{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.378 visninger | Oprettet:

Audi A4 1,8 20v bliver varm :( {{forumTopicSubject}}

Hej Eksperter.

Nu skal jeg lige høre da jeg er ved at gå lidt død for muligheder på min A4 1.8 20V

Det startede med en vandpumpe hvor vingen var rendt af (som de plejer) dette resulterede i en vandtemperatur på 120 grader. Ny vandpumpe og termostat, så faldt vand temperaturen til ca. 100-110 grader. Så fik den en ny viskovinge, dette hjalp slet ikke.

Bilen har kørt 300.000km den har en meget høj klikken fra topstykket nogen gange. OG har for nyligt blinket i olielampen kortvarigt. efter bilen blev slukket og stod nogen timer, kunne den startes og olielampen gik ud.

Ja har lige afmonteret topstykket for at skifte toppakning, men jeg kan intet se på den, havde håbet på et tydeligt hak eller noget i toppakningen, men nej

Mit spørdsmål er så: Kan der være andre årsager til bilen bliver så varm ? Den koger vandet af, eller kan en planslibning, ny toppakning og nye topbolte kurere det? Kan olietemperaturen være så høj at den varmer vandet op? Er det ikke noget med de motorer har en fejl i oliepumpen, så de begynder at klikke højt fra topstykket pga. manglende olietryk??

Eller skal jeg droppe den gamle motor og finde en anden brugt? Hvad kan det koste ??

Håber der er en eller to der kan hjælpe mig.
På forhånd tak

Mvh Tommy Hummel

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A4 1,8 20v bliver varm :(
Kommentér på:
Audi A4 1,8 20v bliver varm :(

Annonce