{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.317 visninger | Oprettet:

carsten k
carsten k
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 20

Peugeot problemer {{forumTopicSubject}}

Hej her i forumet
Har 2 problemer jeg gerne vil ha lidt hjælp til smiley
Peugeot 406 1,8 2003 starter fint, ingen advarsleslamper lyser.
Når jeg accelrerer kører den fint , men hvis jeg holder farten (om det er 50 ,80 eller 120) hakker den smiley

Peugeot 206 2,0 Hdi 2002 Når jeg bremser ryster bilen volsomt , også i rattet og bremsepedalen bevæger sig lidt op og ned.
Det er ikke længe siden der er skifter skiver , klodser, bærerarmsbøsninger og styrekugler.
Nogle bud

Kraack

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot problemer
  • #1   26. nov 2013 406'eren kan være din tændingsbro

206'eren kan være voldsomt skæve skiver eller måske sporestænger der er færdige.

hvilke skiver har du monteret ?? OEM eller ??

• #2   26. nov 2013 bare fordi der er skiftet skiver+klodser kan de godt være blevet skevet, hvis de har varmeslået sig? smiley derudover kan det være dårligt nav og skæve fælge, men så burde det også ryste under kørsel, der er mange gode bud smiley

har du prøvet med 4 nye pløkker til den 1,8? smiley

• carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jan 2009

#3   26. nov 2013 Skiver fra thansen

• carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jan 2009

#4   26. nov 2013 Hvis det er tændingsbroen , vil stop lampen så ikke lyse.
    Prøver nye pløkker imorgen

• #5   26. nov 2013 ikke nødvendigvis mht. 406
    og skiver kan have blevet skæve. Hvis du har mulighed for det så få dem drejet, men kan jo ikke betale sig når skiven koster ca 100kr

• Janus S
    Janus S Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 25
    #6   26. nov 2013 står den ellers fint i tomgang? er det noget den lige er begyndt på?

• #7   26. nov 2013 Nej, du får ikke fejlkode på defekt tændingsbro.

Jae, så ligger problemet nok der.. Skiverne er en dårlig kvalitet og har sikkert slået sig .

• Janus S
    Janus S Tilmeldt:
    maj 2007

#8   26. nov 2013 Tvivler på det er tændingsbroen... det er enten eller... dvs enten går den på alle cylindre eller så går den på 2 og det kan man ikke tage fejl af..

• carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jan 2009

#9   26. nov 2013 406 går fint i tomgang . Hakkeri begyndte for ca 1 uge siden og er lige så stille blevet værrere og værrere.
    smiley

• #10   26. nov 2013 tændspole kendt fejl på dem

• Janus S
    Janus S Tilmeldt:
    maj 2007

#11   26. nov 2013 hmmm altså... de har svage tændingsbroer men synes ikke det virker som det er det... Umiddelbart havde jeg sagt det er den lille luftslange der går ind i luftindtaget der hvor stepmotoren sidder, der er faldet ud... men så ville den også te sig åndssvagt i tomgang. Det virker som lambda eller map sensor men så burde den melde fejl.... det virker som om den ikke får feedback omk. hvad omdrejninger den kører med... det kan selv. også bare være skidt i indsp. dyserne men tvivler

• #12   27. nov 2013 Har du mulighed for at få den på tester? Helst en IKKE universal men en tester kun til Peugeot, såsom Lexia 3? Jeg har en men jeg sku i hvidovre, så der er lang vej smiley

• carsten k
    carsten k Tilmeldt:
    jan 2009

#13   7. apr 2014 Har skiftet skiver og klodser. Ryster stadig
    ABS ring var knækket i højre side.Er skiftet med ryster stadig.
    Rystet som om at ABS'en prøver at korrigere.
    Kan det værer en ABS sensor der er delvis defekt.(Men sådan en kan vel ikke værer delvis defekt.)

Nogen hjælp at hente smiley

• #14   8. apr 2014 så har du ikke skiftet bremserne rigtigt, og smurt alt, osv.

• #15   8. apr 2014 Men har du prøvet at smide bagdækkene op foran, og se om det ikke forsvinder?

Kommentér på:
Peugeot problemer

Annonce