{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.225 visninger | Oprettet:

LED kørelys 206 {{forumTopicSubject}}

har lige modtaget mine http://www.astina.dk/lygter/peugeot-206-forlygter-led-koerelys-sort-p-110868.html

Desværre finder jeg ud af efter de er monteret at de slet ikke er beregnet til brug i Danmark. Grunden til dette er at 206'eren starter kørelyset automatisk og ligeså snart kørelyset kommer på lyser dioderne mindre.. Dette er også tilfældet hvis man sætter det på positionslys. Ligeså snart man slukker bilen og nærlyset slukker kommer der fuld smæk på dioderne... Er der nogen der ved om det er muligt at slå kørelyset fra med en sikring eller lign. så lyset kun tænder hvis man manuelt tænder det??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LED kørelys 206
  • - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #1   20. apr 2011 Har du kontaktet Rene fra Astina om problemet?

Tror det bliver rigtig svært da dette ikke er styret med ledninger, men er en del af elektronikken du skal ind og ændre i smiley

Det er ikke umuligt og når du finder ud af dette må du godt sige til smiley

Prøv snak med Peugeot om de har noget diagram du må få og ellers så besøg den engelske 206info uk

• #2   20. apr 2011 Har snakket med ham.. Han var ikk klar over det fordi jeg er den første der har det det sæt hehe .. men han vender tilbage i næste uge

• #3   20. apr 2011 Har talt ned Peugeot .. De var mega afvisende

• #4   20. apr 2011 Du kan få "omprogrammeret" lyskontakten ved Peugeot, så du skal tænde kørelyset manuelt. Du kan også trække strøm til dioderne direkte fra batteriet og smide et arbejdsrelæ og en sikring imellem - så burde problemet også være løst.

Jeg har selv dayline lygter på min 206'er, og jeg oplever ikke problemer med at dioderne lyser mindre, når der er lys i kørelyset.

• #5   20. apr 2011 Det er ikke dayline . Det er led kørelys .. Det er dayline ikke.. smiley Men mekanikeren dernede afviste det blankt

• #6   20. apr 2011 What, kan man ikke have kun positionslys tændt på en 206? Har aldrig oplevet en bil man ikke kan slukke for nærlyset på :o/

• #7   20. apr 2011 René H J: Kan man også sagtens på en 206'er. Det han skriver, er, at når han gør det, så lyser dioderne ikke ret kraftigt, hvis bilen er tændt.

Kunne også tyde på et batteri, der er ved at give op.

• #8   20. apr 2011 Nyahhh well, det bør virke sådan at når du "slukker" for standard nærlys så er dioderne kraftige og er kørelys, når du tænder nærlyset så skal de blænde ned.

• #9   20. apr 2011 Batteriet er ikke ved at dø.. Det er nogle helt nye lygter astina har fået smiley de virker som LED kørelys og ikke "positionslys" som dayline.. Lovkravet siger i DK at Dioderne skal lyse mindre når man sætter nærlys/positionslys til.. Problemet er bare at nærlyset altid er tændt på en 206'er i DK så dioderne lyser ikke som de skal før man slukker for bilen hvor nærlyset er slukket.. Det almindelige kørelys skal slås fra før lygterne virker optimalt hvis nogen overvejer dem.. ! smiley

• #10   22. apr 2011 Det jeg mener, men Phuck siger man godt kan slukke det? Så nu er jeg forvirret nemlig, men er det Sir. Phuck der tager fejl? Holgato plejer at være top dollar 206 expert smiley

• #11   22. apr 2011 René H J: Du kan slukke kørelyset (kort lys), ved at dreje kontakten 1 klik - altså om på positionslys.

Det er muligt at omprogrammere BSI'en, så der ikke er automatisk kørelys på bilen. Det er ikke alle lande, hvor automatisk kørelys er programmeret / lovpligtigt, og derfor kan det let ændres i bilens software.

Hvis problemet er, at dioderne ikke får strøm nok pga. andre faktorer, så er den eneste løsning nok, at bruge strøm til positionslys / LED, som slavestrøm, der driver et arbejdsrelæ, så der kommer strøm direkte fra batteriet (husk sikring!)

• #12   23. apr 2011 Yes, så er jeg med, jeg forstod på skriveriet ovenover at de skriver man ikke har den mulighed på en 206? Men så skal den bare drejes det klik og så burde der være fuld skrald på kørelyset.

• #13   23. apr 2011 René H J: Nej. Ved et klik, slukker kørelyset, og der burde være fuld skrald på positionslyset smiley

Det kan også være, at lygten er konstrueret sådan, at LED'erne blændes ned, når de er på positionslys, for positionslyset (eller parkeringslyset) må ikke blænde.

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #14   28. apr 2011 Der kan være en helt god grund i det du siger Phuck smiley

Derfor vil jeg da også klart sige at dette er en sag for Peugeot at den skal omprogrammeres til tyske egenskaber (om man vil kalde det, det)

Nu ved jeg ikke havd effekt den type lygte og det LED lys kører med, men jeg kan ingen forskel registrerer ved mit eget positionslys fra når bilen er slukket og til når jeg klikker på positionslys og der render en effekt på de 5w + 2 dioders forbrug. Dette ville være SUPER underligt hvis de LED'er der sidder osm kørelys ville sluge den kaliber af effekt smiley

NU skriver du jo ikke hvor meget lyset det dæmper. Kunne du skyde nogle billeder af hvor "svagt" lyset bliver fra bilen er slukket til bilen er tændt og på positionslys? smiley

Kommentér på:
LED kørelys 206

Annonce