{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.294 visninger | Oprettet:

Kobling/bremser C3 {{forumTopicSubject}}

Hey...

Min lillebror har et træls problem med hans C3.
Den har kun kørt 60 tusinde, så forholdsvis ny bil.
Efter de første 30 tusinde blev koblingen skiftet. Og nu efter 60 tusinde er den gal igen smiley
Den glider, men kun periodisk, og selvfølgelig aldrig når mekanikeren skal prøve den. Og derfor vil de ikke skifte den.
De påstår at den ikke fejler noget, for en kobling kan ikke glide bare periodisk, det er enten eller i følge dem.
Hvad faen skal man lige stille op? Kan det være noget andet som gør den glider ind imellem?
Eller noget andet som gør at koblingen kun kan holde 30 tusinde km smiley

Desuden så skal jeg skifte klodser og skiver for ham. Er det lige til eller er der noget jeg skal være opmærksom på? (er kun vand til at rode i gamle biler)

På forhånd tak...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling/bremser C3
  • #1   7. nov 2013 Det med koblingen må andre kunne svare dig på. Jeg kan kun fortælle dig at bremser er lige til. Bare se en video eller to på youtube.

• #2   7. nov 2013 hvis du selv vil teste koblingen lidt, så prøv at hold den på bremsen, sæt bilen i 5 gear (tomgang) slip pedalen langsomt og se om den glider eller bare dør, hvis kobling er ok, vil du kvæle den inden den glider

• #3   7. nov 2013 Hvis du skifter skiver og klodser så lad VÆR med at spænde for meget.. smiley Det er det eneste..
    Husk at udlufte efter..

Til det med koblingen så kan den i teoren godt glide periodisk.. Men det burde have noget at gøre med temperaturen.. fx når den er kold osv.. Prøv at finde ud af hvornår den gør det mest.. Eventuelt film det..

Ellers tag det til fdm..

C3eren minder jo ret meget om min 207er så ved en del om dem..

Henrik S:
    Det med 5 gear har jeg fået at vide knepper trækaksen virkelig meget..
    Man kan teste kobling på motorvej men kan ikk huske hvordan..

• #4   7. nov 2013 Super det er lige til med bremserne, så tak for jeres input smiley

Men koblingen er mig en gåde.
    Det er ligegyldigt om det regner eller der er høj sol. Og ligeledes ingen forskel på om bilen er kold eller varm.
    Den anden dag var vi på en længere tur (50km) og den gled alle 50km. ved overhaling feks, så kan man se omdrejningstælleren stiger og falder ca 7-800 omd, og man kommer ingen vegne...
    Underlig nok så var der intet at mærke de efterfølgende dage smiley Før 3 dage efter så gjorde den det igen...

• #6   7. nov 2013 Update:::

Så lykkedes det endeligt at den gled i koblingen mens mekanikeren kørte i den, Så nu bliver den skiftet igen på garantien smiley
    Og så sætter de nye skiver og klodser på samtidig for 2000kr, så det jo ikke så slemt.....
    Så er det bare spændende om den 3. kobling holder længere end 30 tusinde km smiley

• #7   7. nov 2013 HVorfor giver du 2000kr for udskiftning af bremser!!!

• #8   7. nov 2013 Hvorfor udlufte, hvis man kun har skiftet klodser og skiver? Det har jeg nu da aldrig gjort eller hørt om at andre gjorde.

• #9   7. nov 2013 Kent O:
    Var jeg nød til på min ud af de 2 gange jeg har skiftet bremser.. Kommer an på hvor slidte skiverne og klodserne er åbenbart.. smiley

• #10   7. nov 2013 Raghib..... Det er ikke min bil...

• #11   7. nov 2013 Ja men er det stadig ikke ALT for dyrt

• #12   7. nov 2013 Ok...der kan man bare se. smiley

• #13   7. nov 2013 Emre: Uanset hvor slidte dine bremser er, kan der da aldrig komme luft i systemet, medmindre det er utæt.

• #14   8. nov 2013 Kent O:
    Du er ikk den første der er blevet overrasket over det.. Alle på værkstedet jeg lavede det på var også bare whaaaaaaaaat det kan ikk passe.. smiley
    Jeg har ikk nok erfaring til at synes noget er underligt.. 1 ud af 2 bremseskift ender det med en udluftning er nødvendig.. smiley Så 50% chance i min verden heh..

Anders N:
    Fortæl det til mine bremser.. Gav heller ikk mening og folk på værkstedet forstod sku heller ikk hvorfor det skete..
    Men det sker nogle gange.. Derfor test/udluft smiley Jeg kunne ihvertfald mærke min bremsede underligt efter bremseskift.. Så udluftede jeg og der kom lidt luft ud og så var den der.. smiley

• Bent N
    Bent N Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 15 Følgere: 14 Svar: 1
    #15   25. mar 2019 hejsa har en c3 fra 2012 kørt 210.00 km den har altid haft den sygdom med at glide i koblingen, der kan gå mdr imellem ???? men ja selv da den var ny havde vi problemet som du beskriver, men aldrig når værkstedet kørte i den.... men den køre fint selv efter 210.000 km kommer den stadig indimellem med koblingen glider

Kommentér på:
Kobling/bremser C3

Annonce