Tilmeldt:
7. aug 2006 Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
Glasfiber VS. Håndværk = DFB Næste år {{forumTopicSubject}}
Er det bare mig eller skal vi ikke have nogle lidt mindre opspartlede biler med til dfb næste år...?? det er jo på grænsen til at men snart begynder at tænke på miljøet med alt det epoxy der efterhånden kører rundt på vejene... ej, spøg til side, Pointen er at jeg syntes det er ved at være til grin at de biler der stiller op slet ikke er lavet til at køre i, og så burde det jo snart hedde DF(udstillings)B.
Jeg vil personligt gøre min indsats for at der kommer til af stå Håndværk og brugbarhed højere på listen næste år, og forsøge at få konkurrancearrengørene(kan ikke stave) til også at bedømme mere efter dette, og ikke hvem der spartler bedst... Misforstå mig nu ikke, for jeg kan godt li vilde ombygninger, men jeg syntes bare ikke det er fedt når det er ubrugeligt og dårligt håndværk....
Undskyld til alle dem jeg trådte over tærerne, men sådan er jeg....
Kom med jeres ærlige mening og snak pænt, på forhånd tak!
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 303
okt 2002
Følger: 90 Følgere: 91 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 786
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.542
okt 2005
Følger: 60 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 43 Svar: 1.308
jan 2006
Følger: 171 Følgere: 167 Biler: 5 Emner: 1.029 Svar: 14.672
Kan dog godt forstå hvad du mener...ikk fedt hvis de skal transporteres på trailer allesammen
jan 2004
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 515 Svar: 3.275
Kan sku ikke være mere enig. Sad og tænkte det samme for nogle dage siden.
Men om det er muligt at lave om på DFB, så det bliver en anden bedømmelse, ved jeg ikke om er muligt.
mar 2007
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 4 Emner: 48 Svar: 256
Er da super neder !
Efter min mening så er de ikk en skid værd så...
De skal sq kunne køre, til daglig...
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 204 Svar: 2.246
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
sep 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Biler: 8 Emner: 180 Svar: 799
men altså på den anden side der skal jo være noget at kigge på jeg gider personlig ikke se på et par slæder hvor der lige er smidt et bodykit, fælge og lidt anlæg i til dfb
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
jan 2006
Følger: 53 Følgere: 52 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 40
apr 2005
Følger: 202 Følgere: 200 Biler: 3 Emner: 21 Svar: 357
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
jan 2006
Følger: 53 Følgere: 52 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 40
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 204 Svar: 2.246
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
jan 2006
Følger: 53 Følgere: 52 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 40
jul 2004
Følgere: 121 Biler: 2 Emner: 102 Svar: 3.162
Så det er altså ikke alle der stå stille!
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
jul 2004
Følgere: 121 Biler: 2 Emner: 102 Svar: 3.162
Ja revner er ikke godt, Det er også derfor at jeg er ved at lave afstøbninger af kofangerne så de ikke revner igen. Nåede det bare ikke til dette show, men bilen er klar til GTI MAG i Frankrig om en måned!
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
Christian m: så du tror at det er prisforskellen der gør at folk vælger den dårlige løsning som ikke holder i længden...?? hvis jeg skal bruge tid og penge på at lave noget, vil jeg da hellere bruge lidt mere tid fra starten og så lave det ordentligt end at jeg ville bruge tiden og flere penge på lak osv. når det revner bagefter....
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.746
DFB handler om at bygge noget som er vildere end vildt, og pænere end pænt så kan det være fløjtende lige meget om den ikke kan køre eller flækker i lakken 5 år efter, det er der så meget andet der også gør og når det er af metal så rustet lortet bare...
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.746
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 6 Biler: 6 Emner: 16 Svar: 40
Jeg er da dels enig om at det hele bliver lidt for amerikaniseret med at de kommer trillende på en trailer. Og nej det er ikke alle der gør det.
Nu syntes jeg osse emnet og debatten er lidt misvisende men det er nok bare mig.
For mig personligt afhænger det helt af bilen, glasfiber er godt til nogle ting, jern er godt til nogle ting sådan er det bare.
DFB burde jo gå til den bil som er mest gennemført, mest velholdt, flottest,mest fejlfri osv osv, uanset om det er glasfiber, jern eller en bil bygget i træ.
Dommerne skal jo kunne se forbi de her barrierer som mange af os andre har, mht religion osv.
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
Pointen i mit debatoplæg er sådan set bare at finde ud af stemningen på dette område og høre hvorfor man bruger så mange penge på noget som i de fleste tilfælde skal laves om tit pga. flænger, og så køre og være nervøs for syn osv. osv medmindre den blir trukket rundt på en trailer... jeg ved godt at det er udstillingsbiler vi snakker om, men hvorfor ikke lave den så den er helt gennemført og brugbar...???
feb 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 2.648
Er heller ikke tilhænger af for meget glasfiber. Men hvis man laver en bild er kun skal holde en sæson, med show for øje, for der efter at sælge den, så kan man lige så godt lave den i glasfiber, da det er hurtigst.
Metal kan i øvrigt også foresage revner. Der kørte en grå kadett på et tidspunkt. Den blev ved med at revne i lakken fordi karrossen blev vredet pga stiv affjedring
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
Glasfiber VS. Håndværk = DFB Næste år