{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp xenon
  • #1   19. mar 2013 Husk at du blænder alle modkørende hvis du kører med eftermonteret xenon og politiet stopper dig.. Det koster en bøde og syns indkaldelse..

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #2   19. mar 2013 En lille finger samt det lange lys gives fra mig af til alle med xenon som ikke har efter monteret nye paraboler der er beregnet til det, eller den rette film...

• #3   19. mar 2013 Jeg ved ikke hva der er på, det er Std forlygter smiley sættet er købt inde på nv autodele

• #4   19. mar 2013 Få VW/SMC til at montere det for dig?
    - Så får du det gjort lovligt, og slipper for at splitte din bil ad.

Det der fattigmands kina pis, holder ikke en meter.
    - Det koster næsten en dummeflad, at montere sådan noget på en så lækker bil.

• #5   19. mar 2013 Dine lygter er IKKE godkendt til xenon og du har almindelige paraboler der blænder alt modkørende.. Hvis du skal have xenon, så få det gjort ordenligt. Originale godkendte lygter, lygtespul og autojustering.

• #6   19. mar 2013 Har man ikke råd til xenon, skal man lade være !

• #7   19. mar 2013 Jeg ved udemærket godt de ikke er godkendt, og eg er inde i reglerne, så fis af med jeres latterlige kommentarer, jeg har bestilt forlygter med linse i, kun en kopi af de gti lygter, og nej ved godt de ikke er lovlige, men har undersøgt hvad det ville koste og få det monteret lovligt, men har kun undersøgt ved VW og det ville komme til og koste omkring de 15.000 kr

• #8   19. mar 2013 Husk på at næste gang du skal til syn, så kasserer de den, da de sæt ikke er godkendt......

• #9   19. mar 2013 Casper S -> Jeg håber også en dag du bliver klogere..

• #10   19. mar 2013 Det har ikke noget med hellig at gøre, men en simpel information til drengen, så han ikke risikere at måtte køre fra syn igen med en kasseret bil eller evt. få et kørselsforebud fordi bilen ikke er lovlig.....

• #11   19. mar 2013 Utroligt at alle herinde pludselig er blevet betjente. Især med tanke på, at I garanteret er nogle af de fjolser, som kommer kørende med høj musik bragende gennem gågaderne med 70km/t, og spiller smarte.
    Kan finde mange ting, som er væsentligt værre, end at eftermontere xenon.
    Tror faktisk, som ren trods, at jeg vil købe nogle nu, og eftermontere på min egen:-)

• Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #12   19. mar 2013 glæder mig til du får en bøde.
    -spiller ikke hellige, er det bare. Røv nederen folk ikke kan finde ud af at installerer noget korrekt.. lys der spredes ud over det hele viser bare "brian" ikke har forstand på en hat inden for biler og nok heller skulle lade sin mekaniker gøre arbejdet..

• #13   19. mar 2013 Selvom det er eftermonteret, kan det jo justeres, så det IKKE blænder andre!

• #14   19. mar 2013 Jah det er fint at det kan justeres, men det skrammel blænder jo så snart der kommer noget i bagagerummet eller forlygten bliver beskidt.

• #15   19. mar 2013 @ kenni 7år og pigefornærmet: Tror du måske lidt der kan være en grund til, hvorfor de eftermarkeds xenon sæt ikke er godkendt af færdselsmyndigheden?? Tror trods alt, deres ingeniører har en kende mere forstand på bilkonstruktion og sikkerhed, end du nogensinde får - uanset hvor mange thaiwansen lygter du bygger på din bil........

• #16   19. mar 2013 Væmmes ved alle de højt hellige reglryttere der har kommenteret.
    Du har fået købt DE-linser det er fint nok, når du har fået det monteret ordentlig så få det justeret 10% længere ned mod vejen end normalt smiley

Mercedes original xenon blænder af h til, men det kan folk godt leve med så længe det er originalt smiley

• #17   19. mar 2013 Haha Thomas R, det er jo netop IKKE mig der piver... Jeg siger bare min mening. Deter vist bla. dig, som tuder, fordi i bliver fuldstændig blændet. Utrolig ingen har mistet synet endnu af de voldsomme eftermonterede xenon replikaer:-)

• #18   19. mar 2013 "Selvom det er eftermonteret, kan det jo justeres, så det IKKE blænder andre!"

Og lige her viser man så at man ikke har helt styr på det!
    Og der er endda ligefrem flere der kan følge dig der!

For min skyld må man monterer xenon på hvilken bil man ønsker.
    Bare man også monterer det med de rigtige lygter, lygtespul og automatisk lygtejustering.

• #19   19. mar 2013 Onkel Per -> Jeg kunne ikke være mere enig..

• #20   20. mar 2013 Hmmm... Onkel Per. Navnet siger det hele. Tror måske, at man skal kigge mere på de biler, som lukker 10ton cO2 ud, end at græde over biler, som "blænder". Som Per Veerst skriver, så kan man jo justere lygterne. Og sænker du dem en smule i forhold til normalen, vil INGEN blive blændet!

• #21   20. mar 2013 At andre gør noget værre/andet, og lukker meget cO2 ud. Ændre jo ikke ved din viden, eller mangel på, om emnet!!!

Hold dig dog til det der bliver diskuteret.

Og nej, lygter/paraboler som ikke er beregnet til xenon vil ikke kunne justeres ordentlig. Lige meget hvad du gør.

• #22   20. mar 2013 smiley Og lige for at smide en anden holdning ind:
    "Kan du ikke lave det lovligt, er du ikke dygtig nok!"

• #23   20. mar 2013 Jamen gu som folk er så kloge herinde, som jeg skriver længere oppe. Ja jeg ved godt det blænder hvis man sætter den i lygter med paraboler, derfor har jeg købt lygter med linser i, ( OG JA JEG VED STADIG GODT DET ER ULOVLIGT!!!), og hvis man så bare skruer højden på lygterne ned på 1-2 stykker inde i kabinen, så blænder de ikke!!!!!

• #24   20. mar 2013 Øøøøøøøh..... kenni 7år - prøv lige at læse mine indlæg igen!! Hvor i dem tuder jeg?? Har de ikke lært dig at læse endnu, i specialklassen på din skole - eller hvad??

• #25   20. mar 2013 Køb dog for helvede nogle ordentlige halogenpærer, det lyser lige så godt. Og stop jeres eftermarkedsxenonkits op et sted, hvor der er meget mørkt. Betal for et originalt sæt, og kan det ikke fås - så er det nok fordi der ikke skal xenon på netop den bil!

• #26   20. mar 2013 Tal ikke om at stave og læse Thomas R.
    Navne staves med stort.Tror mine kompetencer indenfor det boglige, overstiger dine, blot en kende. Gentagelser bruger jeg heller ikke, som du øjensynligt gør. Men når du skriver Kenni 7 år to gange, er jeg så 14, eller....?
    Kasper H og Casper S, giv den gas med jeres lygter:-)

• #27   20. mar 2013 kenni b: Og så skriver du ikke engang dit eget navn med stort...kig på dit brugernavn!

• #28   20. mar 2013 Top dollar - Den rigtige Mike F! ;o) Så er jeg fri for, at kommentere på kenni´s indlæg.....

• #29   20. mar 2013 *Host* Folk har noget imod lidt lys men monterer alligevel k&n filter el. sportsudstødning på deres mini motorer/diesel bil for lidt lyd. *host* hahaha *host*.

• #30   20. mar 2013 Ja ja, kan man ikke klare sig i en diskussion, kan man altid forsøge at skifte emne!

• #31   20. mar 2013 Tja hvis man vil være reglrytter og prædike for andre, skal man da lige sørge for at man har det hele på det rene. smiley

• #32   20. mar 2013 Tak for at bevise min påstand smiley

• #33   20. mar 2013 Øh og tak fordi du undviger min påstand?

• #34   20. mar 2013 Jeg undviger intet. Men du kan jo i stedet bare oprette din egen tråd hvis du ønsker at diskuterer et andet emne!

Det er netop det smarte ved sådan et forum smiley

• #35   20. mar 2013 Hehe pointerer bare at folk er så double moralsk, når de henviser til diverse regler men følger ikke noget af det selv. - Det er jo i forbindelse med denne tråd og emne :).

Desuden så blænder mercedes nye xenon også, men det kan du vel godt leve med ikke?

• #36   20. mar 2013 Per Veerst: Nu kommer du med en påstand, som du overhovedet ikke har belæg for. Hvor ved du fra, at jeg eksempelvis ikke følger "diverse regler"? Og hvad mener du med "diverse regler"?

• #37   20. mar 2013 Hej Mike

Min påstand er netop henvist til 2 personer i denne tråd, men følger du dig ramt af noget af det jeg påstår?

• #38   20. mar 2013 Hvilke 2 personer er den henvendt til? Og nej, jeg føler mig netop ikke ramt af noget af det, du påstår.

• #39   20. mar 2013 Nu skal vi jo ikke hænge folk ud men forholde os til emnet ikke smiley

• #40   21. mar 2013 Hvis du er frisk på at smide 500 euro + fragt... så kender jeg en der har et sæt originale (komplette) Polo 6R xenon-lygter til salg... og det er inklusive pærer, ballaster, controllere osv... Har købt mine golf xenon-lygter derfra og de virker bare. smiley

Angående Polo 6R's reflektor så er jeg som mange andre enig i at det ikke er en god idé at have xenon-pærer i en reflektor MEN hvis det er at pæren er lavet til reflektorer (Fx. H7R, D1R, D2R) så er det intet problem... Dog skal jeg nævne at Polo 6R's reflektor-lygter er bygget på sådan en måde at den har en skarp cut-off linje, ligesom på HID Projektører, eller "DE-linse" om i vil... Og det kender jeg fra min egen mors 6R.

Synes det er ærgeligt at folk skal ødelægge en ellers fin tråd med flame/troll... og være så røv hellige... Det er sikkert kun 15-20% herinde der har nosset sig sammen og monteret det originale/lovlige.

Kasper H. hvis du vælger at få noget originalt, så kan jeg give en hjælpende hånd.. jeg har allerede været det igennem.

• #41   21. mar 2013 "<i>Synes det er ærgeligt at folk skal ødelægge en ellers fin tråd med flame/troll... og være så røv hellige... Det er sikkert kun 15-20% herinde der har nosset sig sammen og monteret det originale/lovlige.</i>"

Så man skal altså bare accepterer ulovligheder. Og det syntes du/I er OK?

Også den dag jeres bil mangler ude på gaden.
    For det er jo bare en lille ulovlighed! Eller???

• #42   21. mar 2013 Onkel Per - Nej vi skal bestemt ikke acceptere ulovligheder og jeg synes heller ej at det er iorden... Du kan bare ikke undgå det.

Man kan vælge at hjælpe dem og give dem gode råd så de undgår at blænde folk for det er muligt... hellere give dem råd end at lade dem køre rundt med xenon i deres reflektorer og blænde endnu mere... du vil aldrig kunne forhindre folk i at montere det alligevel. smiley

• #43   21. mar 2013 Så er vi jo enige smiley

Kommentér på:
Hjælp xenon

Annonce