23. nov 2005 Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
Nye dæmpre + mulig sænkning af Supra! {{forumTopicSubject}}
Skal lige sige først, at de der IKKE ønsker "forhistorien", kan hoppe direkte til sidste afsnit for spørgsmålet! :0)
Hej, har ingen problemer med min Supra, den har dog haft en irriterende lyd ligesiden jeg købte den! Der har været en lille klapren fra baghjulet/ophænget ved højre baghjul, lyd nærmest som en lille hård gummibold her hopper op og ned inde i en lille kasse - Kan ikke forklare det bedre! Det giver måske en smule ustabilitet på vådt underlag, men er ikke sikker på det
Mente det kunne være "kødbenet", så jeg bestilte et nyt og skiftede dette...Det hjalp dog ikke det store!
Undervognen bagppå er meget solid på en Mkiv og minder mest af alt om ophænget på en 4x4 for de der kender et sådan og ved hvad jeg mener - Så selvom mistanken nu blev ledt men på at dæmperen kunne være knækket indeni, så så kunne jeg ikke umiddelbart lige tjekke det, da jeg ikke har haft mulighed for at få bilen op og hænge!
MEN, for at gøre en allerede lang historie kortere, valgte jeg idag at købe et sæt nye dæmpere!
Valget faldt på et sæt Koni gasdæmpere - Kun til bagakslen indtil videre!
Det er en sportundervogn, der er rimelig hård, den kan justeres en smule, ca 15mm, men ellers ikke!
Jeg ville så bruge de org. fjedre, der fulgte som bekendt ikke fjedre med!
Jeg overvejede så at smide et sæt Eibach sænkningsfjedre på, men jeg ved ikke om den vil blive for lav og for hård - Hvad siger i!? Da vognen er højere bagtil tænkte jeg på, blot at smide andre fjedre på bagakslen - MEn er ikek sikker på om dette er den dårlig idé!?
P.s. Ved godt at tråden blev lidt lang, men jeg kan bedst selv lide at få lidt begrundelse for tingene, så derfor
prøver jeg selv at skrive derefter! :0)
sep 2004
Følger: 59 Følgere: 56 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 7.903
Du vil ændre dens køreegenskaber, højst sandsynlig i meget negativ retning - så enten er det hele vejen rundt, ellers bør du holde dig til dæmpere og ikke sænke
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.745
jul 2007
Følger: 30 Følgere: 27 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 188
De har en kedelig tildens til at gå.
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 14 Biler: 14 Emner: 3 Svar: 12
Hvor har du købt dine dæmpere henne ? jeg står nemlg og mangler nogle, da jeg har lidt samme problem på min, har skiftet alle de forreste bærearme, men nu skal dæmperne have en tur, da der er lidt slør/slog i dem.
Nye dæmpre + mulig sænkning af Supra!