{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.849 visninger | Oprettet:

Bmw e39 ryster - seriøs hjælp tak! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Jeg har en e39 der ryster i rattet ved 108 til 140 km/t og har gjordt det en del tid. Har fået fået mange forklaringer på hvad det kunne være og har nu fået skiftet følgende: bærearme, stræbearme, sporestænger, styrestænger, hjullejer, stabilisatore, skiver og klodser, renoveret kaliberne, skiftet fælge samt dæk, MEN den ryster stadig og jeg er ved at blive sindsyg af det.. Nogen der har en ide om hvad det kan være? Og det er kun rattet der ryster, bilen kører perfekt. Og hvis jeg holder godt fast i rattet, kan jeg faktisk ikke mærke at det ryster.

Mvh. Daniel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e39 ryster - seriøs hjælp tak!
  • #1   9. sep 2013 Har du fået tjekket den forbindelse imellem dine styrekugler?
    Sådan en har jeg konstateret slør i 2-3 gange på netop E39

    MVH


  • #2   9. sep 2013 hvilken forbindelse? Det er en 520i, så der er jo kun tandstand, inderste sporestang og styrestang.

    Mvh. Daniel


  • #3   9. sep 2013 Det er da afbala. Af dine baghjul, eller noget relateret til dine bag hjul...

  • #4   9. sep 2013 er du sikker på om dit nav er 100% lige? smiley

  • #5   9. sep 2013 Afballancering

  • #6   9. sep 2013 sødt at i skriver at det er afbalencering... haha... Der er selvfølgelig prøvet alt med afbalencering og skift af dæk og fælge... B4NDIT: hvorfor skulle det have noget med bagbros bøsninger? der er ingen viberationer i bilen el.lign. kun rattet der vipper fra side til side..

    Henrik s: er temmelig sikker på at navet er lige, nu når det hænger sammen med hjullejet hvilket er blevet skiftet!


  • Kim S.
    Kim S. Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 2 Svar: 15
    #7   9. sep 2013 Hej.

    Hvad med tandstangen, er den ok? Jeg har skiftet nogle stykker med slør i, men så kan man som regel mærke det når man griber fat i hjulene.

    Det kan også være kardanakslen imellem gearkassen og bagtøjet, som trænger til en afbalancering eller renovering. Eller måske en defekt hardyskive.

    Mvh. Kim


  • #8   9. sep 2013 Tjekket bøsninger? hardyskiven kan også gøre det, løse ophæng i noget af drivlinen.
    De nye ting kan jo også risikere at være defekte, selvom det er nok ikke lige sagen her synes jeg.

    Tjek for slør i ratstammen og navstrålerne. Evt. om alt er spændt som det skal, både for meget og for lidt kan ryste.


  • #9   9. sep 2013 Fordi hvis bøsninger eller bagdæmpere er defekte vil den også kunne (hoope) ryste fra bagenden, og når det sker ved hastigheder 120 plus er det 90 procent af tilfælde fra bagenden, kan også være trækaksel led der sidder fast eller er blevet stive i det... Så den ikke bevæger sig korrekt alt efter belastning. Der er mange ting... Kan også skyldes en sænket undervogn der bare er for ringe

  • #10   9. sep 2013 Det kan ligeså nemt ske at være svinghjulet der slår fordi fjedrene er færdige i det.. Har set det før.

  • #11   9. sep 2013 Jeg har tjekket alt. Der er ingen fejl at se eller mærke. Dog siger den ene trækaksel lidt lyde men ikke noget man kan hører eller mærke efter min mening.

  • #12   9. sep 2013 Og efter min erfaring kunne jeg ikk forstille mig at det skulle komme bagfra, når man udelukkende kun kan mærke det i rattet.

  • #13   9. sep 2013 det jeg mente med navet, var selve nav overfladen om den er blevet ujævn smiley

  • #14   9. sep 2013 nej det hele er perfekt lavet, jeg overvejer selv nu at det har noget med udstødningen at gøre faktisk smiley

  • #15   1. jul 2019 Fandt du nogensinde fejlen

Kommentér på:
Bmw e39 ryster - seriøs hjælp tak!

Annonce