{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ulovligt og tone baglygter?
  • #1   2. mar 2009 De må ikke tones

• #2   2. mar 2009 Ja det er ulovligt at tone alle dine lygter Men køb dem evt. tonet og E-mærket

• #3   2. mar 2009 Synes også at have hørt, man ikke må tone dem. Men mange synshaller lader dem gå igennem, hvis de bare sådan nogenlunde opfylder kravene til almindelige lygter.

Jeg har da i hvert fald fået synet min Vectra med tonede baglygter - uden anmærkninger.

• #4   2. mar 2009 Selvom at du toner dem så de overholder lysstyrken så går det ind under tildækning af lygter hvilket jo heller ikke er lovligt

• #5   2. mar 2009 Som jeg skriver, så mener jeg også, det er ulovligt - men mange synshaller ser bare igennem fingre med det.

• #6   2. mar 2009 Det ved jeg godt. De ser sku igennem fingerne på alt syns jeg!

• #7   2. mar 2009 Ja, så længe, der er tale om småting, så lader mange synshaller alt gå igennem! Men ja, omvendt så ønsker man vel heller ikke et samfund, hvor man får kasseret sin bil pga. et stenslag i lakken smiley

• #8   2. mar 2009 okay, men de er heller ikke helt sorte, de er bare blevet lidt mørkere i det, men tak for svarene..

• #11   2. mar 2009 det er ikke noget problem at tone dem... ganske rigtigt må man ikk ifølge loven... men hvis de som der står i loven kan ses på 300 meters afstand er det ikke noget problem... og husk nu at der også skal være refleks bagpå... hvis den ikke er der så er de sku strenge, både politiet og synshallerne... men selv har jeg haft måske 8-9 biler der alle havde tonede lygter... og alle er gået igennem syn uden det overhovedet er blevet bemærket eller påtalt... så GO FRESH... og skulle det gå helt galt så er acetonen jo opfundet.. smiley

• #12   2. mar 2009 Det er ulovlig, og personlig syntes jeg det er noget man skal holde sig langfra.
    Jeg har rigtig dårlig erfaring med mørktonede baglygter, har flere gange været lige ved at banke op i røven på en bil med ulovlige hjemmetonede baglygter. Simpenhend fordi man næsten ikke kan se bremse lyset.

Så min mening, er at man skal købe et par fede fabriks tonede lygter og holde sig langt fra hjemme toning.

• #15   16. dec 2015 jeg har en masda 323c og derimod er der intet toning til min bil at hente jeg har ihvertfald ikke fundet siden endnu smiley

• #16   16. dec 2015 Hej Nikolaj. Du har fundet en 5½ år gammel tråd. Det vil nok være en god ide at starte din egen tråd, dat det er 2 forskellige emner.
    1 - Denne handler om det er lovligt selv at tone lygter.
    2 - Du vil gerne finde nogle tonede (styling) lygter til din bil.

• Mike N
    Mike N Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #17   28. okt 2021 Det burde være snot-ulovligt! Man kan overhovedet ikke se når den forankørende bremser! SPECIELT IKKE MED SOLEN I RYGGEN!!

Kommentér på:
ulovligt og tone baglygter?

Annonce