{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Optimal sænkning med gevindundervogn {{forumTopicSubject}}

Hej BG..

Har lige fået min Gevindundervogn (Mac johns G-Max) hjem til min G3'er.
Og så er det jeg ville spørge jer ad, hvor meget i har sænket jeres biler?
Vil gerne have den rigtig lav men stadig sådan at den er til at køre i smiley
Er der ellers noget som jeg skal ligge mærke til mht Gevindundervognen??
På forhånd tak
Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Optimal sænkning med gevindundervogn
  • #1   21. apr 2010 hvis du vil have den rigtig lav med sådan en undervogn der,så bliver den som en sten at køre i,dvs komforten ryger fuldstændig.men smør gewindet rigtig godt

  • #2   21. apr 2010 J!
    Er der noget specielt smørelse jeg skal bruge for at få det bedste ud af undervognen??


  • #3   21. apr 2010 Lidt info. bare husk og få den 4hjuls udmålt efter monteringen. Det koster ca en plov.

  • #4   21. apr 2010 jeg ville bruge noget tynd rustbehandling

  • #5   21. apr 2010 Simon D..
    4hjuls udmålt Hvad betyder det??
    My Hoe....
    Har den sænket 60/60 lige nu og den er allede hård af helved til smiley
    Simon D...
    Er det WD40 du tænker på??


  • #6   21. apr 2010 F-S .
    Hvis man måler fra vangen bagved forhjulet og ned til asfalten..
    Hvad ville så være den mest fornuftige afstand hvis jeg gerne vil ha den meget lav men stadig kørebar??


  • #7   21. apr 2010 Lige nu er den som sagt sænket 60/60 med 165/40/16" og har ca 8 cm mellem vangen og asfalten 1,5cm op til Stænkklappen. Som selfølgelig ryger af når undervognen bliver skiftet ud:)
    Har hørt at det er nødvendigt med en sporing efter monteringen.. Er det andet jeg skal ha lavet ved bilen efter monteringen. Tænker på lygtjustering osv??


  • #8   21. apr 2010 en 4 hjuls udmåling,er i princippet det samme som en sporing,bare alle 4 hjul der bliver udmålt

  • #9   21. apr 2010 J !..
    Tak for svaret


  • #10   21. apr 2010 Hvor meget du skal sænke den er et temperamentsspørgsmål og en meget subjektiv vurdering.. Kommer an på hvor du kører, og i princippet kan du jo sænke den alt det du har lyst til, blot du er opmærksom på at nogle steder kan du ikke komme frem på så..

    Vurder det, og sænk den godt i bund, det gode ved gewind er jo netop at du bare kan justere den op igen..

    Men hvis du sjældent kører på nu når du har 8 cm mellem vange og asfalt er det da bare at skrue den længere ned..


  • #11   21. apr 2010 René A..
    Lige nu har jeg bare sænkningsfjedere monteret 60/60.
    Og det eneste der går på er mine stænklapper hehe.
    Tænkte på omkring 2cm fra vange til asfalt..
    Kræver jo bare at man er opmærksom på hvor man kører smiley
    Har du nogen ide om hvad jeg skal være obs på når undervognen skal monteres? Smørelse osv??


  • #12   21. apr 2010 Ja, læste jeg godt.. men er da bare at skrue den ned, og så skrue den op hvis ikke du kan køre hvor du gerne vil.. Du kan jo altid skrue den op, og ellers er det bare at køre opmærksomt.. smiley

    Ved ikke om det er en god ide at smøre kobberfedt på.. Det afviser vel salt og rust.. Men ved ikke lige om det er super på aluminimum.. Prøv at søg lidt herinde i forummet på det og ellers på google..


Kommentér på:
Optimal sænkning med gevindundervogn

Annonce