{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maks. Sænkning på Std. Støddæmper
  • #1   15. mar 2010 alt over 20-25mm så vil jeg sige nye dæmper

  • #2   15. mar 2010 mener det er 40mm eller 50 cm til bunden af forlygten

  • #3   15. mar 2010 Det var ikke meget...

    På min gamle 309'er smed jeg nogle 40 mm sænkningsfjedre på, og det fungere helt perfekt.
    Men Min "nye" Renault skulle gerne ca 50-60 mm ned foran, ellers er den for høj foran med det nye sommerfælge.
    Men jeg gider ikke til at skulle skifte dæmpere også.
    Så bliver det sgu lidt dyrt når jeg har tyskeren også at bruge penge på smiley


  • #4   15. mar 2010 som simon siger, sænkning over 40 kræver tuv papir..
    har sænket flere e36ere i for 70 mm uden skift af støddæmpere, og kørte selv med 60mm uden problemer


  • #5   15. mar 2010 Min er sænket 50/50 på standard undervogn.

  • #6   15. mar 2010 Det er lidt overrated med at man skal skifte dæmpere ved sænkning over dit og dat, men en general guideline er hvis du sænker MERE end 40/45mm så er det EN GOD IDE at skifte dæmperne, men det afhænger som man kan læse af ovenstående erfaringer meget af bilen :o)

  • #7   15. mar 2010 Fuck med om det er lovligt, der er 2 år til syn og der er den sgu nok røget videre ellers må vi jo tage den derfra.

    Men jeg tror jeg prøver at smide den 60 mm ned også må jeg jo tage den derfra med, at se om dæmperen bliver for kort eller lign.

    I skal alle have tak for den hurtige hjælp smiley


  • #9   15. mar 2010 Der er ligeså mange meninger som der er tosser.. smiley Prøv dig frem, dør dine dæmpere så skifter du dem.. smiley Jeg har sænket min gamle Amazon 10cm foran og køre stadigvæk med standart dæmpere.. Godt nok køre jeg heller ikke hurtigt eller noget i den, men de funger stadigvæk.. Ville dog ikke gøre det samme med min hverdags bil.. Men jeg har altid hørt som tommelfinger regl at over 40-50mm er det en god idé at skifte dæmpere.. også fordi du ofte får problemer med at du banker på dine skærmkanter med for bløde dæmpere..

  • #10   15. mar 2010 Jeg prøver med de 60 mm.

    Hvis det går helt galt tror jeg nok jeg kan finde råd til nogle nye dæmpere, Mangler som sådan ikke pengene. er bare NÆRIG så det brager smiley


  • Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #11   15. mar 2010 altså hvis du ikke ligefrem skal ud og køre rally så er der jo nok ikke den store sandsynlighed for at fjedrene slipper skålen.(det er pga den risiko at man anbefaler max 40, men igen er der også forskel på de forskellige bilmodeller)

Kommentér på:
Maks. Sænkning på Std. Støddæmper

Annonce