{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Er dette tilladt? Ang. toning af ruder {{forumTopicSubject}}

Hej, har lige et spørgsmål..
På denne bil ( http://1.bp.blogspot.com/_FFL2OIFOFZ8/SstnyA2fGVI/AAAAAAAALW4/oluECvWdlAY/s1600-h/DSC00088.jpg ) har ejeren tonet alle side ruderne, dog er ruden ved forsæderne ikke så kraftig som den bagerste, men er det tilladt i DK?

Et tillægsspørgsmål, passer de almindelige røde baglygter fra den gamle Aygo (2005) på den allernyeste model? .. ikke sikkert nogen ved det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er dette tilladt? Ang. toning af ruder
  • #1   19. aug 2010 Nej det er ikke tilladt at montere noget som helst på de forreste sideruder eller forruden.

• #2   19. aug 2010 hej kasper påp nær den spoiler så tror jeg dæleme ikk der er nogen der stopper en aygo

• #3   19. aug 2010 Spørgsmål 1: Søg i forum. Det har cirka været oppe 1000 gange.

• #4   19. aug 2010 Må jeg tone ruderne i min bil?

Det er ikke tilladt at forsyne forrude og forreste sideruder med påsprøjtet eller påklæbet film. Forrude og forreste sideruder skal have en lysgennemgang på mindst 70%.

For øvrige ruder gælder, at man skal kunne se gennem ruderne, selv om de har påsprøjtet eller påklæbet film.

Såfremt toningen nedsætter lysgennemgangen til under 70%, skal bilen have et udvendigt førerspejl i højre side.

• #5   19. aug 2010 Når du siger 70% lysgennemgang, går jeg udfra at den er 100%, når ruden er std.. det vil sige, at jeg gerne må lave en "mild toning" ?? Jeg har 3 år til syn på min Aygo, er det noget der blir slået ned på af fx. politi? Jeg er en relativ ny billist, så jeg er ikke så klog på disse områder.

• #6   19. aug 2010 claus-m Husk at skrive at det gælder biler på hvide plader

EN på gule da må man groft set male alle bagruderne kul sorte bare sidespejlet er der

• #7   19. aug 2010 Casper
    læs dette igen...

Det er ikke tilladt at forsyne forrude og forreste sideruder med påsprøjtet eller påklæbet film. Forrude og forreste sideruder skal have en lysgennemgang på mindst 70%.

• #8   19. aug 2010 så nej ingen mild toning.

• #9   20. aug 2010 Tak fordi du gjorde det klart, cookie monster smiley
    Er der folk, som gør dette alligevel? Jeg mener, hvor stor er risikoen for at blive stoppet?

• #10   20. aug 2010 mange gør det men der falder 1 bøde eller i værstefald 1 nyt syn

• #11   20. aug 2010 EN på gule da må man groft set male alle bagruderne kul sorte bare sidespejlet er der

KUN bag føreren og der skal IKKE være lysgennemgang når det er en erhversvbil, bare der er spejle i begge sider.

jeg ved ikke hvordan reglerne er der når den er på papegøjeplader.

• #12   20. aug 2010 det er kun hvis ruderne fra fabrikken er tonet, det er lovlig,
    vi har en meget mild toning på alle ruder i vores omega a.
    det havde den fra fabrikken.

så de ser kun røgfarvet ud.

Kommentér på:
Er dette tilladt? Ang. toning af ruder

Annonce