974 visninger
|
Oprettet:
Højglanspolerede kanter {{forumTopicSubject}}
Hej bg
Hvad gør jer der har højglans polerede fælge/kanter for at få det til at holde? Jeg er lige blevet færdig med mine fælge og har givet det 2 gange lakforsegler, tror i det er fint?
jan 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
Tillykke med dine polerede ulakerede fælgkanter ;-))
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 93
jan 2012
Det er kun show biler som har pæne rå poleret alu fælge.
Det er lettere at få bananpalmer til at vokse på Fyn end at køre med poleret alu.
Jeg køre harley og troede på et tidspunkt at stumperne til den da måtte være mulige at holde pæne, da den jo kun er ude når solen skinner.... Men nej.. Stumperne endte hos autolakeren for at få et ordentligt beskyttende lag. Og det virker ( og koster intet )
Mvh Brian
jan 2005
Følger: 70 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 377
Har endnu ikke endnu set noget der har været poleret hvor klarlakken har holdt
Kører selv med et sæt th line hvor center'en er poleret alu, ingen problem..
feb 2008
Klarlak er jeg ikke så stor fan af, hvis der går hul på det irre det helt vildt og bliver meget grimt
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 62 Svar: 948
Sørg for at smøre dem ind i en bilvosk eller en fælg forsegler. Og brug brug autosol til at få dem op og skinne igen!
feb 2008
jan 2005
Følger: 70 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 377
Og autosol til dagligt;)
jan 2012
men lad nu nogen komme på banen som har polerede fælge som de har holdt i 5 år uden problemer, og som idag er kønnere end en tilsvarende med lak.
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 62 Svar: 948
Jeg har haft poleret fælge og polerer også selv fælge. Så jeg vil sige at jeg har lidt viden omkring emnet. En poleret kant uden klarlak, skal pudses og plejes ja, og det kræver man bruger lidt tid på det. En med klarlak bliver irriteret med tiden og får grimme pletter under lakken og den eneste måde at få dette væk på er at tage klarlakken af og få den poleret op igen. Så Hvis man alligevel holder af sin bil og plejer den, så kan man lige så godt lige give fælgene en tur, når man nu er i gang.
Hvis man ikke gider pleje sine fælge og bil, jamen, så skal man simpelthen ikke have en poleret fælg. Så er det bedre at lakere det hele.
Højglanspolerede kanter