{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

tips til hjemmelakering. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg går meget snart igang med en charade.

Den ska have lavet nogle få rustgennemtæringer og dermed også omlakeres.

Jeg vil selv lakere den og jeg har en kammerat til at hjælpe mig med at gøre det.

Det jeg søger er nogle tips fra en rigtig autolakør eller en der har prøver det en del gange før så jeg ved hvad jeg SKAL gøre og hvad jeg IKKE skal gøre.

Bilen vil blive malet indenfor, dog ikke i et opvarmet rum.

Der vil blive banket en box op af mindre stolper og betrukket med plastic. ( plastikken laver jeg selv på mit arbejde da der skal proppes godt med antistat i og ikke må være lineær i. ellers vil flager af maling ryge af plastikken når man "skubber" til den. ).

Kom med nogle tips omkring udluftning, ventilering, antal malede lag og generel håndtering.

Det ska siges at jeg har en enkelt gang selv har malet en maxi ( med det korrekte udstyr ). Det blev fint nok. Men en bil er jo en anden sag. Min kammerat har prøvet det et par gange og hans er blevet fin fin. Men min skal være flot.

Planen er at male den gul.

Nogle der kan hjælpe ?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tips til hjemmelakering.
  • #1   26. mar 2006 God overskrift! Først vil jeg sige: GUL ER IKKE FARVEN smiley hehe! Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, MEN gå til din lokale autolakker og spørg ham.. Her i BronX hvor jeg bor er folk mere en glade for at kunne hjælpe, og hvid du kører ned til ham og spørger efter nogle tips, så er jeg ikke i tvivl om, at han nok skal hjælpe
    M!
    Held og lykke med projektet


  • #2   26. mar 2006 Hvis du mener at støvkorn og evt løbere er "flot" så gå bare igang.
    Hvis du skal have et ordentligt resultat , skal der være 20-22 grader varmt i maler rummet, du skal have en udsugning som kan skifte AL luften i kabinen ca 250 gange i timen. Luften skal være filtreret så der ikke kommer støvpartikler med ind, du skal have olie og vand udskiller på din luft forsyning, og der skal være rigeligt med lys i kabinen- du må IKKE bruge varmekilder med åben ild pga eksplotions fare.
    Du skal give 2 lag non sanding og derefter 2 lag lak, med 10-15 min mellem hvert lag .
    Da en maler kabine koster ca 750000 er det årsagen til at jeg ikke maler "hjemme" det ligner lort hvis det bliver malet andre steder.
    Men prøv bare, du skal bare ikke forvente at den kommer til at ligne en ny bil.
    Hilsen Niels Erik ( Autolakker siden 1980)


  • #3   26. mar 2006 Niels Erik K

    Du glemte, at erstatningsluften skal være opvarmet smiley

    I øvrigt en ganske god beskrivelse af hvorfor det ikke koster næsten gratis, at få malet en bil.


  • #4   26. mar 2006 Nå..

    har fået snakket med ham hvor vi ska male.

    Det bliver hjemmelavet.. men med ordentligt styr på sagerne..

    jeg nævnte rumtemperatur og udluftningen til ham.. og så sagde han at det var prioritet nr1..

    Så jeg tror det bliver godt nok smiley

    I får en gul charade at se herinde når den tid kommer smiley


Kommentér på:
tips til hjemmelakering.

Annonce