{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.005 visninger | Oprettet:

Peugeot 206 bagbro spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej drenge og piger. Mit spørgsmål går på om en peugeot 206 3dørs bagbro ligegyldigt motor passer på hinanden?

Har lidt svært ved at finde en decideret 2.0 GTI bagbro. Men passer den ikke på fra eksempelvis en 2.0 hdi ?

Ved godt bremserne er anderledes, men udover navet er den vel ens?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 206 bagbro spørgsmål
  • #1   12. nov 2013 En GTi har sandsynligvis stivere torsionsstænger smiley

  • #2   12. nov 2013 skal ikke kunne sige om tortions stængerne kunne være tykker på en gti for at gøre den mere stiv. men de er alle spændt fast ens , så de kan monteres.

  • #3   12. nov 2013 De er ens i opbyggelse som der også bliver nævnt. Så det eneste du skal have gjort er at få flyttet dine torsion stænger over på den anden, samt eventuelt bremserne (gti kører jo med skiver bag).

  • #4   12. nov 2013 Du vil sagtens kunne sætte den på, som der også bliver sagt, men så holder lighederne sikkert også der smiley
    En gti bagbro er helt sikkert forstærket, og har dermed en tykkere krængningsstabilisator stang (men ikke andre torsionsstænger, de er ens på alle), og så er den med skiver. En 2,0 hdi bagbro er ikke nødvendigvis forstærket, og er heller ikke sikkert den er med skiver.
    Desuden ville de også være justeret til to forskellige højde, en gti er lavere end en 2.0hdi.
    Så den ville sikkert blive højere og blødere.
    Den vil passe bedre fra en s16, hvis en gti er umulig at opstøve.


  • #5   12. nov 2013 #Raghib G
    Den skal jo også lige justeres ind til den rigtigt højde igen, hvis det skal laves ordentlig.


  • #6   12. nov 2013 Ok, har nemlig lige købt en gti. Med en ret dårlig bagBro. Synes dog ikke jeg kan se den store forskel på dem udover skiverne

  • #7   12. nov 2013 Synes umiddelbart ikke krængningsstabilisatorarmen er anderes end en 2.0 HDi'er

    Jeg må prøve at ringe til en der renovere bagbroer


  • #8   12. nov 2013 En forstærket bro har et halvrundt rør som går op i en spids, hvor de normale bare er runde(Altså det stykke i midten af bagbroen). Du kan jo ikke se krængningsstabilisatoren med mindre du skruer bagbro'en fra hinanden.
    Jeg renovere tilfældigvis bagbro'er stort set hver dag smiley


  • #9   12. nov 2013 Hvad skal du have for sådan en bagBro. Eller for en renovering. Bare over pm smiley

  • #10   12. nov 2013 De bliver kun solgt i gennem ftz og au2parts så vidt jeg er orienteret desværre, med mindre chefen er begyndt med noget nyt smiley

  • #11   12. nov 2013 Krængningsstabilisator stangen kan jo også udskiftes uden problemer.

  • #12   12. nov 2013 Ja, men når man alligevel skal splitte bagbroen kan jeg ligeså godt renovere den jeg har selv.
    Gider bare ikke poste alt for meget tid i den, bilen har rigeligt med andre ting der skal kigges på. Ikke dyrt, bare tidskrævende smiley


  • #13   12. nov 2013 #Raghib G
    Ja kan den da, men du skal stadig have den justeret ind efter de rigtige mål (Med mindre den skal sænkes), og det gør man ikke bare lige i hånden hvis det skal være identisk.


  • #14   13. nov 2013 Du måler da bare på begge sider, og indstiller torsion stængerne så den får samme mål igen. Så nemt er det da,. Ja, det kræver øvelse før det bliver godt, men det gælder jo næsten alt.

  • #15   13. nov 2013 M S:
    Min bagbro er lige begyndt med at sige små knirke lyde nu, ikke altid men nogle gange. Så nu udskifter jeg så bare lejer mm, og vil ikke vente til at et af bagjulene begynder med at stå skævt, for så er det ligesom for sent med den bagbro.
    Har lige købt dette sæt, (Et til HVER side): http://www.ebay.co.uk/itm/280814255224?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

    Det er nok det billigste du kan finde på nettet med fragt til DK.
    Udskift FØR det er for sent.


  • #16   13. nov 2013 Du får det ikke justeret 100% ens i begge sider uden værktøj. Desuden er det heller ikke sikkert du vil kunne bruge det "mål" du snakker om. Hvis bagbroen sidder fast, ellers har slør står den temmelig sikkert ikke på den rigtige mål mere.
    Hvor har du i øvrigt tænkt dig at tage den mål henne bare for at være nysgerrig?


  • #17   13. nov 2013 Man måler enten fra jorden til et selvvalgt sted på navet eller fra selvvalgt sted på navet og til skærmen smiley

    På en 106'er skulle hver stråle på torsionsstængerne sænke 5mm - altså kan du kun sænke den ens i begge sider smiley


  • #18   13. nov 2013 Tjohh var da en måde men det er langt fra den korrekte måde at gøre det på. Skal det gøres ordentlig skal det være med en "falsk" støddæmper.
    Det med strålerne er også kun en nødløsning.


Kommentér på:
Peugeot 206 bagbro spørgsmål

Annonce