{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Sarge O
Sarge O
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 19

Jeg har en masse spørgsmål! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg bliver 18 år om fem mdr. Og siden vi snakker en utrolig rig familie jeg har på nakken her, er der lige et par 100-tusinder at bruge på et bil projekt. Man går jo og tænker hvad skal jeg så gøre! Men har lige en masse spørgsmål jeg gerne vil have opklaret, det kan være der er nogle her som er kloge nok på biler til at svare mig på det hele!

1: Hvordan laves et ”Airintake” i hooden, skal man bare købe et helt nyt Hood, eller skal man til en pladesmed og have ham til at skære huller i den man har – for at sætte dem på?

2: Tonet glas, ja det er lovligt i de tre bagerste, hvor meget er det – er det bare 100% på dem, og så 0% i de tre forreste?

3: Streamers på siden af bilen, er det lovligt? Må man godt have nogle flammer el. lignende klisteret på? Eller malet på? Og hvad siger reglerne om streamers i ruderne, er det foran eller bagpå man må?

4: Er det ulovligt at have øjenskygge på, eller kraftigere lys – hvad med hvis man har et par ekstra lygter (ud over dem der er påkrævet) må man så godt sætte noget lys i dem, altså – have det i, ikke køre med det.

5: Hvor meget besvær er det at sætte el-ruder og central lås i en bil der ikke har det?

6: Må man godt have neon inde i bilen, eller omme bag i? F.eks. i anlægget når man holder stille?

7: Hvor i al verden kan man købe bodykits til en Suzuki swift? Synes ikke rigtig nogle sider har noget til den type, overvejede nemlig på et tidspunkt sådan en.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg har en masse spørgsmål!
  • Sarge O
    Sarge O Tilmeldt:
    okt 2005

#1   4. nov 2005 Tak det var da tre af dem, hvis andre kan eeh, ja suplerer med noget er de velkommen, ellers er der nogle flere spørgsmål =D

• #2   4. nov 2005 6: du må have al det lys inde i kabinen du vil, men jeg mener at der er noget med at det ikke må kunne genere andre billister... er ikke sikker

2: du må blænde bagruder og bagsideruder helt af hvis du vil, så længe du har begge sidespejle...

• #3   4. nov 2005 du vil da ikke bruge 200.000+ på en swift, det ville da næsten være synd, nå men til dine spørgsmål:
    1: der skal skæres hul hvor den skal sidde, hvis den altså skal have nogen virkning. og den skal klatsvejses og spartles på, det gør man i alt fald for det meste.
    2: de nye regler siger vist man må tone så meget man vil på de bagerste ruder, og de forreste må man ikke røre ved, med mindre det er orig fabriks tonet
    3:forrude streamer må ikke være særlig lang, og der er en bestemt % del den skal være gennemsigtig
    4:lyset skal være asymetrisk, og der er en max værdi for lys man må udgive fra en bil, kan ikke huske tal.
    5:tja, hvis man ikke har prøvet det før kan det godt tage langt tid, men det er til at gøre.
    6:man må ikke have lys der kan blænde eller forvirre modkørende. så så længe det ikke kan ses udefra må du godt
    7:godt spørgsmål, har du prøvet at søge på google?

der er måske nogle ting jeg ikke er helt sikker på

• #4   5. nov 2005 3: Du må overklistre hele bilen, inkl. de bagerste sideruder og bagruden, alt det du vil - uanset om det er toning eller om du f.eks. vælger at froste glasset.
    Dog skal de forreste sideruder samt forruden være clean - bortset fra du må have en streamer i forruden der går max 10 cm. ned fra taget og max. 5 cm. ud fra hver side af bakspejlet.

Ellers er det som alexander skriver.

• #5   5. nov 2005 Tjah, min mening om 2. er så at det ser tamt ud med de 3 bagerste helt sorte - også de 3 forreste er ikk rørt.. Så derfor tog jeg alle sideruder og bagruden! Lækkert smiley

Centrallås og EL-ruder, tjah.. Der findes det der er sværere..

Hvorfor gejle en swift..?

• #6   5. nov 2005 Sarge O > Hvis du har msn, og evt andre spørgsmål kan du kontakte mig på msn:

klitgaard@iro9.dk

• #7   5. nov 2005 Hvis du vil have en swift, så kom den med org. skørtesæt, nogle store ruller (de største der kan komme på) og så en god sænkning og tonede ruder, så er den faktisk fed.. ;D

• #8   5. nov 2005 Forrude streamer må kun gå 11 cm ned og skal være gennemsigtig iflg nymann autoparts og synshallen vidst også.det med lys må man godt gå crasy med, det må bare ikke forvirre modkørende, men hvis du holder på en p-plads må du sågar have et diskotek under bilen. og du må godt smække skygger på dyret bare ikke til syn. og sænkning skal være tüv smiley luftvogn kan kommer længst ned "lovligt"
    Held og lykke med dit projekt

• #9   5. nov 2005 Rune L: Nope - streameren må være som jeg skrev. Gennemsigtig eller ej. Har forhørt mig ved politiet, og også fundet det i loven.

• Sarge O
    Sarge O Tilmeldt:
    okt 2005

#10   5. nov 2005 --- jo tak alle sammen, jeg tror det var alle spørgsmål. Men Alexander, det er ikke så meget om jeg vil bruge 200,000+ på en Swift, du har måske andre ideer? For pengene er intet problem. Det meste er et spørgsmål om jeg kan finde ud af det! Har aldrig rodet med biler før.

Har dog en udenlandsk ven der kan noget med det, meeeeen da han skulle lave min knallert manglede halvdelen af skruerne bagefter, så ham bruger jeg ikke igen, haha.

• #11   5. nov 2005 Sarge - alt kommer an på hvor mange penge man vil smide i og hvilken smag man har, du kan evt adde mig over msn, så kan du fortælle om din økonomisk situation og din bilsmag, og så kan jeg evt komme med gode ideer, eller i alt fald prøve.
    Alexander112@ofir.dk

• Sarge O
    Sarge O Tilmeldt:
    okt 2005

#12   5. nov 2005 Alexander det tror jeg at jeg vil gøre med det samme faktisk, fordi har desperat brug for nogle der ved noget! Et øjeblik.

Kommentér på:
Jeg har en masse spørgsmål!

Annonce