{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.070 visninger | Oprettet:

RUST!! {{forumTopicSubject}}

Hey BG.dk jeg er næsten lige blevet bilejer.
jeg har købt mig en polo 6n fra 95 og jeg ved godt at der er mange der vil sige de ruster som bare fanden.
men den her er ret pæn og velholdt og der er kun nogle meget meget ubetydelige små begyndene rust pletter, som nærmest ikke kan ses endnu, jeg vil selvfølgelig gerne pudse og pleje min bil og holde rusten nede.
så mit spørgsmål er hvordan i holder jeres lak pæn og rustfri og evt. sørger for at begyndene rust ikke bredder sig? kan jeg holde det på det plan det er nu hvis jeg sørger for at vaske den grundigt og meget hyppigt samt give den en ordentlig tur med voks og polering en gang imellem?:) søger en masse gode råd, tips og tricks til at holde min flotte polo så den bliver ved med at være flot i lakken.

På forhånd mange tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  RUST!!
  • #1   7. apr 2012 Jeg laver lige din tekst lidt bedre opstillet. Kunne slet ikke overskue den:

Hey BG.dk
    Jeg er næsten lige blevet bilejer.
    Jeg har købt mig en polo 6n fra 95 og jeg ved godt at der er mange der vil sige de ruster som bare fanden.

Men den her er ret pæn og velholdt og der er kun nogle meget meget ubetydelige små begyndene rust pletter, som nærmest ikke kan ses endnu.

Jeg vil selvfølgelig gerne pudse og pleje min bil og holde rusten nede.
    så mit spørgsmål er:

- Hvordan i holder jeres lak pæn og rustfri og evt. sørger for at begyndene rust ikke bredder sig?
    - Kan jeg holde det på det plan det er nu hvis jeg sørger for at vaske den grundigt og meget hyppigt samt give den en ordentlig tur med voks og polering en gang imellem?:)

Søger en masse gode råd, tips og tricks til at holde min flotte polo så den bliver ved med at være flot i lakken.

På forhånd mange tak smiley

• #2   7. apr 2012 Klaus Gejl
    Tak! Hehe.

• #3   7. apr 2012 Begyndende rust kan man kun gøre en ting ved...
    Slibe helt ned til rent jern og male

• #4   7. apr 2012 Tag rusten undervejs.. Få lavet al rust du kan finde og få den undervognsbehandlet.

Den bedste og mest effektive måde, for rust kommer NÆSTEN altid igen selv om du sliber ned.. - Den bedste og mest effektive måde er et nyt stykke metal, men selvfølgelig, det kommer an på hvor det er og hvor slemt..

• #5   7. apr 2012 Ville starte med at fjerne ALT rust .. enten slibe det ned til ren metal eller skære stykket ud og svejse nyt i alt efter hvor og hvor slemt det er

Spartle slibe og lakke

Der efter tefcar behandling med efterbehandling en gang i året

Husk nu at en bil kan så nok så fin ud i lakken og inde i bilen også stadig være pilrådden i bunden
    Min første bil .. en gammel ford sierra så ud som et suttet bolsje i lakken da jeg fik den..
    Viste sig dog at den var nærmest umulig at få synet 2 år sener pga rust i bunden... Bilen var stadig super flot at se på

Og det er ikke sikkert at det kan ses såen umiddelbart uden at banke i bunden på bilen

Glad for at jeg er flyttet til Norge hvor biler af ældre dato ikke har kørt rundt i en helvedes masse salt i vinter halvåret.... Også får vi lov til en del mere mht. styling og div andre ombygninger af biler

• #6   7. apr 2012 Erik A
    tak for svaret, men ja ved godt at den kan være noget lort i bunden selvom den er pæn i lakken, men bunden er også utroligt pæn og blevet tjekket igennem

Kommentér på:
RUST!!

Annonce