{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.044 visninger | Oprettet:

Folie vs Lakering {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har kigget lidt på muligheden for at få folie på bilen istedet for en lakering.

Der er en masse penge at spare, specielt når jeg overvejer en mat farve.

men mit spørgsmål til jer er så om der er nogle der harerfaring med dette? Nogle fordele ulemper ved en folie? tænkerlidt hvordan holdbarheden er i forhold til ridser og sådan?

På forhånd tak.

- Mark

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folie vs Lakering
  • #1   28. maj 2011 folie er et kanon valg men det skal være 3m filmen da det andet ikke holder lige så godt. den billige går løs

• #2   28. maj 2011 Tja Hansen.
    Tværtimod har jeg hørt eksempler hvor 3M flår lakken med at når man tager det af.
    Så længe der bliver brugt gode mærker som Avery, Orafol, KPMF, Hexis eller som Hansen siger 3M så går du ikke helt galt i byen.

• #3   28. maj 2011 Hold dig til avery.

Ulemper ved mat folie:
    - det fremstår hurtigt beskidt, da skidt sætter "nemmere" på en ru overflade.

Fordele ved folie:
    - beskytter mod slid på lakken og efterlader din lak som ny og meget nemmere at "imponere" med ved evt salg.

Ulempe ved folie:
    Hvis du får stenslag/skader på større pladedele, så skal der ompakkes og det koster knaster på samme måde som omlakering. Og du hvis du har haft folie på i noget tid, vil man kunne se forskel på den "gamle" og nye. Da det jo ikke kan poleres op,så farven bliver mere ensformigt ligesom man kan ved en omlakering.

• #4   28. maj 2011 Men når man nu putter folie på, svare det så ikke til at lave en lakering på den billige måde (altså hvor man ikke afmonterer noget ved lakering?

- ellers rigtige gode svar, er det noget i personligt har erfaring med?

• #5   28. maj 2011 folie koster ca det samme som lakering

• #6   28. maj 2011 Det koster sgu efterhånden det samme. Jeg har monteret i mange biler og gøre også i små afdelingen endnu.

• #7   28. maj 2011 Så man kan lige så godt lakere sin bil altså?

• #8   28. maj 2011 Egentlig er det bare fordi jeg ønsker en anden farve og evt. mat

• #9   29. maj 2011 Hvis det er for at få en anderledes farve end fx sort/sølv, så ville jeg vælge folie og lad den beholde den lakering den har, da den er meget nemmere at sælge. Men samtidig vil jeg sige at du også skal tænke over de ting jeg har skrevet længere oppe.

• #10   29. maj 2011 Lyder også som en fornuftig ide.

Tak for jeres gode svar samt anbefalinger smiley

• #11   29. maj 2011 Jeg vil klart anbefale dig en lakering af bilen.
    Man skal også lige huske på at når man monteret foilen skal den skæres og dette går også udover lakeringen, det er umuligt ikke at komme til at skærer igennem foilen og derved beskadige den orginal lak..
    og så kan man jo nok godt regne ud hvad følgerne vil være .. rust alle mulige steder på bilen!!!!

• #12   30. maj 2011 Peter L: Hvis prof. folk gørdet, så må der jo også være en form for reklamation hvis det skulle ske.

• - INAKTIV -
    - INAKTIV - Tilmeldt:
    aug 2009

Følgere: 50 Biler: 3 Svar: 2.252
    #13   30. maj 2011 Peter L:

Helt hen i vejret kommentar...

Min far har fået sin skolevogn pakket ind i reklamefolie og der har de skåret folien et par milimeter længere så når det er wrappet til kanten så bukkes det sidste lige rundt om. Det er stort set ikke til at se og da kun hvis man er med snotten helt oppe i det, men det er da 100% uden en kniv på lakken - hvilket iøvrigt da er noget amatør noget at man ikke skærer folien til før man monterer det... eller i hvert fald ikke gør det når alt er 100% wrapped

• #14   3. jun 2011 Mark J.

De steder jeg kender til skriver man under på en erklaring om at der ikke ydes nogen form for garanti på den orginal lak ved evt. skader når folien skal af igen... de koster iøvrigt også penge at få folien af igen..

Holgato.

der bliver feks. skåret i foilen omkring dørhåndtag/emblemer/lister og den slags og der kommer tit rust der bagefter og jeg taler af erfaringer jeg selv har oplevet !!!!

• #15   3. jun 2011 Peter L: Det er klart nogle ting jeg vil have i baghovedet, så er rigtig glad for at høre 2 sider af det her, så tak for informationen smiley

Kommentér på:
Folie vs Lakering

Annonce