{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Dæk og fælg størrelser {{forumTopicSubject}}

Halløjsa!!
Jeg har en vw polo 6n gti 1,6 16v, som det var planen sku have nogle lirede fælge på her til sommer, så den kan blive fin nok til at komme herind på bilgalleri smiley har et par spørgsmål jeg vil stille angående om de fælge jeg har kig på, vil passe på min bil, med skærme osv. De fælge jeg har haft kig på er bla i 7x17, og dem har jeg før fået at vide er lige i det største til sådan en bil, hvis jeg stadig vil køre med mine inderskærme i.. og det vil jeg. jeg har dog se en anden polo 6n, som har kørt med fælge i den størrelse så det sku ku lade sig gøre. men er det til uden at de skraber på konstant? skal siges at jeg har gevind undervogn, og helst vil have bilen rimelig lav. Så har jeg haft kig på borbet sport (BS) i 7,5x16.. og der har jeg så fået at vide af flere forhandlere at det ikke går at putte 7,5" fælge på en 6n.. men mon ik det skulle være fint nok?? Og så et sidste spørgsmål.. til fælgene i 7,5x16 kan jeg vælge mellem 2 dæk størrelser.. der kan jeg vælge 195x40-16 og 195x45-16.. der er en del penge at spare ved at vælge dem med 45 i profil.. men er samtidig bange for at den kommer til at se alt for høj ud... hvad tror i???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk og fælg størrelser
  • #1   20. feb 2006 tag dem i profil 40, ellers ser de nok lidt "høje ud"... Men smid da nogle 14" tysker fælge på.. det klæder sådan en bil skide godt..

• #2   20. feb 2006 sys 17" er for volsem til sådan en ligge bil
    enig små brede chrom fælge er fed til sådan en bil

• #3   20. feb 2006 er det ikk en 6N2 du har istedet..?? den med nye model lygter... sys det ser fedt ud med 9*16 på den model...

• #4   20. feb 2006 Find lige ud af hvilken størrelse dæk der rent faktisk passer til bilen, i højden altså. Den skulle jo gerne passe til speedometeret.

• #5   20. feb 2006 nej, det er godtnok "bare" en 6n.. har hentet den i tyskland. har også lidt tænkt på det med 14 tommer.. men er også hurtigt kommet fra ideen egen, i det at det vil se dumt ud fordi jeg slet ik vil ku få bilen langt nok ned, pga mine slørter. så vil det se tosset ud i skærmene med sådan nogen små fælge. jamen i diverse bestillings kataloger står der at 7x16 er max størrelse af fælg til en 6n.. men tror nu sagtens selv at man kan køre med nogen der er større. tror du ik den med 9x16 kommer til at stikke alt for langt ud af skærmene?? er ik fedt hvis der kommer en ujævnhed, og den så lige æder yderskærmen... smiley

• #6   20. feb 2006 Du skal have 8x15 på - med 195/45-15 dæk på. Så kan du også sænke den 60mm uden at det skraber på.

Råd fra mig - Hold dig fra 17" til din 6N'er, det er noget møg at køre med

• #7   20. feb 2006 oki, har du nogle forslag til hvilken fælg, og dæk jeg skal vælge i de størrelser? med en 8 tommer bred fælg, of et dæk der kun er 195 bred, kommer dæk profilen til at gå skrå "ind" ikke?? så vil de 45 i profil heller ik se så stor ud.. det er osse lidt der der er meningen...

• #8   21. feb 2006 Er der nogen der kan anbefale nogen fælge i 8x15? og muligvis 7x15 til foran??

Kommentér på:
Dæk og fælg størrelser

Annonce