{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Skifte kobling i Golf 3 Variant? {{forumTopicSubject}}

God eftermiddag drenge og piger.

Endelig fik jeg købt min drømme bil, nemlig en Golf 3 Variant GTD

Koblingen er færdig i den, så den skal skiftes. Men fik heldigvis en ny en med.

Nu går min spørgsmål så på: Er der andre ting der skal skiftes, nu når jeg alligevel har den ude? Fik af vide at jeg skulle skifte "udrykkerlejet". Og skal alligevel skifte bøsningerne da jeg ikke kan få den i 1. gear.

Og nu da jeg er i gang: Kræver det noget specielt for at gøre det? Tænker motorkran eller sådan noget. For har donkraft og alt værktøj, så håbede på at kunne klarer det med det.

Og lige til sidst: Kan jeg klarer det alene, eller skal man være 2 til det? Er jo 17, men har rimelig kendskab til det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte kobling i Golf 3 Variant?
  • #1   21. aug 2013 det skader ikke med en motorkran, da du fjerner to af 3 ophæng i motoren, eller bare en motorbro.

ellers så følgende:

trækaksler, torx (nogle gange normal umbraco) lange på top. (gør det ellers er det bøvlet at komme til

bolte rundt i motor, 13, 17, 19 toppe

starter- umbraco

omme bag ved sidder der et beslag til skifte armene, skal af også, sidder med 3, 13mm top

løsne bærekugle på højre bærearm, (så du kan trække trækakslen helt ud og væk.

af med koblingskabel.

begge arme der sidder ind på gearkasse ophænget. (nogle gange kun 1 arm)

også det bare og dreje og knokle den ud, indtil den ligge på din brystkasse, nogen gange skal motoren godt nedad, så kan det lade sig gøre.
    det er straks mindre sjovt på en vr6, kan dog lade sig gøre smiley

koblingen skal du bruge 12 kantet top, kan ik huske om det er 8, 10, eller 12.

altid rart at være 2 til det, os for hyggens skyld. smiley

god lyst

• #2   21. aug 2013 det er selvf nok hydraulisk kobling, men så det bare og skrue hele enheden op, så ændrer man ikke på for meget.

• #3   21. aug 2013 Hold da kæft! Havde godt nok ikke regnet med sådan en uddybende forklaring. Mange tak for det smiley

• #4   21. aug 2013 havde ik lig noget og lave på jobbet smiley

• #5   21. aug 2013 Må sige at du brugte tiden fornuftigt

Kommentér på:
Skifte kobling i Golf 3 Variant?

Annonce