{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

D2S xenon pærer - udskiftes. {{forumTopicSubject}}

Jeg ville gerne have skiftet mine pærer i min bil. MEN må man egentlig godt smide meget blå pærer i? så længe det er originale xenon pære (D2S)

Mere præcist, må jeg godt f.eks smide 12.000kelvin i? så længe den har lygtevask osv osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  D2S xenon pærer - udskiftes.
  • #1   5. sep 2010 lygtevask og lygte regulering, hvis den har det, så er det vel lovligt?

  • #2   5. sep 2010 jaa det ville jeg også mene. for der er både lygtevask og lys regulering. så derfor ville jeg mene det var i orden. ved bare ikke om det er lovligt hvis lyset er blåt smiley

  • #3   5. sep 2010 Det burde at være lovligt når bilen opfylder alle krav til Xenon.
    Så længe du vælge 6000K-12000K tror jeg ikke du får problemmer. Det er jo "hvidt med kraftig farvet skær"
    Vælger du Mørkeblå, Lilla eller Grønne så er farven nok et problem smiley


  • #4   5. sep 2010 jaa havde på et tidspunkt noget som nogle som hed QB og det er en anden ting end f.eks 12.000k det hedder bare QB i stedet.

    det er helt blåt og der kan jeg måske godt se det er et problem.
    men hvis man bare tager 10.000k så burde det være i orden?


  • #5   5. sep 2010 QB, HR og hvad de forskellige farver hedder kan du aldrig montere lovligt. De er udelukkende til show brug.
    Men tager du 8000K eller 10000K er det lovligt nok så vidt jeg ved.
    Jeg skifter løbende orginal xenon til 8000K for folk.
    Og har da ikke hørt det skulle være noget problem.


  • #6   5. sep 2010 jeg tror jeg vil smide nogle 10.000k i og se hvad der så sker smiley

    så må man jo forklare reglerne for det burde være i orden.
    for man får jo altid at vide at der skal være lygtevask, lysregulering, og e godkendte lygter.

    og det kan jeg jo opfylde det hele smiley


  • #7   3. okt 2010 Ved godt emnet er næsten en mdr gammelt, så måske har du allerede købt andre pærer, men det er kun lovligt, hvis pæren er E- godkendt, og det er der ikke ret mange over 6000 kelvin der er, faktisk kender jeg kun til Philips Ultrablue, som er på 6000 kelvin smiley

  • #8   26. jul 2012 Hvis bare pærerne er E mærket et det lovligt. De er kun E mærket op til 6000k

Kommentér på:
D2S xenon pærer - udskiftes.

Annonce