{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.471 visninger | Oprettet:

pug 206 2,0 HDi tog pludselig max omdrejninger {{forumTopicSubject}}

hej BG.

jeg har et kæmpe spørgsmål angående en peugeot 206 2,0hdi fra 2001. den er lige blevet købt til meget billige penge.
jeg lavede et mindre service på bilen, hvor jeg skiftede luftfilter og renset luftmængdemåleren for skidt og lort. der havde været hul på filtret, så der sad en del skidt deri.
efter 5 små køreture uden nogen problemer over hovedet, lod jeg den så lige stå i tomgang i 5 min. så satte jeg mig ind og gav den omdrejninger indtil 3000 omdr. og lod den stå der lidt, for at se om den ville holde med at ose lidt.
MEN så tog djævlen sq ved den lige pludselig... -så tog den selv fulde omdrejninger, ALT hvad den kunne. og jeg rørte ikke ved noget som helst. og den reagerede over hovedet ikke på, at jeg drejede nøgle og tog den ud eller noget som helst. den fortsatte bare, indtil jeg kvalte den i 5. gear.
jeg ved godt at omdrejninger så høje, ikke er sunde for en diesel. men den tog sq selv omdrejningerne. og det gjorde den 2 gange indenfor kort tid. og så turde jeg ikke prøve starte den mere.

hvad dælen kan dét skyldes?
jeg håber der sidder nogle kloge hoveder derude, som vil kunne hjælpe mig med mit problem. for det ender sq med at motoren står af, hvis den bilver ved... den er jo sindsyg...!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pug 206 2,0 HDi tog pludselig max omdrejninger
  • Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 6
    #1   25. aug 2013 Det kunne godt lyde som om turboen æder olien og derfor antænder olien. Bruger den olie?

• #2   25. aug 2013 Det er turboen der er smadret. De knækker akslen eller smider en pakning og sender al olien ind i motoren.

Du må IKKE starte den igen før turboen er skiftet og hele systemet er tømt for olie (intercooler og slanger osv)

• #3   25. aug 2013 Som Mikkel siger.. En diesel der kører på motorolie gennem turboen laver det nummer der..

• #4   25. aug 2013 Bakker de andre op.. et stk ny turbo tak.. smiley

• #5   25. aug 2013 okey... :-S
    jeg vil godt indrømme at jeg faktisk har haft den startet et par gange siden det skete. jeg gik alle stik igennem og tjekkede olie og alt sådan noget, for at sikre mig der ikke lå en fejl et sted. og så prøvede jeg at starte den igen, og så var der ingenting. hverken selvom den fik omdrejninger eller noget.
    men jeg går så ikke ud og drejer nøglen igen, nu hvor i har fortalt mig hvad problemet er...
    mange tak skal i ha, gutter...

• #6   25. aug 2013 hvad er så den letteste og billigste løsning på mit problem? jeg tænker på, skal jeg på et hug og finde en brugt mølle, eller er de til at komme til for penge fra ny af, eller hvad?

• #8   25. aug 2013 det er noget l.o.r.t at skifte....

• #9   25. aug 2013 ååårh jo, den røg skam...!! og der var heller ingen tvivl om at det var olie...
    og at det er noget lort at skifte, ku jeg godt forestille mig... der er ikke meget plads at komme rundt på...

• #10   25. aug 2013 Det er noget æv at skifte den.. Så netop derfor ville jeg nok vælge mig en ny turbo, hvis det var min bil, for ikke være uheldig at skulle skifte den igen, hvis den nye fløjte du får også er slidt og ringe..

Selvom at huggeren siger at den kun har kørt lige under en milliard, kan du jo være uheldig..

Men det må du jo selv vurdere om du vil tage risikoen og spare nogle $$..

Men igen, hvis det er en bil du vil beholde så på med en ny..

Mvh Jack

• #11   25. aug 2013 tak for det, jack... den er købt for 2500 og holder syn i halvandet år endnu... så vil de vidst kigge på den til dén tid, om den skal ha en periode mere... men den har aldrig set skyggen af rustbeskyttelse, så der er ved at være rigtig mange ømme punkter på den. så jeg tvivler på de vil ofre penge på en ny...

• #12   29. aug 2013 en disel ska da ha nogen tæv engang imellem for ikke sode til smiley den får alligevel fuld øre til syn ?? håber du har fået det fixet smiley

• #13   30. aug 2013 jeg har ikke fået den fixet endnu... men det skal jeg nok igang med her i weekenden... kan man undgå at rykke hele motoren ud af bilen, for at skifte den turbo, eller?

Kommentér på:
pug 206 2,0 HDi tog pludselig max omdrejninger

Annonce