{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.497 visninger | Oprettet:

Fælg størrelse på en Clio IV {{forumTopicSubject}}

Hey alle,

Et lille spørgsmål:
Når jeg ser på størrelse en RenaRenault Clio IV bruger, så synes jeg at have fundet frem til at det hedder 4x100 ET38.

Men det store spørgsmål er så, kan en fælg med ET35 passe, eller skal det være ET38?

Hvis ja, kan jeg få andre ET-numre til at passe?

Mvh.
Daniel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fælg størrelse på en Clio IV
  • #1   30. apr 2013 Jeg har spurgt min Renault forhandler, som oplyser at ET35 til ET38 kan bruges og maks. 16" i diameter. Større fælgdiameter er ikke godkendt, med mindre du får leveret din bil med en anden bagaksel fra fabrikken, når du bestiller din nye bil.

  • #2   30. apr 2013 - kan iøvrigt anbefale dette forum hvor der snakkes om den nye Clio IV smiley
    http://www.renaultklubben.dk/
    Mvh, Strada


  • #3   30. apr 2013 Hej Las,

    Fedt fedt, tak for dine svar, havde dog håbet på lidt større størrelser var godkendt, men det går nok, den ser stadig godt ud smiley

    Må da lige tjekke det forum, mener faktisk jeg har været det og kigget.

    Endnu engang tak


  • #4   7. maj 2013 renault sælger 17" som ekstraudstyr så ingen problemer med godkendelser der.

    Jeg har selv bestilt 17" med ET40 og 215/45-17 til min. Nu mangler jeg bare at få bilen hjem, men der er desværre 3 måneders leveringstid.

    Jeg ved at der er flere der kører med 18" på den også, men så render man hurtigt ind i at man skal modificeret skærmkanter.


  • #5   7. maj 2013 Renault sælger 17" som ekstraudstyr AB FABRIK, man MÅ IKKE eftermontere 17" hjul, uden også at skifte bagaksel mm., eller ryger garantien på hjulophæng mm. prompte.

  • #6   7. maj 2013 Problemet med større fælge end 16" er bla. at hjullejerne ikke er dimensioneret til den ekstra belastning. Derfor skal der en anden bagaksel på fra fabrikken når man bestiller bilen.

Kommentér på:
Fælg størrelse på en Clio IV

Annonce