{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Spacere på E36! {{forumTopicSubject}}

Hej derude,

Har en mindre diskussion kørende med den gamle herhjemme, angående brugen af spacere på en bil.

Sagen er den, at de fælge jeg har på min 316, de er jo reelt fra en E46. Derfor har de et ET mål på 47, hvor ET42 er det "originale" på en E36.

Jeg har så tænkt mig at jeg ville sætte 5mm spacere på foran, sammen med tilsvarende længere hjulbolte.

Bagi vil jeg så sætte 10mm spacere på, for at få hjulene lidt længere ud, der er jo masser af plads.

Jeg er udemærket klar over, at det selvfølgelig vil belaste boltene noget mere end originalt, men ved det at de ikke er mere de bliver gjort længere, tænker jeg det ikke har nogen effekt ved hverdagskørsel?

Spacerne foran er uden centrering, da kanten på navet skulle være rigeligt her. Bagi er de selvfølgelig med centrering.

Den gamle mener så, at det slider MEGET mere på hjullejer og bøsninger og jeg lynhurtigt vil skulle til at skifte det hele..

Det mener jeg så ikke er rigtigt, for det første er hjullejerne bagi skiftet for et halvt år siden, og det hele er ellers helt iorden. Derudover, ser man da RIGTIG mange der kører med hjul på dem med et ET på omkring de 35-40 stykker. De må jo være belastet lige meget, som de kommer til her, med spacere?

Kort sagt, vil jeg ødelægge noget ved at gøre det?

Mvh. Mike


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spacere på E36!
  • #1   10. okt 2013 Det med at det slider på lejer og bøsninger er sq en skrøne. jeg kørte 50.000km i min gamle vento med 15mm spacere foran og 25mm bagi, og det kostede hverken lejer eller bøsninger. det er også andres erfaring

  • #2   10. okt 2013 Heh. Hvis en Vento kan, så må en gammel bimmer også kunne smiley

    Jeg prøver... Så må den gamle klappe i, det er ikke hans bil smiley


  • #3   10. okt 2013 det er intet probleeem

  • #4   10. okt 2013 Så er det bare lige det med at finde længere bolte til dem foran... Synes det er besværligt, uden det er noget der skal bestilles i langbortistan

  • #5   10. okt 2013 ebay fra tyskland eller england

  • #6   10. okt 2013 Tag det som et råd herfra med mig som E36-fanatiker.

    Jeg har kørt med E46 fælge på E36 uden spacer. Ja de kom lidt "langt" ind.

    Jeg har også haft smidt Z3 fælge med et 50 på min tidligere Coupe. Jeg prøvede først med spacere uden centrering - og min fader var ved at slagte mig for det. Det virkede så ustabilt for boltene at det var vildt.

    Jeg købte derfor 11 MM spacere ved koed hvor jeg gav 450 Kr for 2 brugte der var som nye, og der var centrering på.. Meget bedre!

    Det er dumme penge at spare hvis man knækker sine bolte ved høj fart! smiley


  • #7   10. okt 2013 5mm spacere burde kunne lade sig gå uden spacere, idet den kant der er på navet er ca 10mm. Men der er jo også kun foran. Noget andet er, at det ikke er særlig tit at de er lavet med centrering.

    De 10mm jeg har kig på er med centrering. Jeg vil helst ikke risikere at knække bolte, og ved det at centreringen bliver bibeholdt foran og bagved, så hjulet også støtter herpå, burde det ikke blive noget problem smiley


  • #8   10. okt 2013 -Og igen Koed har monster mange forskellige længder af bolte og typer..:)

  • #9   10. okt 2013 Spacerne regner jeg med at købe af en herinde, det er ihvertfald noget billigere end at købe dem ved koed smiley

    Boltene kunne jeg nu godt finde på at købe ved koed. Kunne gøre det til en mindre "detour" at køre forbi Kolind smiley


  • #10   10. okt 2013 Jeg har kørt med 30mm spacere foran og 70mm bagi på min gamle civic med 350 hk, og det holdte fint.. Har hverken skiftet hjullejer, bolte eller noget.. Så gør du bare det smiley

  • #11   10. okt 2013 Kører med 9,5" brede i bag, på min E39, med 20mm spacer, og de sidder perfekt. Og der er intet med hjullejer eller lignende. Ingen rysten eller andet. Så køb en ordentlig kvalitet spacer med bolte. Så er der ingen problemer.

  • #12   10. okt 2013 centrering er der jo for at centrere fælget når det bliver monteret, når først alle bolte er spændt så bærer centreringen ikke noget.
    Så hvis man ellers er omhyggelig med at spænde over kryds så kan man nu fint køre uden centrering.
    Men da BMW kører med bolte så er det lidt bøvlet at montere boltene når der ingen centrering er.


  • #13   10. okt 2013 Kørte med ET47 foran med 20mm spacere med centering og ET 30 i bag med 10" brede fælge.

    Skiftede kun hjulejer foran 1 gang i de 5 år jeg havde min e36, så jeg siger go for it.


Kommentér på:
Spacere på E36!

Annonce