{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xenon til min passat
  • #2   31. jan 2013 det vil sige 2 set til vær lygte

• #3   31. jan 2013 har du hørt om de store bøder for xenon? hellere lad være hvis jeg var dig taler af erfaring

• #4   31. jan 2013 Store bøder? er det ikke bare 1000,- og en tur til syn eller er der komme nogle nye regler?

• #5   31. jan 2013 Ja jeg har sgu fået mange advarsler men har aldrig fået en bøde eller syns tur i nu.

• #6   31. jan 2013 Xenon i fjernlys er en dårlig idé. Levetiden på pærerne vil være meget begrænset da de ikk holder til at blive tændt og slukket så ofte. Bøvl med lovens lange arm. Det kommer lidt an på hvordan man har monteret sit Xenon. Sætter man xenon i sine standard halogen paraboler så ber man selv om at blive hevet ud til højre. Men sætter man xenon i nogle org eller eftermonterede linselygter og sørger for at de blir justeret korekt så de ikke blænder så siger de ofte ikke noget til det. Sæt max 6000K i da de gir mere lys end feks 8000K. 4300-6000K lyser mere hvidt end blåt og jo mere blå lyset er jo større er chancen for at man blir stoppet og kikket efter. Jeg har selv kørt med eftermonteret xenon i næsten 5år og er aldrig blevet stoppet for det.

• #7   31. jan 2013 Til fjernlyset ville jeg vælge nogle Mtec super white da de har et blåt skær som matcher dit xenon i nærlys lygterne.

• #8   31. jan 2013 Hvilke..?

• #9   31. jan 2013 De Mtec Super white jeg har set har givet et suverent godt og koncentreret lys. Jeg tror du mener Mtec Cosmos blue. De gir nemlig et elendigt lys men de er heller ikke lovlige. Sikkert fordi de gir for lidt.

• #10   31. jan 2013 Her holder jeg med Casper super white gir bare det dårligste lysudbytte man kan få har selv kørt med dem i 14 dage så blev de taget af igen.

• #11   31. jan 2013 Der bliver postet en masse sludder om Xenon kits, gasudledningslamper og skalaer der ikke har noget med virkeligheden at gøre på BG hver uge.

Kelvin grader er benævnelsen for farvetemperatur.
    Det har intet med lysstyrke at gøre.

Det som man oplever af fordele med Gasudledningslamper er at man kan tilnærme en farvetemperatur som kommer så nær som muligt til dagslys.

Eksempelvis som på denne skala:
    http://www.seesmartled.com/images/general/led-color-temperature.jpg

Fordelen ved at tilnærme lysets farvetemperatur til dagslys er at hjernens receptorer hurtigere modtager sanseapparatets (øjenenes) signaler fordi dagslys er øjets naturlige lyskilde.

Men husk nu på at alle forsøg på at få Xenon lys uden at hele lygten er godkent til formålet ikke alene er ulovligt men også umådeligt dumt, da virkemåden dermed skaber så meget strø lys at det dels generer medtrafikanter ved at blænde dem men også at lysintensiteten i synsfeltet bliver ringere end almindelige Halogen lygter.

Lysstyrke måles i Lumen og lysintensitet (retningsbestemt lysstyrke) måles i Candela.

• #12   2. feb 2013 tak niklas for dit gode svar og tak til jer andre også

Kommentér på:
Xenon til min passat

Annonce