{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Xenon må ikke bruges i Angel-Eyes? {{forumTopicSubject}}

Min nyindkøbte Vectra B havde xenon installeret, hvilket desværre blændede en del. Jeg fik læst mig frem til at det mest korrekte var, at bruge Angel Eyes, da disse er bygget til xenon og ikke vil kaste strålerne i hovedet på folk.

Jeg har så købt disse her: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200243046515&ssPageName=ADME:R:RC:DE:1123 og netop modtaget dem. Så ser jeg følgende mærket bagpå:
http://skill.dk/bil/IMAGE_029.jpg (HID bulb not allowed).

Hvad ind i fuck? Jeg kan godt se nu, at salgsannoncen skriver "xenon LOOK" ... suk, må jeg så ikke smide min 8.000k pærer i disse lygter?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Xenon må ikke bruges i Angel-Eyes?
  • #1   14. aug 2008 Mærket er Sonar - et mærke mange danske webshops også forhandler ...

• #2   14. aug 2008 Ah ja okay - den havde jeg forstået, fik formuleret mig forkert.

Men det her er altså DE-linser - dvs. xenon godt kan/må bruges? Bare underligt de har sat den mærkat bagpå ...

• #3   15. aug 2008 Om lygterne har angeleyes eller ej er underordnet... Bare de har DE-linser.

Det er de der glaskuglelignende "paraboler" i lygterne.

Agneleyes beskriver kun at lygterne har de runde lysende ringe om parabolerne ligesom en BMW.

Grunden til at der står at det ikke er tilladt at smide xenon i er fordi der jo skal være automatisk niveaureuglering og lygtespulere på bilen for at det er lovligt...

Der sker ikke noget med lygten ved at du smider xenon i de lygter... Andet end at det ikke er lovligt iflg færdselsloven...
    Det er dine lygter du har på nu heller ikke med xenon.

navnet cenonlook er fordi at biler med fabriksmonteret xenon har DE-linser til xenon.

Det var kun Mercedes der startede med at lave xenonlygter uden DE-linse, hvilket de så er gået væk fra igen.

Men 99 ud af 100 herinde med xenon på er ikke lovligt, så smid du dem bare på og knald xenon i.

• #4   15. aug 2008 xenon pærer bliver iøvrigt langt fra lige så varme som almindeligt halogenpærer, så du skal ikek være bange for at lygten smelter.

plus de bruger mindre strøm smiley

• #5   15. aug 2008 Havde godt læst de ikke blev lige så varme, så virkede utrolig underligt at jeg ikke måtte bruge dem i lygterne.

Men nu er jeg da mere rolig. Jeg havde forstået at helvede ville bryde løs, hvis jeg monterede xenon i dem hehe. Oooookay, super, så vil jeg da få det monteret i weekenden og forhåbenligt ikke blive så uvenner med modkørende, som da jeg havde xenon uden DE-linser.

Mange tak for det fyldestgørende svar, reddede min weekend! smiley

• #6   15. aug 2008 ifølge loven skal din lygte være god kendt til xenon(er ikke nødvendigvis med de linser) og have aut niveau regulering, og lygte vaskere...
    Men de-linser genere helt klart mødkørende mindre...

• #7   15. aug 2008 Nu jeg har fat i jer kloge mennesker ..
    Lygtehuset har ledninger præ-installeret til at koble sig på bilens eksisternede lygtenet (nær-, lang- og positionslys). Der er dog yderligere 6 løse ledninger, som jeg gætter på går til de 2 "Eyes" og til 2 små dioder mellem nær- og lang lys. Hvordan installere jeg disse korrekt, kobler jeg dem blot på positionslysets strømkilde?

• #8   15. aug 2008 jep smiley

Jeg ville personligt nøjes med at koble ringene til, da jeg syntes det ligner lort når de andre dioder også er sat til.

• #9   15. aug 2008 Hehe du er sgu hurtig, tak igen.

Hm ja, må lige se på det .. ærlig talt så er jeg ikke fan af Angel Eyes på andre biler end BMW. Men jeg elsker xenon, så jeg måtte gå på kompromis. Når jeg en dag bliver rigtig træt af det, så vil jeg prøve at sætte nogle bright white dioder i - og så håbe jeg kan gøre lygtehuset tæt igen og undgå fugt.

• #10   15. aug 2008 Mine lygter er også a mærket Sonar.. Jeg kører da med 12000K, og har gjort d i 6mdr tid uden problemer..

• #11   15. aug 2008 Og det er faktisk rigtigt nok med at de ikke bliver ligeså varme.. Det sku man ellers tro med det belysning som det giver..

Kommentér på:
Xenon må ikke bruges i Angel-Eyes?

Annonce