577 visninger
|
Oprettet:
Indfarvning af Kabine {{forumTopicSubject}}
Jeg vil vildt godt ha lavet min standard grå kabine om, så den bliver i sort blank.
Kan huske ham med den Røde Del Sol, som havde brugt noget læderfarve, men hvad er fremgangs måden for at få det ligeså blank sort som han formåede ?
jun 2005
Følger: 18 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 201
inden du begynder, skal du rense din kabine godt ned. jeg plejer at starte med brun sæbe, lad det sidde et stykke tid (min. 1 time), så bruger jeg acetone til at fjerne alt olie, fedt, beskyttelse osv. en god måde at kontrolere om det er renset godt nok af, er at dryppe lidt vand på læderet, og hvis læderet suger vandet til sig, så er du klar, og hvis vandet bare glider af, skal der mere til.
Så bruger jeg narvsværte (dette kan kun bruges, når du farver fra lys til mørk, og aldrig omvendt). er der nogle særligt udsatte steder, giver du dem først og venter ca. 4 timer. så giver du det hele et lag, og lader det tørre 4 timer igen. denne proces fortsætter du med indtil du er tilfreds med dækning, farvedybde osv. lad det derefter stå natten over. så skal du smøre det ind i læderfedt, og det skal gøres indtil læderet ikke længere suger fedtet til sig.
Mht narvsværten kan du bruge en pensel eller bomuldsklud til at smøre det ind, og husk handsker, for det er nærmest umuligt at få af hænderne igen
Håber det hjælper lidt, bare skriv hvis der er noget du er i tvivl om.
Mvh Michael.
Indfarvning af Kabine