{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xenon lys
  • #1   9. okt 2012 burde vel være lovligt når det er gjort originalt hos forhandleren ?

• #2   9. okt 2012 det KAN lade sig gøre..

du ska bruge følgende:

xenon godkendte lygter
    E-godkendt xenon-kit
    automatisk justering af lygter (sensor som ska side på bagakslen)
    lygtevaskere

sikkert osse mere.. smiley

• #3   9. okt 2012 følge alle reglerne, omkring det, men det bliver meget dyre end sådan en hobby sæt som er ulovlig ;D

• #4   9. okt 2012 Jep..
    Det kræver bare at du finder..

Lovlige xenon lygter.. Altså med E godkendelse og D fatning..

Lovlig xenon kit.. Altså E godkendte pære osv og i en farve der ikke er hjernedød smiley hvid eller gul hvid..

Lygtevask

Og automatisk højdejustering..

Hvis du har alle disse ting på kan du sagtens eftermontere det fuldt lovligt smiley

• #5   9. okt 2012 Martin Ebbesen:
    Xenon lygter er også en luxus.. har du ikk råd så lad vær med at bruge det..

Ej okay overdriver måske, kan gå med til at det bliver eftermonteret i en DE linse som et minimum!

Men i en parabol lygte, så bør man skydes!

• #6   9. okt 2012 bruger det skal heller ikke selv, bare oplysning til ham. ;D

• #8   10. okt 2012 Hvis jeg skal have xenon ville jeg køre hen til den nærmeste VW forhandler og købe det originalt, som var det fra frabrikken det var blevet sat på. Så er der vel ikke noget med at man brænder parabolen af?
    Automatisk højdejustering, hvad vil det sige og er det til at sætte på uden for meget besvær og at det heller ikke koster for meget? smiley

• #9   10. okt 2012 Okay. Men jeg skal ikke til at bestille bilen, jeg har jo bilen. smiley

• #12   10. okt 2012 lygten koster oftestet omkring de 10k og op hvis det er en ny bil..

Lygtevask kan eftermonteres uoriginalt.. astina har noget til 600kr..

Samme med autojustering.. Det har Hella til 1200kr.. Men hvis det hele skal være originalt (kan godt være en vw kræver det for at virke pga skod system) så bliver det hjernedødt dyrt.. Koster også små 40.000kr normalt at ville have det fra ny af..

Kontakt måske nogle i tyskland.. der er det tit billigere

• #13   10. okt 2012 Ja kan jeg sagtens forstille mig.. Eller at den nuværende skal omprogrammeres..

Men så kan man jo gøre det originalt uoriginalt.. Der er jo ingen der siger at det er ulovligt at smide et ikke OEM pærekit med balaster på smiley
    Så længde pæreren er af typen D så kan man sagtens.. Men så går det over i noget hjemmefiks med de balaster osv.. Dog kan det måske godt blive billigere istedet for at købe en ny styreboks osv..

Det er det jeg gør med min..

Har et sæt godkendte lygter. et xenon kit med den rigtige pære som er god og godkendt smiley Så eftermonterer jeg noget uoriginalt lygtevask (med mindre jeg kan finde noget til min hos en ophugger)
    Og autojustering fra hella.. Aner dog ikke hvordan det skal på haha..

Er ikk mekanikker.. er elektro ingeniør.. Prøver mig bare frem smiley

• #14   10. okt 2012 Okay. Hvad er den billigste måde at få det på bilen? Kan man godt få det til at ligne noget der er orginalt. Bare det man kan se ude fra. smiley Er der nogle af jer der har erfaringer med hvor tit man bliver stoppet med det på?

• #16   10. okt 2012 Nicolai G:
    Altså den billigste løsning er at lave den sådan..

Skaf nogle godkendte xenon lygter..
    Så skal du have noget autojustering fra Hella (ca 1200kr)
    Lygtevask (astina har et sæt til 600kr) det er sådan en lille sprinkler..

Og så et godt sæt med balaster osv som har samme pæretype som dine xenon lygter.. fx D2s eller D1r eller noget..

Original xenon balaster er pisse dyre.. Men de passer helt på lygten..
    Hvis du skal smide nogle andre på så skal du nok montere dem på lygten nedenunder.. Muligt men skal være lidt hjemmefiks..

Original lygtevask er jeg sikker på er hjernedødt dyrt.. Men kan være man kan finde noget hos en ophugger.. Det andet fra astina er 2 sprinklere der sidder imod lygten.. Skulle være let at montere

Original autojustering er sikkert også dyrt, men igen tjek ophuggere..
    Tror dog bare at hvis du smider sådan noget på så skal styreboksen nok også skiftes eller tilføjes eller ændres..
    Det fra hella skulle virke på alle.. men ved intet om hvordan den monteres..

Det her bliver FULDT lovligt.. Helt som hvis du har købt bilen med xenon..

• #17   10. okt 2012 Okay. Den sprinkler er den grim og se på.
    Altså det jeg tænker er at jeg gerne vil beholde mine originale lygter. smiley Hvis jeg gør det, skal jeg så gå til en vw forhandler for at gøre det? smiley
    Er der også lygtevask og autojustering fra frabrikken, hvis man køber den med det.
    Jeg har lige været inde og kigge på din bil, den har xenon, det ser i hvert fald godt ud. Det gør bilen nu også. Har du tjekket min? smiley

• #18   10. okt 2012 Ellers sidder jeg og kigger på de her lygter fra vw: http://viewer.zmags.com/publication/714c1167#/714c1167/36

• #19   10. okt 2012 Emre: Jeg har ikke så meget forstand på det her, kan du muligvis sende mig nogle link med det jeg skal bruge for at montere det lovligt, fra de forskellige steder. smiley På forhånd tak! smiley

• #20   10. okt 2012 Du kan ikke beholde dine nuværende lygter.. Du SKAL have skiftet dine lygter..
    De SKAL være godkendte til xenon.. Hvis du ikke kan få dem hos vw så kan du ikke lave det..

Nej der er ikke lygtevask osv med... det er noget du skal klare ved siden af..

Jep hvis den lygte passer til din bil så skal du have fat i sådan en som du linker til smiley

Kan ikke rigtig hjælpe mere da jeg 1 ikke ved noget om din bil.. 2 ikke ved om hvordan en vw fungere.. Min egen peugeot er ret let at rode med.. skal ikke tænke over styrebokse osv, ved nemlig hvordan man går udenom smiley

• #21   10. okt 2012 Du kan faktisk se lygtevask på det link du har sendt.. Det er det der lille låg nedenunder..

Ved ikke hvordan det er med eftermontering, men skulle ikke undre mig at hvis du vil have det er originalt skal du have en ny kofanger..

Du kan se den her:
    http://viewer.zmags.com/publication/714c1167#/714c1167/48

• #22   10. okt 2012 Okay. Men tak for hjælpen! smiley

Kommentér på:
Xenon lys

Annonce