{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

Tüv på fælge? {{forumTopicSubject}}

har egentlig gået og brændt inde med et spørgsmål længe ang. mine fælge til min g40.
Har hørt en del snak om at man SKAL godkende ting i danmark, hvis der er Tüv godkendelser på fra tyskland osv. Og jeg har Tüv papirer til at ligge på mine steffan 5stern fælge, at de må sidde på min polo, hvor der i papirerne er skrevet stelnummer ned på bilen og med stempel og det hele.
Men fælgene er jo 8" brede i for og 10" i bag med henholdsvis 195 og 255 brede dæk, og selvom skærmene er udbyggede, stikker fælgkanten et par cm ud over skærmkanten (dog ligger slidbanen på dækkene indenfor) og det er jo ikke lovligt i danmark? er de papirer så fuldstændig ligegyldige eller?
har godtnok aldrig fået nogen bøder eller noget når jeg er blevet stoppet, men kunne jo blive en dyr afærre hvis de pludstelig går op i det :S
kan godt være det er et åndsvagt spørgsmål, men aner intet om regler osv ang det (:

mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tüv på fælge?
  • #1   4. feb 2012 de kan være godkendt her fra og til jule aften ...

    i dk er der regler der modvirker godkendelsen ... det er sporvidde og rulle omkreds .. der hedder mak 20mm og 3% (for biler med abs) og 5% for biler uden abs .. og de reger overruler TUV eller E godkendelser på dele til en hver tid


  • #2   4. feb 2012 okay tak for hjælpen (: så tror jeg sgu at jeg vil på udkig efter nogle andre fælge (: de er lige en tand for voldsomme (;

  • #3   4. feb 2012 hvis et er inden for grænserne så det hamrede ligegyldigt om det 8 og 10 tommer brede .. dog må du ikk køre med forskellig dæk bredde i dk hvis ikk bilen er typegodkendt med det. og Steffan stern plejer være et 10..

    så lovlige i dk blir de aldrig uanset Tüv Godkendelser. pga et og pga forskellig dæk montering .

    synede min E34 bmw med 8,5 + 9,5 * 16 tommer som var Et10 som den kør org . og så bare med samme dæk størrelse på begge aksler .. det var fuldt lovligt og godkendt .



  • #4   4. feb 2012 det er basre på med de første og bedste fælge i 4x100 ;D til syn smiley hellere de er for små og smalle en de er for store og bredde ... selv om det e rlige så ulovligt smiley .. men det går de ikke op i hehe

Kommentér på:
Tüv på fælge?

Annonce