{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

hjælp til fælgestørrelse {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.

Har nogle spørgsmål angående fælgestørrelser.
Altså hvis jeg tænker logisk over tingene så ville jeg mene det er dumt at smide for store fælge og for tynde dæk på en bil da det påvirker bilen.

bliver den ikk for ustabil på vejen og mister topfart og acceleration? hjulene bliver jo tungere..

Tænker bare på om hvad jeg burde gå efter til min 207er..
17 eller 18.

har 15 på nu og har prøvet nogle 17" med lidt store dæk på og det gjorde så jeg synes bilen blev langsom.
Synes også bilen blev skide ustabil på vejen men tror det var fordi dækene var dårlige og fælgene var skæve..

Men er der nogle eksperter som kan hjælpe lidt her? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til fælgestørrelse
  • #1   19. dec 2010 selve fælge størelsen vil påvirke komforten da jo smaller dæk du smider på gøre at der jo er en mindre dæk væg der kan absobere bump i vejen og der med skal støddæmpern tag mere.. og normalt når man går op i tommer så er dækkets bredde jo også støre og da den bliver støre for hjulne en støre rulle modstand.. det kan godt påvirke bilens fart og brandstoffs økonomi..

  • #2   19. dec 2010 man kan også sige at støre fælge gøre bilen lidt mere stiv i det

  • #3   19. dec 2010 Det virker jo lidt som en gearing når du skifter fra 14" til 18" med samme dæk tykkelse.

    så hvis du går op fælgstørrelse , går du ned i dæk profilen


  • #4   19. dec 2010 så det er vel dumt at jeg smider for store fælge på? 17 er vel det maksimale så..

  • #5   19. dec 2010 men vil man kunne skifte affjedringen til noget som er bedre end standard? smiley

  • #6   19. dec 2010 ja og så skal du ha lavprofil på = mere rumlen.

  • #7   19. dec 2010 men hvad med det med at den bliver mere ustabil på vejen? synes hver gang jeg bremsede osv så trak den imod enten højre eller venstre.. Og samme når jeg gassede op eller når jeg skiftede vognbane.. Altså som om den bare tager fat i alt hvad der er og derfor bliver påvirket mega hurtigt..

  • #8   19. dec 2010 tænker du på komformæsigt ?? eller vil du gøre b ilen mere stiv ?

  • #9   19. dec 2010 altså vil gerne have komfort. Den eneste grund til jeg skifter fælge er fordi det ser bedre ud smiley men det er en 1.4 så må indrømme at lige meget hvad jeg gør bliver det ikk til en sportsvogn så har droppet det smiley

    men kan man godt købe noget affjedring som er bedre komfortmæssigt end standart?


  • #10   19. dec 2010 det med at den trækker til højer/venster har ikke noget med fælge størelsen og det.. det er som du skriver dårlige dæk og skæve fælge

  • #11   19. dec 2010 hmmm tvivler for normalt når man skifter er det for at gøre bilen mere stiv og "spoty"

  • #12   19. dec 2010 hmm ok.. Fordi efter jeg prøvede de der 17'er er jeg bare blevet bange for at købe noget som jeg ikk kommer til at kunne holde ud med at bruge smiley

    er der ikk et sted man kan snakke med sådan noget om? Fx en butik som er specialiseret i affjedring.. Kan være de kan finde noget som jeg kan bruge smiley
    Tænker på noget som er behageligt når det bliver kørt stille og roligt, men sporty når du begynder at kører voldsomt.. Lidt ligesom en mercer fx smiley


  • #13   19. dec 2010 den er svære hehe.. og det med mercer kan man ikke bare lige smide på for de er somregl elektronisk styret af en computer osv..

    prøv at søg på google efter nogle specalister


  • #14   19. dec 2010 ja det er jo det.. Prøver at kigge rundt omkring smiley

    Nogle gange synes jeg at man er heldig når man skriver på bg om aftenen/natten. Så er de useriøse smuttet i seng og mange kloge hoveder er online smiley

    Men finder ud af noget smiley Men du har da gjort mig klogere på det her smiley så tak smiley


  • #15   19. dec 2010 det var så let:) og er der andet må du da endlig spørge smiley

  • #16   19. dec 2010 Kan nu se du har en SW af en 206er smiley
    kan det passe dens affjedring er blødere end en normal 206er?
    Fordi min vens 306sw har en mega nice blød affjedring så har tænkt på om man måske ikk kunne skaffe nogle fra en 207sw og smide dem på smiley Hvis de selvf er blødere smiley


  • #17   20. dec 2010 kan desvære ikke sige om den er blødere end en std 206 men den er bløder en 206 gti hehe .. men jeg er fint tilfeds med min afjedring:) ikke for hård og ikke for blød smiley

  • #18   20. dec 2010 men ellers prøv at spørg peugeot smiley om der er forskeld smiley

  • #19   20. dec 2010 Ok smiley Tror du de ved om den er det? smiley Synes sku ikk at min peugeot forhandler ved så meget om deres egne biler smiley Men snakker med dem imorgen så smiley

  • #20   20. dec 2010 Hvis du vil gøre det med stil, så smæk et sæt 17-18-19" på og anskaf dig en airride. Så skal du kraftedeme kom ud og flyv så det gøre noget. Flotte fælge og komfort på vejen smiley

  • #21   20. dec 2010 er airride lovligt + skal man ikk have en mega kompressor i bagagerummet for at det kan bruges? smiley


    Fik forresten glemt at spørge om store fælge har det med at blive skæve hurtigt? Ja ikk? Tænker på de der klamme huller i vejene der nogle gange er der osv..


  • #22   20. dec 2010 et ordenligt mærke fælger burgte sku kunne holde smiley

  • #23   20. dec 2010 Du får jo hvad du betaler for. Hvis du køber airride til din model, så kan du endda få den synet og tilføjet på registreringsattesten, så længe du har papir (TÜV-godkendelsen) fra købet. Hvis du skal ud og have nye fælge, så ofre lidt på dem, det betyder meget. Du kan sagtens slippe afsted med et par tusind for ja - 19" tommer... Men jeg lover dig, du bliver glad for det i længden.
    Og hvad kompressor angår, så plejer man og kunne have det hele gemt nede i hjulbrønden. (Ved ikke om du har det, eller dækket hænger under bilen?)


  • #24   20. dec 2010 Altså hvad angår fælge går jeg efter mærkevare som OZ eller måske BBS hvis det kan smides på min dyt så det bliver noget holdbart smiley

    Airride koster det ikk kassen? smiley Men kunne måske godt overvejes..


  • #25   20. dec 2010 Ja det kan det sagtens. Så er fælge problemet løst, med de to mærker går du ikke galt i byen.

    Jo fra ny skal du ud og ofre min. 15k på det, men det jo en personlig vurdering. Og ellers vil jeg anbefale dig en saftig gevindundervogn. De fåes jo enten som "højdejusterebar" og "højde- og hårdhedsjusterebar". Jeg har selv den model der er højdejusterebar, da jeg godt kan lide en lidt "stiv sporty" undervogn. også kan jeg hæve og sænke den præcis som hjertet begær;) og det ser superfrækt ud. + fordele ved gevind i forhold til sænknignsfjedre er at du er ikke "låst fast" når du køber den, synes du den skal længere ned eller op, kan du altid ændre på den, i modsætning til sænkningsfjedre, som sænker x antal cm.


  • #26   20. dec 2010 Ok så smiley altid godt at høre smiley

    Hmm det er lige lovligt meget hvis jeg også skal af med ca så meget for fælgene..

    gevindundervogn har jeg kigget på.. koster fra 2 til 5000kr kan det passe?
    Men kan det godt gøre så affjedringen bliver blødere end standart? Eller bedre eller hvad det nu bliver smiley

    Fordi vil netop ikk have en sten hård affjedring. Det skal bare blive nogenlunde som det er lige nu med 15" på smiley Så er jeg glad smiley


  • #27   20. dec 2010 Beløbet jeg skrev var for airride, men på den anden siden så skal du nok også regne med den prisklasse hvis det er originale fælge du snakker om med dæk på osv.

    Ja det lyder meget rigtig, jeg fik min for noget i samme pris. og HUSK at sige du vil kun have den hvis der er TÜV-godkendelse med ellers skal den pilles af ved syn og panserne kan skaber problemer, hvis de skal være helt efter loven.
    hvis du køber en som også er hårdhedsjusterebar, kan den godt blive det, men jeg har ikke noget erfaring med det, da jeg ikke har prøvet det selv. Så jeg kan ikke give det noget råd om hvilken du skal vælge. Det kan jo godt være at du er uheldig at få fat i en hvor dens "blødeste" svar til din stardard, også kan den jo kun blive hårdere... Så du må enten finde en tålmodig og engageret forhandler, der ved hvad han snakker om eller snakke med folk herinde der har købt en undervogn og kan stå inde for at den er blød, ellers er det mange penge at smide væk. Og jeg tror hvis du vælger en hårdhedsjusterebar, skal du op i nærheden af 10k, hvis ikke mere, for at få noget ordentlig?


Kommentér på:
hjælp til fælgestørrelse

Annonce