{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.601 visninger | Oprettet:

Bue K
Bue K
Tilmeldt:
12. mar 2007
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 118

Hvilket materiale til glasfiber form. {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst flere steder, og kikket flere forum topics igennem, dog uden at finde det svar jeg søger.

Jeg skal have fundet mig noget materiale til at lave mig en form som jeg kan lægge mine glasfiber måtter over for at lave en form til et nyt instrumentbord.

Jeg har set flere steder at man bruger skum, dog virker det ikke nemt at bearbejde så det bliver flot, og alt for luftigt.

Jeg leder specifikt efter et materiale som man kan slibe i og få lavet noget flotte former på uden at overfalden er alt for ru.

Så hvad er det jeg skal finde mig? Er det et eller andet vidunderskum jeg har overset, eller er det noget helt andet jeg skal ud i?

Mvh Bue


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket materiale til glasfiber form.
  • Bue K
    Bue K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 118
    #1   27. jan 2009 Det kan godt være det bare er mig der har fået fat i noget forkert flamingo. Men jeg synes det virker umuligt at få i de former man vil have det i uden det 'smuldre' og spånplader er alt for uhåndterligt til at lave den form jeg skal bruge ud af.


  • #2   27. jan 2009 hønsenet og stræk fleece?

  • #4   27. jan 2009 Nu kan det godt være det bare er mig..

    Men plejer flamingo ikke og "smelte" når man putter polyesteren på?


  • #5   30. jan 2009 pvc skum plader, eller balsatræ... det bliver brugt inden i vindmøllevinger...
    http://www.jsbplast.dk/default.asp?ID=5


  • #6   5. feb 2009 Brug dit originale instumentbord til at lægge omvendt (fronten nedad) ovenpå skummet i en kasse i halvvhærdet tilstand. (Husk at spraye instrument bordet med noget, der ikke binder til skummet. eks. noget med silikone i) !!! Derefter putter du noget tyndt flydende spartelmasse ovenpå og former det som du nu ønsker det. ( det behøver ikke være særlig dyrt spartelmasse) . Da du skal bruge en del!! Så putter du bare det du nu vil have dit bord lavet af ovenpå dit spartel husk at sætte stål bøjler og bolthuller i det, efter du har støbt første gang og husk nu at spraye det hele med noget der ikke hæfter ved spartelmassen, da du så ikke får den ud af formen, da den så sidder fast i den!!! Held og lykke ;o)

Kommentér på:
Hvilket materiale til glasfiber form.

Annonce