{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Kent S
Kent S
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 38

Slidt batteri? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har en Mondeo mk3 årgang '02.
Når jeg starter den hver dag, går speedometer, og omdrejningstæller helt op (plejer den ikke at gøre). Og kan være sløv at starte, dog starter den.
Har også bemærket at de første 1000 m der køres kan den havde lidt prøvelser med at tage fat, som om den hoster lidt i det.
Jeg ved at hvis man tager strømmen helt fra bilen i 1 min eller mere, er det netop hvad den gør, mht. Instrumenterne.
Jeg ved ikke hvornår batteriet sidst er skiftet og har snart Haft bilen to år.

Jeg har en kraftig mistanke om at batteriet blot skal skiftes, men ville lige høre herinde om der kunne være andet galt? Sidste år blev tændrør, tændspole og tændkabler skiftet så det skulle være i orden.

-Kent

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slidt batteri?
  • #1   10. aug 2013 Før du skifter batteri, så prøv og smid startkabler på, og se om den så ikke gør det mere, for hvis det hjælper på det så er det jo batteriet smiley Ellers evt. en generator der ikke kan lade batteriet helt 100% mere..

• Kent S
    Kent S Tilmeldt:
    dec 2011

#2   10. aug 2013 @bjørn,

Det har jeg desværre ikke mulighed for, har ikke en anden bil til det smiley
    Jeg tror jeg smutter ud efter et ordentlig batteri, jeg er 99% sikker på det er årsagen, men ville lige høre herinde først, det kunne jo være der lige var noget man overså

• #3   10. aug 2013 Hvis du har multimeter og et sæt ekstra øjne kan de se om det falder meget i volt under start smiley

• Kent S
    Kent S Tilmeldt:
    dec 2011

#4   10. aug 2013 He he, tak for forslagene men ikke engang det kan jeg klare smiley

Jeg er vist ikke helt ordentlig udstyret

• #5   10. aug 2013 Kender du slet ingen som har en bil du kan prøve det med startskablerne med??
    Jeg mener der er da dumt at smide 800 eller mere efter et batteri hvis det ikke er det der er galt.
    Jeg fik melding fra min mekaniker for 3 år siden at batteriet var færdig ved et service men bilen starter og kører uden problemer selv da der var frost vejr og -15 grader

• Kent S
    Kent S Tilmeldt:
    dec 2011

#6   10. aug 2013 Lige en Update, har lige været i autobixen og få det skiftet, de målte på det gamle, og det var ikke langt fra at stå af, så nu er der kommet et nyt kvalitets batteri i smiley og det afhjalp problemet med det samme smiley

• #7   10. aug 2013 Skide fedt, så er alt jo iorden igen smiley

Kommentér på:
Slidt batteri?

Annonce