{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

Olietryk?? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Min olietrykslampe lyser rødt i min Ople Corsa B, hvad gør jeg?
I fredags begynte den at lyse og har ikke kørt i den siden, når lampen lyser, lyser den kraftigere når jeg kobler ud end når jeg er i gear? Men når jeg så tender bilen nu (uden at køre i den) så lyser den ikke?
Hvad kan det være? Hvis jeg får målt trykket og det viser det normale, kan jeg så køre i den igen, indtil jeg får nogen til at kigge på det?

Håber på hjælp, det passer mig mega dårligt ikke at have bil lige nu... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olietryk??
  • #1   19. aug 2013 Du har selvf. kontrolleret oliestanden?

Hvios lampen lyser når den kommer op i omdrejninger, kan det være en slidt motor, slidt oliepumpe, stoppet sugesi eller defekt olietryksføler.

• #2   19. aug 2013 Hæld olie på...... doooh!

• #3   19. aug 2013 du må ikke køre en meter i den eller starte den . få en mekaniker til at måle om der er olie tryk på , der skal ikke mange minutters kørsel til før motor er helt død . opel motor har det med at slide plejl lejerene op , men opdager man det i tide kan man nøjes med nye lejere . oliepumpe har jeg ose prøvet der er død. det kan self osse bare være en føler fejl ,men ikke noget at gamble med før en proff har kigget på den.

• #4   19. aug 2013 Det kan skyldes mange ting.. men som andre skriver, tjek olie først og kør IKKE i bilen.

Det kan bl.a skyldes mangel på olie, for varm olie, tilstoppet sump filter osv..

Jeg har lige skiftet motor grundet tilstoppet sump filter der var proppet med metal rester fra en krumtapsleje der var smadret.

Kommentér på:
Olietryk??

Annonce