{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

Spartle arbejde hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have "spartlet" mine sideskørter og mine skærmforøgere på, men hvad skal jeg gøre for det holder bedst?

Jeg havde tænkt mig at sætte dem fast med rudelim, og så spartle en masse gange..

Men har hørt noget med at bruge glasfibermåtter?...

Hvis det er den bedste måde, nogle der har en guide på dansk?...

Håber i kan hjæpe mig..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spartle arbejde hjælp
  • #1   29. maj 2005 glasfiber kan ikke binde på plastic...så hvis dine sideskørter er af glasfiber kan du godt bruge glasfiber til at sætte dem fast med, men hvis de er af plastic kan du ikke....det bedste er at lime dem fast med rudelim og give dem et par skruer op i panelerne

Ang. spartelarbejdet.....Du starter med at sparte det hele med glasfiberspartel (det er ikke rigtigt glasfiber så det kan godt binde på plastic), derefter spartler du med noget finspartel og sliber til det er som du vil have det...

God arbejdslyst (det tager LAAAAAAANG tid at få rigtigt flot)

• #2   29. maj 2005 Ok, som du beskriver til sidst er også sådan vi/jeg havde tænkt på.

Men kan det godt holde til det?... Det knækker vel ikke?..

Noget med det "bare" skal have en masse masse tynde lag?

• #3   29. maj 2005 et par tynde lag er godt...bare du husker at slibe malingen ru inden du spartler så skal det nok holde...glasfibersprtel er meget stærkt og tilgivende...gå du bare igang...

• #4   29. maj 2005 MEN DU MÅ FOR GUDS SKYLD IKKE SPARE PÅ RUDELIMEN!!!!! husk det!!!!!

• #5   29. maj 2005 Ok, lyder godt, vi skal skillen bilen 2tal ad i morgen.. Og så igang ;D..

Lidt mere om mit projekt kan ses her: www.FrederikBB.dk/bil.htm

• #6   30. maj 2005 ser godt ud...men ellers så bare skriv til mig over Besked Center hvis du løber ind o problemer...

Husk at smide lniks ind alt efter som projektet skrider frem...kun være sjovt at følge lidt med i...

• #7   30. maj 2005 Jeg kan vel kun sige god arbejdslyst smiley

• #8   30. maj 2005 Det kan godt holde, men det ALLER ALLER vigtigste er at se er limet rigtig godt fast så det ikke rykker sig hvis de får et lille stød ellers er bare forfra igen. men det kan sagtens lade sig gøre.

Du kan f.eks. se på min profil, der har jeg spartlet min G60 forkofanger, og den har fået rigtig meget lim for at få spartlen til at binde rigtigt da den er udsat for små stød engang imellem da den er så lav.

men held og lykke, og husk at bruge lang tid på at få det flot for autolakkerne sprøjtespartler det kun så det skal virkelig være glat og fint når du er færdig.

• #9   30. maj 2005 hmmmm... så må jeg da sige jeg har et STORT arbejde foran mig... smiley

• #10   30. maj 2005 Ok, tak for alle de svarene..

Kommentér på:
Spartle arbejde hjælp

Annonce