{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.605 visninger | Oprettet:

Mondeo Mk3 V6 Trækkraft {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har et stort og efterhånden længerevarende problem med min V6.

Problemet er at den ikke starter ved første forsøg, den leverer først benzin når tændingen aktiverer starter, så kræver som oftest et par forsøg før benz tryk er højt nok til at starte.

Det egentlige problem ligger i at den ikke kan trække helt op.
Det går ok når den er kold, så opnår den fint 6.000 omdr.

Men jo varmere den bliver, jo sværere har den ved at trække. Somme tider kommer den ikke over 3000 omdr.
Kun ved at give 1/4 til 1/2 gas kan den trække sig langsomt op i fart. Ellers kvæler den sig selv. Har jeg kørt 50 km på motorvej i konstant fart kan den næsten ikke trække sig selv når man drejer fra....

Hvis jeg så kort slukker og starter igen, kan den lidt igen, men det går hurtigt før den ikke trækker igen.

Den giver to fejlkoder: 174 og 176, som begge henfører til at den kører med for mager blanding. På både bank 1 og 2, derfor meget usansynligt det er noget med en dysse der ikke duer.


Har allerede prøvet:
Benz pumpe 2x
Benz pumpe relæ.
Tændrør og kabler.
Komplet udstødning incl kat.
Benz regulator.
MAP sensor
Hele vacum systemet er checket.
Gasspjæld sensor.
Fuel cut off switch.

Kølevands sensor lader til at måle ok.

Kan følge den på live ODB system. Og der kan man se at O2 sensor går i nul. Samt at den forsøger at give den op til 30 % mere benz.

Har forsøgt at tage hele Lambda sensor systemet fra og køre en tur. Stadig samme problem. Så er noget mekanisk der driller.

Legeledes er boksen til ekstra indsugnings systemet checket, og den virker. Hvis der køres uden stikket kører bilen bedre, men langt fra perfekt. Blot går det hele lidt langsommere.


Hvad pokker kan der være galt ? Hvad skal jeg kikke på at skifte ?
Er i vildrede og Ford kan ikke svare på noget som helst.

Håber der findes nogle kloge mennesker der kan hjælpe mig videre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mondeo Mk3 V6 Trækkraft
Kommentér på:
Mondeo Mk3 V6 Trækkraft

Annonce