Hjælp til efter sænkning {{forumTopicSubject}}
Hej Bilgalleri
Jeg har sænket min bil, og har et lille spørgsmål til jer.
Efter montering af nye fjedre, er det jo et kendt fænomen at fjedrene skal sætte sig. Det tager noget tid.
Da fjedrene foran tager længest tid, er der nu kommet asymmetri i bilens udseende.
Jeg er nok ikke den mest tålmodige type der gider vente på de sætter sig.
Mit spørgsmål til jer lyder altså på følgende:
Er der nogen der har kendskab til en spændeanordning, hvorpå man kan spænde fjedrene sammen, selvom hjulene stadig sidder på?
Jeg hørte et par gutter snakke om at der findes noget ukorrent grej til folk med showbiler, som ikke gider vente?
Det skal lige understreges at det ikke er til at fjerne fjedrene, som når man bruger en fjederklemme. (Med mindre dette selvfølgelig kan lade sig gøre)
På forhånd tak
nov 2004
Følger: 81 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 575 Svar: 3.385
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
mar 2009
Følger: 33 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.014
Det er FK fjedrer samt støddæmpere den fik.
TÜV MEISTER ™
Kaldes det ikke for "campingklodser"?
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
mar 2009
Følger: 33 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 70 Svar: 1.014
nov 2004
Følger: 81 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 575 Svar: 3.385
feb 2010
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 27
Tak for svar.
Jt, jeg må korrigere dig. Det tager tid før en fjeder har sat sig. Materialet tillader ikke en så hurtig ændring på de forreste fjedre. Det ses også tydeligt at de bagerste fjedre ved køb, er væsentligt mere sammenpressede. Er der tale om en reel sportsundervogn, er det selvfølgelig en anden snak.
Klodser er nu en meget god ide, dog ikke at foretrække.
Men tak for buddene.
Jeg håber nogen kender til anordningen, for ved det findes. Tror dog ikke det er noget som bare kan købes.
Og må sgu give Mikael S ret. Det er røv med den der frihøjde foran, og som mine to kammerater som ejer et værksted siger: "Det kan tage rigtig mange måneder før de falder de sidste to cm i fronten". (Hvis der er tale om 40/40)
Hjælp til efter sænkning