{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Badboy ulovligt {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke om det her har været oppe at vende, men jeg synes bare nu og da jeg ser folk spørge, så hermed lidt info.

Det er iflg. regulativ om bilsyn fra FSTYR, ulovligt at lave badboy og lign.

"Maling af lygter – fx med sort, transparent spraymaling – er ikke tilladt.
Det er ikke tilladt at reducere en lygtes lysåbning ved forlængelse af motorhjelm,
påklæbning o.l."

Det står under de gennerelle bestemmelser om lygter, kap. 6.02.001 punkt 2.

Så politiet kan nu med god ret give bøde for det uden diskussion.

"Nå okay, så din bil er blevet synet med det?" Glem den undskyldning, for de er ligeglade. At synsmanden har sovet i timen gør dig ikke mindre skyldig.

God dag!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Badboy ulovligt
  • #1   28. mar 2006 så er det jo helt perfekt at min badboy ikke dækker over lygterne! smiley (den er synet og godkendt... altså synsmanden overså det IKKE) men trist nyhed!

• #2   28. mar 2006 Mange tak for de oplysninger, vi må håbe at alle dem der ikke vidste dette læser det...

• #3   28. mar 2006 jeg har 2 kølere smiley en med forlængelse jeg er igang med og en standart smiley

• #4   28. mar 2006 Men jeg tror da også klart det kommer an på polisens humør, så laver man en hjerneblødning eller er på striben når de kommer.... Så kan man godt forvente en kommentar og måske en bøde! Desuden regner jeg også mest med de er i de større byer folk får problemer med det!

Men ville som sagt bare slå det fast for alle de som måtte være i tvivl.

• #5   28. mar 2006 Hmm en af mine venner var til syn med hans Golf 3, og da sagde synsmanden at så længe det ikke generede lyskeglen gik den...

• #6   28. mar 2006 Ja det er jo ingen nyhed!

Men godt med almen info til de, som måtte være i tvivl om hvorvidt det er lovligt eller ej. Men min erfaring siger mig (efter at have snakket med betjente om det) at svejsede hoods pisser dem mere af end hvis det er noget som er lige til at pille af. Dvs. bliver du stoppet og har badboy med tape kan du bedre regne med at slippe for tiltale end en med en svejset, forlænget hjelm.

Bare en tilføjelse. Men som udgangspunkt er begge dele selvfølgelig lige ulovligt!

• #7   28. mar 2006 Det har det været lige siden de første "øjenlåg"kom på markedet. og langt de fleste generer også lyskeglen. Så enten skal det laves ordentligt ellers skal de pilles af. Så må man nøjes med at gøre det til showmode. Alt der gælder trafiksikkerhed kan i mine øjne ikke undskyldes.

• #8   28. mar 2006 Min BMW dumpede på verdens mindste øjn-skygger.... så det kommer vist udelukkende an på synsmandens humør !

• #9   28. mar 2006 Bjørn:

De skal også bare af på din bil. De ødelægger jo linierne. smiley

• #10   28. mar 2006 Karsten J>> Så følger synsmanden ikke reglementet og det er som sagt ingen undskyldning når du bliver stoppet... Uanset om det generer keglen eller ej er det ikke tilladt så længe det bare går ned foran glasset!

Jeg slap da for bøde i dag, fordi de to betjente havde en god dag tror jeg, og så var der ikke andet med bilen (tonede sideruder f.eks.). Men kunne have fået den!

Jeg har vist den til synsmændende som siger at er den på til syn går den ikke, uanset om den generer lyset eller ej.

• #11   28. mar 2006 Det står jo sådan set kun "Det er ikke tilladt at reducere en lygtes lysåbning ved forlængelse af motorhjelm,
    påklæbning o.l."

Det vil vel sige at du stadig godt må lave badboy, sålænge man ikke reducere lysåbningen, det er muligt på mange biler som har klarglas lygter og en linse eller lign. som er mindre en selve lygten

• #12   30. mar 2006 Reducerer lygtens lysåbning, er det ikke præcis det Karsten J siger med at så længe den ikke generer lyskeglen går den, ja for mig lyder det sku ens, men reducere lygtens lysåbning kan jo også være det med den ikke må gå ned over glasset overhovedet ,. Den kan tolkes på flere forskellige måder, det der er så fucked ped loven, man fatter ikk en skid a det sprog ,. Hehe

Kommentér på:
Badboy ulovligt

Annonce