{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af tandrem, mazda demio 1.3
  • #1   26. okt 2013 Hvis du ikke kan på noget der ligner verdens letteste motor så burde du nok bare lade værktøjet ligge og få en til Der ved hvad han hun lsver

• #2   26. okt 2013 Køb en haynes manual, der står det beskrevet i.

• #3   26. okt 2013 http://postimg.org/image/g82ia1mqd/

Mazda Demio 1,3 GLX
    Tandrem: udskiftning (kontrol)

Takthjulsmarkering
    Mærker på knastakselhjul ud for mærke på bagdæksel. Cyl. 1 skal være i top. (Mærke på krumtaphjul peger opad og flugter med mærke på bagplade). Drej krumtap 2 omg. med omløbsretning og kontroller mærker.

Remspænding:
    Løsn og spænd remstrammer. Drej krumtap 2 omg. med omløbsretning. Kontroller mærker. Ved 10 kg tryk mellem knast-/ krumtaphjul, skal rem give sig 11 - 13 mm. Restrammer spændes 19 - 25 Nm.

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68
    #4   26. okt 2013 tak for info...
    havde tænkt på en haynes manual, men sådan en findes ikke....
    er nået så langt som til at skal have krumtapbolten af for at komme ind til tandremmen...
    nogen der ved hvordan den lettest fåes af... og om den er med links gevind ?

• #5   26. okt 2013 alm. gevind.
    Med luftnøgle.

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

#6   1. nov 2013 Hejsa...
    Så har jeg fået skiftet tandremmen efter fremgangsmåden beskrevet af Anders T.
    Startet motoren og den startede fint... den kører også fint i tomgang og den går fint op i omdr. hvis man gør det langsomt... der er ingen mislyde hvis man feks holder den på 4000 omdr...
    Men hvis jeg giver hurtigt gas, begynden den at sprutte / hakke og slipper jeg så gassen går den ned på 500 omdr og er lige ved at gå i stå....
    Hvad kan det skyldes ? Kan tandremmen alligevel være sat en tand forkert ? (tjekkede mærkerne 4 gange og de stod rigtigt alle 4 gange....)
    Eller kan det være tændrørene ? har haft dem alle 4 ude og de så ikke alt for gode ud...
    Håber på et hurtigt svar....

• #7   1. nov 2013 Står tandremmen fuldstændig korrekt ?
    hvor meget har du haft skilt ad ?
    tænker på benzin slanger, kabler/ledninger osv. ?

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

#8   1. nov 2013 Altså tandremmen står sådan at mærkerne passer sammen....
    Jeg har kun haft pillet luftfilter, topfæksel og ramskiver af....
    Samt tændrør....

• #9   1. nov 2013 så har du nok byttet rundt på nogle tændrørskabler eller glemt at sætte et stik på (måske til map sensoren hvis sådan noget gammel lort kører med det smiley )

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

#10   1. nov 2013 Nej, for jeg havde skrevet på tændrørskablerne hvor de hørte til... men det kan vel være tændrørene der ikke fungerer ?
    ( tror ikke de er blevet skiftet de sidste 3 år).....
    Nej tror ikke sådan en bil har sådan noget teknisk noget smiley

• #11   1. nov 2013 hvis de virkede før burde de også virke nu, gør mig og dig selv en tjeneste, gå ud og gå ALT igennem 1 eller 2 gange, tjek stik, ledninger og alt i nærheden af tandremmen smiley

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

#12   1. nov 2013 Ok... Det gør jeg så...

Kommentér på:
Skift af tandrem, mazda demio 1.3

Annonce