915 visninger
|
Oprettet:
Xenon lys {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg ville lige høre om folk ved noget om man kan få det til at blive lovligt at køre med xenon lys, når det ikke er sat på fra starten og man får det lavet originalt ved en forhandler, kan man gøre et eller andet så det bliver lovligt.
Mvh Nicolai G.
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 688
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
du ska bruge følgende:
xenon godkendte lygter
E-godkendt xenon-kit
automatisk justering af lygter (sensor som ska side på bagakslen)
lygtevaskere
sikkert osse mere..
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 537
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.762
Det kræver bare at du finder..
Lovlige xenon lygter.. Altså med E godkendelse og D fatning..
Lovlig xenon kit.. Altså E godkendte pære osv og i en farve der ikke er hjernedød hvid eller gul hvid..
Lygtevask
Og automatisk højdejustering..
Hvis du har alle disse ting på kan du sagtens eftermontere det fuldt lovligt
okt 2007
Xenon lygter er også en luxus.. har du ikk råd så lad vær med at bruge det..
Ej okay overdriver måske, kan gå med til at det bliver eftermonteret i en DE linse som et minimum!
Men i en parabol lygte, så bør man skydes!
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 537
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 35
Automatisk højdejustering, hvad vil det sige og er det til at sætte på uden for meget besvær og at det heller ikke koster for meget?
jul 2011
okt 2007
Lygtevask kan eftermonteres uoriginalt.. astina har noget til 600kr..
Samme med autojustering.. Det har Hella til 1200kr.. Men hvis det hele skal være originalt (kan godt være en vw kræver det for at virke pga skod system) så bliver det hjernedødt dyrt.. Koster også små 40.000kr normalt at ville have det fra ny af..
Kontakt måske nogle i tyskland.. der er det tit billigere
okt 2007
Men så kan man jo gøre det originalt uoriginalt.. Der er jo ingen der siger at det er ulovligt at smide et ikke OEM pærekit med balaster på
Så længde pæreren er af typen D så kan man sagtens.. Men så går det over i noget hjemmefiks med de balaster osv.. Dog kan det måske godt blive billigere istedet for at købe en ny styreboks osv..
Det er det jeg gør med min..
Har et sæt godkendte lygter. et xenon kit med den rigtige pære som er god og godkendt Så eftermonterer jeg noget uoriginalt lygtevask (med mindre jeg kan finde noget til min hos en ophugger)
Og autojustering fra hella.. Aner dog ikke hvordan det skal på haha..
Er ikk mekanikker.. er elektro ingeniør.. Prøver mig bare frem
jul 2011
okt 2007
Altså den billigste løsning er at lave den sådan..
Skaf nogle godkendte xenon lygter..
Så skal du have noget autojustering fra Hella (ca 1200kr)
Lygtevask (astina har et sæt til 600kr) det er sådan en lille sprinkler..
Og så et godt sæt med balaster osv som har samme pæretype som dine xenon lygter.. fx D2s eller D1r eller noget..
Original xenon balaster er pisse dyre.. Men de passer helt på lygten..
Hvis du skal smide nogle andre på så skal du nok montere dem på lygten nedenunder.. Muligt men skal være lidt hjemmefiks..
Original lygtevask er jeg sikker på er hjernedødt dyrt.. Men kan være man kan finde noget hos en ophugger.. Det andet fra astina er 2 sprinklere der sidder imod lygten.. Skulle være let at montere
Original autojustering er sikkert også dyrt, men igen tjek ophuggere..
Tror dog bare at hvis du smider sådan noget på så skal styreboksen nok også skiftes eller tilføjes eller ændres..
Det fra hella skulle virke på alle.. men ved intet om hvordan den monteres..
Det her bliver FULDT lovligt.. Helt som hvis du har købt bilen med xenon..
jul 2011
Altså det jeg tænker er at jeg gerne vil beholde mine originale lygter. Hvis jeg gør det, skal jeg så gå til en vw forhandler for at gøre det?
Er der også lygtevask og autojustering fra frabrikken, hvis man køber den med det.
Jeg har lige været inde og kigge på din bil, den har xenon, det ser i hvert fald godt ud. Det gør bilen nu også. Har du tjekket min?
jul 2011
jul 2011
okt 2007
De SKAL være godkendte til xenon.. Hvis du ikke kan få dem hos vw så kan du ikke lave det..
Nej der er ikke lygtevask osv med... det er noget du skal klare ved siden af..
Jep hvis den lygte passer til din bil så skal du have fat i sådan en som du linker til
Kan ikke rigtig hjælpe mere da jeg 1 ikke ved noget om din bil.. 2 ikke ved om hvordan en vw fungere.. Min egen peugeot er ret let at rode med.. skal ikke tænke over styrebokse osv, ved nemlig hvordan man går udenom
okt 2007
Ved ikke hvordan det er med eftermontering, men skulle ikke undre mig at hvis du vil have det er originalt skal du have en ny kofanger..
Du kan se den her:
http://viewer.zmags.com/publication/714c1167#/714c1167/48
jul 2011
Xenon lys