{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.308 visninger | Oprettet:

Polering af Spraymaling {{forumTopicSubject}}

For noget tid siden kom jeg til at male min bærbar computer. Sådanne ting sker jo når man keder sig smiley

Men nu er spørgsmålet, kan jeg få det til at blive så pænt og blankt som f.eks en bil-lak?

Min fremgangsmåde til mit nuværende resultat er følgende:
Startet med at spartle de små ujævnheder med polyesterspartel.
Lod det tørre i nogle dage ved stuetemperatur så jeg var sikker på det havde sat sig som det skulle og at overfladen var tilpas jævn/flad/uden buler.

Derefter et meget tyndt lag grunder fra Motip.
Når det var tørt fik den nogle flere tynde lag til alt var dækket og havde en ens farve overalt.

Så fik den masser af tynde lag Metallic violet fra Motip.

Og til sidst en masse tynde lag Motip klarlak.

Men jeg er ikke tilfreds med resultatet, så derfor tænkte jeg om det kunne poleres op og hvordan fremgangsmåden vil være. Samt hvilke produkter der skal bruges. Smid gerne links og erfaringer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polering af Spraymaling
  • #1   3. jul 2011 Og jeg ved godt denne tråd ikke ligger i offtopic, hvor nogle mener den skal være.
    Men jeg mener så at præcis samme fremgangsmåde kan bruges til at male dele af en bil på.

• #2   3. jul 2011 vandslipe papir korn 1500-2000 så "mattere" du din klar lak med det og sprøjter så et nyt lag på igen og gør dette igen derefter tager du noget polerings middel med meget lidt korn i og polere det op med det pas på ikke for længe da det sliber lidt. derefter tager du noget rigtig fint og tynd polerings middel uden korn og polere op smiley men det første er rigtig vigtig:)

• #3   3. jul 2011 en god poler middel, jeg spraymalede også min kofanger det kan ikke ses at det er blevet malet med spraymaling. og så brugte jeg en mikrofiber til at poler med )

• #4   3. jul 2011 fra dengang man lavede knallerter smiley

http:/ www.scootergalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=243660&ipc=743325 den er spraylakeret med dåse smiley

• #5   3. jul 2011 E36 cab sælges .
    Men hvilket poleringsmiddel kan der anbefales?

• #6   3. jul 2011 hmm kommer virkelig meget an på hvor mange lag maling du har givet, på den smt brugte jeg slipol til at starte med og slipoline til at slutte af med men du skal virkelig passe på når du bruger slipol da det ellers tager malingen smiley

• #7   3. jul 2011 Jeg følger lige med, har malet bagklappen og skal ha den blank, ligesom resten af bilen.

• #8   3. jul 2011 Men der findes et hav er midler havde nok taget ud forbi en autolakør og spurgt mht til bagklappen hvilke midler der så skal bruges da jeg ikke vil bruge slipol med mindre den er meget meget mat smiley

• #9   3. jul 2011 Vandslib med korn 2000 til pairet glider let, polér med lakrens og slut med voks eller lakforsegler. Det bliver flot og blankt - med garanti

• #10   3. jul 2011 xxx X
    Men hvilke produkter kan du anbefale? For voks er jo ikke bare voks smiley

Jeg vil have af vide hvilke polermidler folk bruger. Og ikke bare "et polermiddel" smiley

• #11   3. jul 2011 Det betyder ikke så meget. Eksempelvis Turtle lakrens og lakfosegler. Købes hos T-Hansen, Bilka el.lign sted. Korn 2000 skal du til en autolakerer for at få. Giv en tyver til kaffekassen og få et ark eller to. Det virker. Har lavet masser af lakrep på den måde.

• #12   3. jul 2011 Jeg har masser af vådslibepapir helt op til 2500korns. Men jeg er sgu i tvivl om alt det voks og polermiddel. Der findes så fandens meget forskelligt. Jeg kiggede nemlig ved Thansen og det er sgu et forvirrende marked. Og at spørge i thansen om hvilket der er bedst, er vel det samme som at spørge en gammel dame hvilken motorolie hun kan anbefale smiley

• #13   3. jul 2011 3M fra nymann er skide godt smiley

• #14   8. jul 2011 Jeg ville altså vælge at gå helt op i korn 4000 som afslutning. Når nu det kan fåes giver det altså et bedre endeligt resultat i mine øjne smiley

Der findes MASSER af polercremer, vokse osv. og du bør da klart overveje at give hele bilen en tur nu du er i gang.

Vi har masser af forskellige muligheder alt afhængigt af hvor entusiastisk du er - med andre ord kan man "vokse med Meguiar´s". Ment på den måde at nogen starter med en simpel voks, og ender derefter med en polish, en lakrens, clay, shampoo, osv. osv. osv.

Tag et kig på vores Paint Restoration Kit. Giver en utrolig flot glans, og voksen, som er i er en hybrid blanding af både polymere og carnauba. Polymere er kendt ganske fint for sin lange holdbarhed, og carnaubaen for sin utrolige glans.

Skriv eventuelt for mere information.

• #15   8. jul 2011 Ps. Husk at spraymaling generelt er utroligt tynde lag! Så det foreslag med at ligge flere lag oven på hinanden med lidt vandslib imellem kan altså være besværet værd smiley

Kommentér på:
Polering af Spraymaling

Annonce