{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.404 visninger | Oprettet:

Blinklys virker ikke og baglys opfører sig mærkeligt {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Min gamle Golf 3 er begyndt at opføre sig utrolig mærkeligt på det sidste. Det lader bare til at fejlene kommer væltende ind over den.

Mit største problem lige nu er, at blinklysene kun virker halvdelen af tiden. Jeg kan trykke på blinkknappen, og så blinker de, men øjeblikket efter virker det ikke, og efter lidt tid virker det så igen. Det sker tit at når jeg holder stille i svingbanen stopper det med at virke, men når jeg så kører igen, rundt i svinget, så virker det pludselig. Samtidig virker katastrofeblinket også kun halvdelen af tiden.

Samtidig har jeg fra flere hørt at alle lysene bagpå blinker som et helt diskotek og der er både tale om baglys, bremselys og blinklyset bagpå.

Hvad er det der er galt her? Sikring der ikke virker ordentligt?
Kortslutning? Fugt et sted i det elektriske system?

Jeg har fundet flere topics om lignende problemer, men ingen af dem nævner problemet med lysene bagpå smiley


Please hjælp mig med at få min bil back to normal smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blinklys virker ikke og baglys opfører sig mærkeligt
  • #1   7. nov 2013 Kunne tyde på en defekt lysrelæ, medhensyn til blink, og lys bag på en overgang til stel i dit ledningsnet smiley

  • Morten T
    Morten T Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 17
    #2   7. nov 2013 Dårlig stel i baglygterne, eller ir i stikket til lygten.
    Det er garanteret stikket, det stikben som giver stel til lygten er irret væk.
    lav en ny stelforbindelse til lygten uden om stikket så virker det igen.


  • Morten T
    Morten T Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 17
    #3   7. nov 2013 Ps. dit blinklys virker garanteret lige indtil du træder på bremsen.


  • #4   7. nov 2013 Nu er jeg hverken den store mekaniker eller elektriker. Er det noget jeg selv kan lave med en lille guide?

    Morten T: Hvorfor mener du det virker lige til jeg træder på bremsen? det virker jo netop ikke når jeg holder stille, men når jeg drejer? smiley


  • Morten T
    Morten T Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 17
    #5   7. nov 2013 Prøv, er næsten 100% sikker.
    Pil stikket af baglygterne og kig efter ir, rens dem evt. med et lille stykke sandpapir både lygten og det løse stik.
    så har du lys igen.


  • #6   7. nov 2013 Vil prøve det smiley Er lige ved at kigge på stikkene oppe i ratstammen, men kigger på det lige bagefter.

    Men hvordan kan ir forklare at hele lyset bagpå opfører sig så underligt. Det hele blinker som diskotekslys smiley


  • #7   7. nov 2013 og nu når jeg er igang med at teste lyset har jeg også kigget alle lygter igennem. Den eneste lygte der undre mig er højre forlygte. Den blinker ikke (det hvide lys) som den anden gør, men ellers virker alle lygter. Skal den ikke det, eller kunne det bare være ir?

  • #8   7. nov 2013 højre forlygte der blinker ? du mener vel højre blink lys i for ? for din forlygte skulle ikk ret gerne blinke smiley

  • #9   7. nov 2013 Mathias V: Det er netop der problemet ligger. Det er mit højre forlys der blinker. Begge blinklys på siden af bilen gør, men ingen af blinklysene foran gør.

    Tror virkelig at mit ledningssystem er fuldstændig ødelagt. Den må på værksted en af dagene.


  • #10   7. nov 2013 hehe ja det lyder lidt sjovt smiley du har ikke selv styr på det med strøm ? ellers kan jeg godt finde et diagram til dig ?:)

  • #11   7. nov 2013 Det er minimalt hvad jeg har af forstand på elektronik i biler smiley specielt hvis jeg selv skal til at pille ved det, men min far kiggede lige på det, og gi'r jer ret i, at der er tale om en overgang et sted, men spørgsmålet er så bare hvor?

    Det påvirker jo både at blinklys ikke virker, katastrofeblink ikke virker, forkerte lygter blinker ved katastrofeblink, og at der bliver genereret diskotekslys bag på bilen smiley

    Men jeg prøver at ringe til værkstedet hvor jeg sidst havde bilen inde, og spørger hvad det vil koste at finde fejlen og få den rettet smiley


  • Rikke N
    Rikke N Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   27. maj 2018 Jeg har problemer med mit baglys på min Clio.. . Nogle der ligger inde med et diagram på ledningsnettet?

Kommentér på:
Blinklys virker ikke og baglys opfører sig mærkeligt

Annonce