1.199 visninger
|
Oprettet:
loftbeklædning golf 3 {{forumTopicSubject}}
Nogle i Nordjylland der har en loftbeklædning til en golf 3 til at ligge, gerne i sort eller mørkegrå
En udførlig guide i hvordan man skifter stoffet kan også godt bruges
okt 2008
Følger: 57 Følgere: 49 Biler: 2 Emner: 903 Svar: 2.887
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 14 Svar: 66
jan 2004
Følger: 78 Følgere: 95 Biler: 8 Emner: 6 Svar: 227
Med eller uden soltag?
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.637
- Du skal finde en loftbeklædning i stof. Den i plastik/skum duer ikke, da spraylimen ikke kan binde på det. Dette har jeg fået fortalt af en sadelmager som havde prøvet alt fra at affedte til at bruge 2-komponent lim.
- Så fjerner du forsigtigt den lille metalramme som loftlyset sidder i.
- Der sprøjtes spralim over beklædningen i et jævnt fordelt lag. Sprøjt ikke for meget, da det vil kunne trænge igennem det nye stof og lave pletter.
- Lad det tørre 10 min. Det er ved at være klar når man kan mærke at det rigtig klæber.
- Det nye stof lægges på. Det er en god ide at bruge stof som kan strækkes. Det er en stor hjælp når det skal lægges pænt på beklædningen.
- Sørg for at være omhyggelig omkring forenden hvor der er undersænkninger til solskærmene. Her har stoffet en tendens til at folde og linde fra.
- Når stoffet sidder pænt kan man forsigtigt med et NYT hobbyknivblad skære huller til loftlampe, håndtag og solskærme. Husk at sætte metalrammen til loftlampe i igen.
- Lad beklædningen tørre et par timer inden det sætte i bilen igen.
Sådan er det ihvert fald blevet gjort på min golf.
God arbejdslyst.
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.637
- Afmonter loftlys, håndtag og solskærme.
- Afmonter derefter de øverste sidebeklædninger (de hvide/grå der sidder på dørstolperne. Start bagfra. De er både skruet og klikket i med clips.
- Derefter skulle hele loftbeklæsningen gerne være løs og kan tages ud.
loftbeklædning golf 3