angår prisen, så tror jeg ikke der er den store forskel på det når man først har fået rettet revner i fiber et par gange....

  • #35   10. jun 2008 Nu kommer man jo for at se det yperste af det yperste og der er glasfiber og spartel bare vejen frem vis man også vil tænke lidt i det økonomiske aspekt. Er sikker på hovedsagen af de biler som du kalder trailer queens er det vi andre kalder hobby, altså noget man bruger i sin fritid for sjov ikke til at køre på arbejde i osv.

    DFB handler om at bygge noget som er vildere end vildt, og pænere end pænt så kan det være fløjtende lige meget om den ikke kan køre eller flækker i lakken 5 år efter, det er der så meget andet der også gør og når det er af metal så rustet lortet bare...


  • #36   10. jun 2008 Hvis det er sådan i tænker om det, kan man jo bare skære en fed bil ud i ler og male den bagefter.... Har den så også ligeså gode muligheder for at vinde, når den ikke kan køre....??? det er da helt i skoven!!!!

  • #37   10. jun 2008 Ja vis du kan fikse en sammen i ler med alle detaljer så god arbejdslyst det glæder jeg mig til at se smiley god arbejdslyst

  • #38   10. jun 2008 Som med computer industri'ens små religioner så har vi det samme i bil industrien.
    Jeg er da dels enig om at det hele bliver lidt for amerikaniseret med at de kommer trillende på en trailer. Og nej det er ikke alle der gør det.

    Nu syntes jeg osse emnet og debatten er lidt misvisende men det er nok bare mig.

    For mig personligt afhænger det helt af bilen, glasfiber er godt til nogle ting, jern er godt til nogle ting sådan er det bare.

    DFB burde jo gå til den bil som er mest gennemført, mest velholdt, flottest,mest fejlfri osv osv, uanset om det er glasfiber, jern eller en bil bygget i træ.

    Dommerne skal jo kunne se forbi de her barrierer som mange af os andre har, mht religion osv.


  • #39   10. jun 2008 Jesper R: du siger det så flot selv = mest gennemført....


    Pointen i mit debatoplæg er sådan set bare at finde ud af stemningen på dette område og høre hvorfor man bruger så mange penge på noget som i de fleste tilfælde skal laves om tit pga. flænger, og så køre og være nervøs for syn osv. osv medmindre den blir trukket rundt på en trailer... jeg ved godt at det er udstillingsbiler vi snakker om, men hvorfor ikke lave den så den er helt gennemført og brugbar...???


  • #40   10. jun 2008 C.C. Missekatten, nu har jeg været med til at lave en "show" bil en enkelt gang. Den er lavet med det du formentlig vil kalde håndværk for øje. Dvs metal og små detaljer. Den har aldrig kørt dagligt, vil mene den har kørt 5 ture de sidste 2 år. Dvs ikke udsat for daglig slid. Den ligner lort den dag i dag. Det er umuligt at holde biler på show niveau med mindre men passer og plejer dem Konstant.

    Er heller ikke tilhænger af for meget glasfiber. Men hvis man laver en bild er kun skal holde en sæson, med show for øje, for der efter at sælge den, så kan man lige så godt lave den i glasfiber, da det er hurtigst.

    Metal kan i øvrigt også foresage revner. Der kørte en grå kadett på et tidspunkt. Den blev ved med at revne i lakken fordi karrossen blev vredet pga stiv affjedring


  • #41   10. jun 2008 Thorbjorn E: Selvom man bruger metal kan det jo også være dårligt håndværk...Man ser gang på gang at folk har fjernet dørhåndtag og punktsvejst en plade 4-5 steder og derefter spartlet resten op... selvfølgelig revner en perfekt svejsning der efterfølgende er tinnet op ikke....!! Ikke med mindre man har lavet noget helt forkert...!!

Kommentér på:
Glasfiber VS. Håndværk = DFB Næste år

Annonce