{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  maling af skørtesæt
  • #1   28. dec 2005 det skal auto larkeres hvis det skal blive ordentligt.. man kan godt få et "ok" resultat med spray dåser.. meen

• #2   28. dec 2005 Hvis du har erfaring med det kan man godt få et "okay" resultat.. men du kan aldrig gøre det ligeså godt som en autolakerer kan.

• #3   28. dec 2005 det skal sprøjtemales med kop og kompressor og rutine hvis det skal se ordentlig ud.

• #4   28. dec 2005 jeg lytter lige med her

• #5   28. dec 2005 ok, så vil jeg lige høre, hvis man nu ik skal ha et 100% ordentlig resultat og selv gør det med spray, hvad skal man så gøre? det skal jo helst ik skalle af som det tit ses at det gør, hva skal det rænses af i, skal der bruges primer/ gruder osv?

• #6   28. dec 2005 grunder sku der stå

• #7   28. dec 2005 og hvis det er af glasfiber, skal det have sprøjtespartel.Hold dig langt væk fra spraydåser, for hvis du engang skal have malet det ved en prof. skal det først vaskes af i fortynder, eller slibes ned.

• #8   28. dec 2005 man bruger korn 400 sandpapir og sliber skørterne over, derefter bruger man noget der hedder kunststofprimer.
    så påfører man i TYNDE lag malingen (husk det skal ikk ligne at det er færdigt ved første lag man påsprayer) altså skal man lave mange små lag.
    til sidst kan man slutte af med at bruge en klar lak. for at give dem det sidste finish.

God Arbejdslyst!

• #9   28. dec 2005 problemet er bare at jeg ikke har flere tusinde kroner til en maler, for de penge bliver brugt til skørtesættet og et par skærme

• #10   28. dec 2005 takker mads, jep sonny jeg gidder heller ikke ofre 3000,- på noget der er 100% i orden hvis jeg selv kan lave det for 500,- og så det bliver 80% ordentlig, det er jo heller ik en ny bil længere

• #11   28. dec 2005 mads v >> takker er også sikker på at hvis man påfører mange tynde lag så skal det nok blive flot... så er det bare om at komme igang.. hvad med temperaturen hvor det skal males? min eneste mulighed er en lille garage uden varme, er det helt ad h... til eller hvad? ellers må jeg jo vente til sommer

• #12   28. dec 2005 skal jo snart i lære som mekker, så kan det jo være min mester har nogle gode forbindelser

• #13   28. dec 2005 hmm angående temperatur vil jeg sige at det skal foregå i stuetemperatur.. har aldrig lakeret hvor der har været pisse koldt.. Hmm husk når du køber maling, at det skal være i samme "mærke" altså grundere og lak, for det kan også give problemere. Jeg har brugt "Motip" de gange jeg har malet noget, og det er blevet Udemærket.

Mads Vad

• Kurdi L
    Kurdi L Tilmeldt:
    dec 2005

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #14   28. dec 2005 Jeg er Auto maler... Dem der skal have malet, kan jeg godt finde en god pris til...

• #15   28. dec 2005 kurdi L >> hvor i landet bor du?

• Kurdi L
    Kurdi L Tilmeldt:
    dec 2005

#16   28. dec 2005 kbh (Nørrebro)

• Kurdi L
    Kurdi L Tilmeldt:
    dec 2005

#17   28. dec 2005 Det bliver ikke godt hvis du selv gøre det... det bliver grimt og noget lort

• #18   28. dec 2005 Kurdi : køber snart en Audi A4, og har set på et skørtesæt til den.. selvfølgelig bestående af front- bagkofanger og sideskørter.. skal males i sort eller mørkeblå farve.. hvor meget skal du have for det sådan ca.. ?? har du evt. et nummer jeg kan ringe til ??

Ahmed

• Kurdi L
    Kurdi L Tilmeldt:
    dec 2005

#19   28. dec 2005 Jeg skal først se det skørtersæt før jeg kan give dig en pris..

• #20   28. dec 2005 kan jeg få dit nummer ?

• #21   28. dec 2005 Sludder med at det blir lort med spray. Vi snakker jo ikke om flydende overgange på karrossen eller nogt i den stil. Det er skørter der skal monteres på bilen som ekstraudstyr.

1. Rens helt af med fortynder.
    Personligt maler jeg så med mat sort og sliber første gang for at se ujævnheder. Hvis der er nogle spartles det og slibes.
    2. Mal en gang med sprøjtespartel og slib med korn 2-300
    3. Mal endnu en gang med spøjtespartel og slib med korn 500
    4. Mal en gang med klar lak (Dette er valgfrit men syntes det giver bedre resultat at give klar lak til start og slut).
    5. Mal mange gange i tynde lag lad tørre for hvert lag.
    6. Slut med 4-6 lag klar lak.

Pris ca 800-1000 kri lak

Mvh

Mikkel

• #22   28. dec 2005 Kamilla :
    hedder du Kamilla eller Mikkel ??
    hehe

• #23   29. dec 2005 he he det er sjovt at hører folk snakke om maling...de bruger flere 1000 kr på skørter og lort...men så når det skal males for at blive helt færdig og pænt....nej nej det skal sku helst males gratis.....

lad da være med at køb det lort hvis i ikke vil gøre det ordenlig....

• #24   29. dec 2005 nu er det jo ikke fordi vi ikke vil gøre det ordentligt!!!! nogle har ikke råd til det og andre vil helst gøre det selv da de får en god følelse når bilen står færdig og de kan sige at de har lavet det hele selv...

Kommentér på:
maling af skørtesæt

Annonce