Xenon må ikke bruges i Angel-Eyes? {{forumTopicSubject}}
Min nyindkøbte Vectra B havde xenon installeret, hvilket desværre blændede en del. Jeg fik læst mig frem til at det mest korrekte var, at bruge Angel Eyes, da disse er bygget til xenon og ikke vil kaste strålerne i hovedet på folk.
Jeg har så købt disse her: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200243046515&ssPageName=ADME:R:RC:DE:1123 og netop modtaget dem. Så ser jeg følgende mærket bagpå:
http://skill.dk/bil/IMAGE_029.jpg (HID bulb not allowed).
Hvad ind i fuck? Jeg kan godt se nu, at salgsannoncen skriver "xenon LOOK" ... suk, må jeg så ikke smide min 8.000k pærer i disse lygter?
apr 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 384
apr 2006
Men det her er altså DE-linser - dvs. xenon godt kan/må bruges? Bare underligt de har sat den mærkat bagpå ...
maj 2003
Følger: 28 Følgere: 106 Biler: 4 Emner: 38 Svar: 1.422
Det er de der glaskuglelignende "paraboler" i lygterne.
Agneleyes beskriver kun at lygterne har de runde lysende ringe om parabolerne ligesom en BMW.
Grunden til at der står at det ikke er tilladt at smide xenon i er fordi der jo skal være automatisk niveaureuglering og lygtespulere på bilen for at det er lovligt...
Der sker ikke noget med lygten ved at du smider xenon i de lygter... Andet end at det ikke er lovligt iflg færdselsloven...
Det er dine lygter du har på nu heller ikke med xenon.
navnet cenonlook er fordi at biler med fabriksmonteret xenon har DE-linser til xenon.
Det var kun Mercedes der startede med at lave xenonlygter uden DE-linse, hvilket de så er gået væk fra igen.
Men 99 ud af 100 herinde med xenon på er ikke lovligt, så smid du dem bare på og knald xenon i.
maj 2003
plus de bruger mindre strøm
apr 2006
Men nu er jeg da mere rolig. Jeg havde forstået at helvede ville bryde løs, hvis jeg monterede xenon i dem hehe. Oooookay, super, så vil jeg da få det monteret i weekenden og forhåbenligt ikke blive så uvenner med modkørende, som da jeg havde xenon uden DE-linser.
Mange tak for det fyldestgørende svar, reddede min weekend!
dec 2003
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 118 Svar: 1.313
Men de-linser genere helt klart mødkørende mindre...
apr 2006
Lygtehuset har ledninger præ-installeret til at koble sig på bilens eksisternede lygtenet (nær-, lang- og positionslys). Der er dog yderligere 6 løse ledninger, som jeg gætter på går til de 2 "Eyes" og til 2 små dioder mellem nær- og lang lys. Hvordan installere jeg disse korrekt, kobler jeg dem blot på positionslysets strømkilde?
maj 2003
Jeg ville personligt nøjes med at koble ringene til, da jeg syntes det ligner lort når de andre dioder også er sat til.
apr 2006
Hm ja, må lige se på det .. ærlig talt så er jeg ikke fan af Angel Eyes på andre biler end BMW. Men jeg elsker xenon, så jeg måtte gå på kompromis. Når jeg en dag bliver rigtig træt af det, så vil jeg prøve at sætte nogle bright white dioder i - og så håbe jeg kan gøre lygtehuset tæt igen og undgå fugt.
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 865
jun 2006
Følger: 59 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 865
Xenon må ikke bruges i Angel-Eyes?