{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

Jacob J
Jacob J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Skift af bagfjedre, råd søges. {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har fået fat i et par nye bagfjedre til min skoda fabia combi fra 2004. Jeg har aldrig selv prøvet at skifte fjedre før, så vil lige se om der er nogle der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål:

1. Kan jeg bruge min donkraft fra bilen og hæve bilen og sætte den ned på nogle opklodsningsbukke fra f.eks. harald-nyborg?

2. Når bagenden er hævet og hjulene er af. Vil jeg så blot kunne løsne støddæmperen og presse metalrammen (hvad hedder denne del?) ned og så kunne fjerne den gamle fjeder, eller skal jeg have fat i fjederspændeværktøj?

Andre ting jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak

Mvh. Jacob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af bagfjedre, råd søges.
  • #1   25. sep 2013 Til bagfjedrene behøver du som regel ikke et fjederspændeværktøj, da du bare kan sætte fjedrene på og bruge vognens egen vægt til at presse fjedrene ned, så du kan montere støddæmperne igen.

• #2   25. sep 2013 Du må ikke bruge donkraften fra bilen, den er ikke beregnet til at lave andet end til nøds at skifte reservehjul.

• #3   25. sep 2013 Du kan godt bruge donkraften fra bilen, men må så nok hæve den ad flere omgange i begge sider - bare du klodser den ordentligt op. En god og billig donkraft med hjul koster ellers kun et par hundrede kroner hos HNyborg el.lign. - holder i årevis med dit forbrug og er guld værd.

Kommentér på:
Skift af bagfjedre, råd søges.

Annonce