{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.580 visninger | Oprettet:

Carsten S
Carsten S
Tilmeldt:
19. apr 2008
Følger: 2 Emner: 18 Svar: 171

Lys i instrumentbræt Pug 206 {{forumTopicSubject}}

Heysa..
Nogen der kan forklare mig hvor mange skruer man skal fjerne for at komme ind til instrumentbrættet..?

Og evt om nogle kan sige hvilke type lamper der sidder der i og belyser skiverne.?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lys i instrumentbræt Pug 206
  • #1   26. mar 2009 Alm. fatningsløse pærer W1,2W er jeg overbevist om:

    http://www.thansen.dk/product.asp?c=2525534857&n=1709646746&pn=1709647128


  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 2 Emner: 18 Svar: 171
    #2   26. mar 2009 Hmmm nogen der evt ved hvor man kan købe dem med blå lys.?

  • #3   26. mar 2009 Du kan selv farve dem, men det nytter ikke så meget, fordi det er den plastic der lyses igennem der giver farven smiley

    Forresten, så sidder der vist kun en enkelt skrue øverst i instrumenterne, der skal løsnes. Herefter kan hele "kassen" med instrumenter klipses fri.


  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 2 Emner: 18 Svar: 171
    #4   26. mar 2009 okay.. synes jeg fik afvide at jeg skulle skrue rattets kasse af.. og så inde og skrue 2-3 skruger for at få instrumentkassen fri.. Det var hva de sagde ude ved Peugeot.. men jeg ved ik rigtigt hvor skruerne sidder..

    og med hensyn til lys.. når lyset er slukket, ser talene hvide ud.. så gætter da på at plastiken er hvid..?
    men så man kunne købe de her pære.. hvis det er den type du snakkede om..
    http://www.astina.dk/product_info.php?cPath=685_149_152&products_id=1203


  • #5   26. mar 2009 Carsten S: Ja, de pærer burde også passe!

    Det skjold der dækker instrumenterne skal af. Det fjerner du ved at du forsigtigt lirker en flad skruetrækker ind under kanten nederst, og så klipser den nederste kant, der er tættest på rattet fri (tryk den ind mod instrumenterne, imens du løfter med skruebrækkeren). Når forkanten tættest rattet er fri, er det relativt let, at få klipset resten fri. Vær forsigtig med skruetrækkeren, da du let kan komme til at knække klipserne.

    Herefter er der en skrue (torx) øverst i midten, der skal løsnes, hvorefter hele instrumentkassen kan tages ud, efter at man har fjernet stikkene bagpå. Jeg har sg' aldrig hørt om, at der skal fjernes andre skruer nedenunder :-?

    For at komme ind til pærene, skal man skille instrument-kassen ad, og den er sat sammen med klipser, og det er noget rigtigt røv at skille ad - men det er ikke umuligt.


  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 2 Emner: 18 Svar: 171
    #6   26. mar 2009 okay.. må jeg da lige prøve...
    bare sjovt at peugeot mekanikerne, snakkede om at jeg ku fjerne rettets kasse.. og så skrue nogle skruer fri der inde.. som løsnede instrumentkassen.. som så kunne tages af..


  • #7   26. mar 2009 Ja, det virker underligt... Men du kan jo fjerne rat-kassen, og tjekke, om der skulle sidde nogen skruer. Den er let at fjerne, for der sidder kun 2 torx i nederste del, og så er øverste del lige til at klipse af.

  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 2 Emner: 18 Svar: 171
    #8   26. mar 2009 jah ok.. den prøver jeg lige først så.. smiley


  • #9   23. apr 2009 hej har selv tænk mig at skifte de orange lys ud med blå i min pug 206, men da jeg prøvede at skrifte dem i computeren var der plastik over som gjord at det lyste orange, men har det lykkes dig at skifte dine ud med blå og hvordan og hvad brugte du ? smiley

    eller er der andre der kan hjælpe ?


  • #10   23. apr 2009 Aladin A: Der er en herinde der har gjort det - han skilte uret helt ad, og satte en blå folie i det i stede for det orange.

    Man kan også fjerne den orange folie helt, og så sætte blå pærer i.


  • #11   23. apr 2009 okay tak hvad hedder han her inde ? og hvor kan jeg få det der blå folie henne ? smiley

Kommentér på:
Lys i instrumentbræt Pug 206

Annonce