{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.465 visninger | Oprettet:

Bmw nørd søges 535d e61 {{forumTopicSubject}}

Er ved at kigge på sådan en sag men:
Der er lidt problemer med den som jeg ville høre om nogle jeg kloge hoveder kender noget til:)

Problemet ligger i:

Om man kan skifte udstødningsmanifold, den piver når den er kold, når den får gas den er flækket siger sælger, så derfor skulle det være problemet, ved der er noget problem med noget indsugningen som går i stykker og falder ned i motoren, skulle jo helst undgåes

Derudover tikker bagfra når man giver den gas. Fra det venstre baghjul ligesom en trækaksel på forhjulstrukket bil,

Nogle der har ide om hvad disse to ting kan være, og om det lyder som en slem
Omgang:) håber det er Info nok:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw nørd søges 535d e61
  • #1   1. dec 2013 øh manifold piver ?....det er vist mere sandsynlig at der kommer lyde fra turboen. Normalt kan man godt høre en turbo hyler lidt når motoren er kold, det er helt normalt.

    Det andet du skriver om er de såkaldte "swirl flaps" som folk på nettet hidser sig selv op med at de skulle knække af og blive sugt ind i motoren. Stod det til netfolket så skulle det være galt på alle BMW diesel. Personligt mener jeg det er stærkt overdrevet og hysterisk. Husk på at der ikke er nogen mekanisk belastning ved disse flaps, det er bare nogle klapper der lukker for luften. Nogle vælger at afmontere dem.

    At skifte en trækaksel er meget let gjort, Det tager ca. 1 time

    Synes ikke det lyder som en slem omgang. Men vil dog sige at sælger bør se at reparere det inden salg. Du kan jo bare aftale prisen ud fra at han reparerer fejlene. Så ved du også om det er turboen eller bare manifolden.
    Turboen kan godt være lidt pebret i pris


  • #2   2. dec 2013 Tom C. Prøv at gætte hvad de flaps er lavet af og hvad de er skruet fast med?
    Hvis du gætter på metal har du ret, og mig bekendt er det ikke sundt for en motor at der bare kommer så meget som en lille skrue ind i forbrændingskammeret.
    Desuden brækker de ikke af, skruerne går løs - har du overhovedet sat dig ind i hvad du skriver om?

    Udstødningsmanifolden er et svagt punkt på de modeller da de gik væk fra støbejernsudgaverne, så ja den kan sagtens være revnet. Hvis muligt så køb en støbejernsudgave, de holder.

    Sørg for at få skiftet olien og filter på gearkassen.

    Det med lyden bagfra kan jeg ikke hjælpe dig med.


  • #3   2. dec 2013 @ Anders, hvor tror du jeg har ordet "swirl flaps" fra ?

    Folk kan så selv læse her og dømme om der kun er tale om en skrue der er gået løs. For mig at se mangler hele den ene flap.
    http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?t=97951&highlight=



  • #4   2. dec 2013 Du har vel læst det et sted, for den tekniske indsigt har du bestemt ikke.

    Og læs nu hvad jeg skriver. Skruerne går løs, hvilket jo så forståeligt nok resultere i at flapper falder af og bliver suget ind i motoren.

    Kristian, man kan købe en ny manifold, eller få fjernet og blændet de swirl flaps af. Jeg fjernede dem på min.


  • #5   2. dec 2013 Anders slap nu af. Du ved ikke ret meget om min tekniske viden.

    Det er ren flue-erotik du er ude i om skruen går løs og flappen falder af....herre milde..

    Fair nok at du har afmonteret dine fordi et par stykker mener at BMW burde hjemkalde alle deres biler og rette problemet.

    I øvrigt behøver jeg ikke gætte så meget omkring biler....men det er en helt anden historie.


  • #6   3. dec 2013 Det er mere end et par stykker, der er bare at søge på ordet "swirl flaps". At du så syntes at det ikke er et stort problem, det er jo din mening - men jeg mener at man bør fjerne dem da de vil gå løs, og NÅR det sker, så tager det motoren med.

    På min egen var 4 skruer så løse at man kunne dreje dem af med fingrerne, så jeg vil hellere forebygge end at skulle købe en ny motor.

    Men hvis det nu er flue erotik som du siger, så fortæl mig gerne hvad grunden så er til at motoren dør når den suger sådanne flaps ind - for ifølge dig er det jo åbenbart ikke de flaps der er skyld i det...


  • #7   3. dec 2013 Er det ikke temmelig ligemeget om det er skruen fra disse flaps, ellers flapsen selv der har løsnet sig selv eller er knækket af. Resultatet er det samme.

    Hvis det var så stort et problem, havde BMW nok hjemkaldt bilerne. Men på forums kan man let skabe et forkert billede. Du kan sikkert læse det samme med defekte tubo'er og derfor skal man holde sig langt væk fra BMW'er med turbo fordi 5 i et forum har haft en defekt turbo. Dette ment som eksempel.

    Jeg kan forsikre dig om at jeg kendte omtalen med disse swirl flaps længe inden jeg købte min egen 320d. Jeg valgte før købet at forhøre mig hos BMW Flensborg, BMW Haderslev og Schmiedmann. Det swirl flaps "problem" er virkelig 5 fjer der er blevet til en høne. Jeg har indgående undersøgt det fordi valget stod mellem en 320d og en 320i og jeg selv blev skræmt af læsningen på nettet.
    BMW har aldrig lavet en hjemkaldelsesaktion for enten af efterspænde disse flaps eller får dem udskiftet til en bedre type. BMW vil ikke kunne holde til at sidde et så alvorligt problem overhørigt HVIS det virkelig skulle være så udbredt.

    Jeg har heller ikke fundet det omtalt i BMW's servicebulletinner, men skal så indrømme at de er et par år gamle.

    Samme fænomener kan man læse i andre bilmærkers forum, med at så er der et par bilejere som har haft en knækket tandrem og pludselig skal alle have skiftet tandrem helt udenfor de officielle skifteintervaller. OK fred være med det hvis man har det bedst med det.

    PS: Mine swirl flaps sidder godt fast selv efter 250.000 Km


  • mark S
    mark S Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   8. dec 2013 Hvad er deres funktion de der "swirl-flaps" siden de bare kan fjernes?
    Manne


Kommentér på:
Bmw nørd søges 535d e61

Annonce