{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sol film ..?
  • #1   2. apr 2013 ingen

• #2   2. apr 2013 Man finder reglerne for solfilm i "Bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr" fra Trafikstyrelsen (link). I disse findes regelsæt som byder: Forruder og forreste sideruder skal have mindst 70% lysgennemgang indenfor det normale synsfelt. (bekendtgørelsen, 10.03.003, stk. 3). Forruderne og sideruderne må ikke eftermonteres med solfilm, dog med undtagelse af området ved førerspejlet (bakspejlet) i forruden max. 10 cm fra toppen og max 20 mm bredere på hver side af førerspejlet (bekendtgørelsen, 10.03.004, stk. 3). Bagruderne bagved B-stolpen må gerne tones til mindre end 70% lysgennemgang såfremt bilen har spejl i begge sider. (bekendtgørelsen, 10.03.021, stk. 5).

• #3   2. apr 2013 Så det ville sige af vis jeg skære min film i 12cm bred i sider og op til 10cm ved bakspejl så det okay? Ellers forstår jeg ikke

• #4   2. apr 2013 Der skal så hvidt jeg har forstået det bare være mindst 70% lysgennemgang i de forreste siderruder Dvs man må godt tone dem så de er lidt mørke men stadig så der kommer 70% lys ind

• #5   2. apr 2013 Okay står det sort på hvid nogen steder

• #6   2. apr 2013 Forruderne og sideruderne må ikke eftermonteres med solfilm, dog med undtagelse af området ved førerspejlet (bakspejlet) i forruden max. 10 cm fra toppen og max 20 mm bredere på hver side af førerspejlet (bekendtgørelsen, 10.03.004, stk. 3).

Ergo - sideruderne må IKKE tones.

• #7   2. apr 2013 Når har lige talt med politiet.. Og forrude og de to forstår side ruder er ikke lovligt a tone på noge. Måde.! Med mindre din bil er lavet med det fra farbrikken a

Kommentér på:
Sol film ..?

Annonce