Jeg har en masse spørgsmål! {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg bliver 18 år om fem mdr. Og siden vi snakker en utrolig rig familie jeg har på nakken her, er der lige et par 100-tusinder at bruge på et bil projekt. Man går jo og tænker hvad skal jeg så gøre! Men har lige en masse spørgsmål jeg gerne vil have opklaret, det kan være der er nogle her som er kloge nok på biler til at svare mig på det hele!
1: Hvordan laves et ”Airintake” i hooden, skal man bare købe et helt nyt Hood, eller skal man til en pladesmed og have ham til at skære huller i den man har – for at sætte dem på?
2: Tonet glas, ja det er lovligt i de tre bagerste, hvor meget er det – er det bare 100% på dem, og så 0% i de tre forreste?
3: Streamers på siden af bilen, er det lovligt? Må man godt have nogle flammer el. lignende klisteret på? Eller malet på? Og hvad siger reglerne om streamers i ruderne, er det foran eller bagpå man må?
4: Er det ulovligt at have øjenskygge på, eller kraftigere lys – hvad med hvis man har et par ekstra lygter (ud over dem der er påkrævet) må man så godt sætte noget lys i dem, altså – have det i, ikke køre med det.
5: Hvor meget besvær er det at sætte el-ruder og central lås i en bil der ikke har det?
6: Må man godt have neon inde i bilen, eller omme bag i? F.eks. i anlægget når man holder stille?
7: Hvor i al verden kan man købe bodykits til en Suzuki swift? Synes ikke rigtig nogle sider har noget til den type, overvejede nemlig på et tidspunkt sådan en.
okt 2005
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 19
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.320
2: du må blænde bagruder og bagsideruder helt af hvis du vil, så længe du har begge sidespejle...
nov 2003
Følger: 48 Følgere: 43 Biler: 1 Emner: 67 Svar: 1.648
1: der skal skæres hul hvor den skal sidde, hvis den altså skal have nogen virkning. og den skal klatsvejses og spartles på, det gør man i alt fald for det meste.
2: de nye regler siger vist man må tone så meget man vil på de bagerste ruder, og de forreste må man ikke røre ved, med mindre det er orig fabriks tonet
3:forrude streamer må ikke være særlig lang, og der er en bestemt % del den skal være gennemsigtig
4:lyset skal være asymetrisk, og der er en max værdi for lys man må udgive fra en bil, kan ikke huske tal.
5:tja, hvis man ikke har prøvet det før kan det godt tage langt tid, men det er til at gøre.
6:man må ikke have lys der kan blænde eller forvirre modkørende. så så længe det ikke kan ses udefra må du godt
7:godt spørgsmål, har du prøvet at søge på google?
der er måske nogle ting jeg ikke er helt sikker på
apr 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Emner: 111 Svar: 2.012
Dog skal de forreste sideruder samt forruden være clean - bortset fra du må have en streamer i forruden der går max 10 cm. ned fra taget og max. 5 cm. ud fra hver side af bakspejlet.
Ellers er det som alexander skriver.
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 61 Biler: 8 Emner: 129 Svar: 2.585
Centrallås og EL-ruder, tjah.. Der findes det der er sværere..
Hvorfor gejle en swift..?
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 61 Biler: 8 Emner: 129 Svar: 2.585
klitgaard@iro9.dk
okt 2003
Følger: 67 Følgere: 63 Biler: 5 Emner: 135 Svar: 2.016
mar 2004
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 6 Emner: 122 Svar: 569
Held og lykke med dit projekt
apr 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Emner: 111 Svar: 2.012
okt 2005
Har dog en udenlandsk ven der kan noget med det, meeeeen da han skulle lave min knallert manglede halvdelen af skruerne bagefter, så ham bruger jeg ikke igen, haha.
nov 2003
Følger: 48 Følgere: 43 Biler: 1 Emner: 67 Svar: 1.648
Alexander112@ofir.dk
okt 2005
Jeg har en masse spørgsmål!